چگونه یک وبلاگ موفق بنویسیم؟

چگونه یک وبلاگ موفق بنویسیم؟

افراد مختلف، با انگیزه های مختلفی اقدام به وبلاگ نویسی می کنند. برخی این کارشان جنبه سرگرمی دارد و برخی به صورت هوشمندانه تر برای جذب افرادی خاص و یا شاید مشتریانی خاص اقدام به وبلاگ نویسی می کنند.
با هر هدفی که وبلاگتان را مینویسید، یک معیار مهم برای موفقیت وبلاگ شما «تعداد بازدید کنندگان» است. به عبارتی اگر شما با کیفیت ترین مطالب را هم بنویسید اما بازدید کننده ای نداشته باشید، کار بیهوده ای انجام داده اید.
بنابراین باید روش های مختلف جذب بازدید کننده را برای وبلاگ بیابیم.
سوال اساسی اینجاست که مخاطبان شما چه کسانی هستند و چگونه شما را پیدا می کنند.
ممکن است شما یک وبلاگ تخصصی داشته باشید که علیرغم تعداد بازدید کننده کمتر، به دلیل اینکه بازدید کننده های تخصصی را گرد هم جمع می کند بازدهی بیشتری برای شما داشته باشد و یا ممکن است یک وبلاگ عمومی داشته باشید. در هر حال اولین تکنیک برای جذب مخاطبین، ایجاد مطالب جدید و ایده ها نو است. کمی به کلیدواژه هایی که مردم در موتورهای جستجو سرچ می کنند دقت کنید. کلید واژه های مرتبط با موضوع وبلاگ خود را بیابید و از میان آنها کلید واژه هایی را انتخاب کنید که وقتی سرچ می کنید، مطالب جالبی در نتایج جستجو نمیابید. سپس شروع کنید و درباره این کلید واژه ها به تولید محتوا در وبلاگ خود بپردازید. به این صورت به راحتی وبلاگ شما در رتبه موتورهای جستجو بالا می آید.
نکته مهم دیگر این است که هیچ گاه از مطالب سایت های دیگر چه با ذکر منبع و چه بدون ذکر منبع کپی برداری نکنید. این کار به شدت رتبه شما را در موتورهای جستجو پایین می آورد.
نکته دیگر اینکه سعی کنید وبلاگ خود را در انجمن های تخصصی و گروه های تخصصی در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید . این کار افراد مرتبط را به سمت شما جذب می کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *