چگونه یک کترینگ خوب انتخاب کنیم

غذانوردی
انتخاب بهترین کترینگ یکی از مهم‌ترین کارهای برگزاری هر مراسمی است. از مراسم عروسی گرفته تا گردهمایی همگی نیاز به کترینگ دارند.

متاسفانه هیچ‌گونه سیستم رتبه‌بندی برای موسسات کترینگ وجود ندارد و هر کسی می‌تواند کترینگ خود را راه‌اندازی کند. در این‌جا قصد داریم به نکاتی پیرامون انتخاب یک کترینگ خوب که بتواند مراسم عروسی شما را خاطره انگیز کند اشاره کنیم.

به پیشنهادات اطرافیان گوش کنید

هیچ تبلیغاتی نمی‌تواند جای پیشنهاد دوستان و آشنایان را بگیرد. اگر نزدیکان‌تان تجربه‌ی برگزاری مراسم عروسی دارد از آن‌ها بخواهید تا بهترین کترینگ را به شما پیشنهاد دهند.

غذاهای کترینگ را تست کنید

کترینگ‌هایی که تشریفات و غذا برای مراسم بزرگ را تهیه می‌کنند باید نمونه غذا برای تست کردن مشتریان ارائه دهند. دقت کنید که کترینگ همیشه بهترین نمونه غذا را برای تست به مشتریان می‌دهد. هم‌چنین بسته به تعداد سفارشات کیفیت غذا ممکن است تغییر کند.

تخصص کترینگ را در نظر بگیرید

بعضی از کترینگ‌ها در تهیه‌ی غذا برای مراسم بزرگ تخصص دارند. در ضمن تمام تجهیزات مورد نیاز هم برای آماده‌سازی غذا در اختیار دارند. بعضی دیگر هم در تهیه غذا برای مراسم کوچک تخصص دارند. بنابراین هنگام انتخاب کترینگ به ظرفیت سرویس‌دهی کترینگ توجه کنید.

آن‌چه که از یک کترینگ می‌خواهید را در نظر بگیرید

بعضی از کترینگ‌ها فقط غذا سفارش داده شده را تهیه و تحویل می‌دهند. اما بعضی دیگر علاوه بر تهیه و تحویل غذا دارای خدمه پذیرایی حرفه‌ای هستند. اگر قصد برگزاری مراسم رسمی دارید شاید بهتر باشد کترینگی را انتخاب کنید که دارای خدمه پذیرایی باشد. کترینگی که دارای خدمه پذیرایی نیستند به احتمال زیاد تجربه‌ای در سرویس دهی به مراسم بزرگ ندارند.

هنگام انتخاب کترینگ مراسم عروسی نمونه‌های مراسمی که کار تهیه غذای آن را انجام داده است ببینید.

سابقه کاری کترینگ را بررسی کنید

زمانی که به یک کترینگ برای تهیه غذای مراسم اطمینان می‌کنید لازم است در خصوص سابقه کاری آن نیز تحقیق کنید. نمونه‌های مراسمی که کترینگ کار تهیه غذای آن را انجام داده است ببینید.

از تازگی مواد اولیه اطمینان حاصل کنید

بعضی از کترینگ‌ها از محصولات یخ زده برای تهیه‌ی غذا استفاده می‌کنند. مواد اولیه‌ی تازه کیفیت بالایی دارند. هیچ‌گاه زیر بار تهیه غذا با محصولات یخ زده نروید. فقط بر استفاده از مواد اولیه تازه اصرار کنید.

گواهینامه سلامت کترینگ را چک کنید

کترینگ‌ها باید دارای گواهینامه‌ی سلامت از وزارت بهداشت باشند. با مراجع زیربط تماس بگیرید و از سابقه‌ی کترینگ مورد نظرتان مطلع شوید. در صورت وجود هر گونه شکایت یا تخلف بهداشتی کترینگ را از لیست انتخاب خود حذف کنید.

چانه‌زنی سر قیمت را آخر انجام دهید

اغلب اولین چیزی که افراد بر سر آن با کترینگ صحبت می‌کنند هزینه است. در حقیقت چانه زنی بر سر قیمت باید جزء آخرین مراحل باشد. اگر کترینگ به شما تخفیف زیادی بدهد معنی آن چیزی جز افت کیفیت غذای سفارش داده شده نخواهد بود.

متن قرارداد را به دقت بخوانید

هیچ وقت قرارداد را بدون خواندن و اطلاع از شرایط و ضوابط مندرج در آن امضاء نکنید. این مسئله باعث می‌شود در صورت هر گونه تخلف از سوی کترینگ بتوانید ادعای خسارت کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *