چگونگی عملکرد چاکراها

سوخ آسانا

چاکرا

قبل از تعریف و چگونگی عملکرد چاکراها بخاطر اینکه خیلیها معنی اگو و اسپیریت(ذهن یا من برتر) رو میپرسن،اینجا یبار کامل اگو رو توضیح میدم.اگو یا ماسک اگو، اگو یک ابزار سه بُعدی است که برای مخفی نگه داشتن و محافظت از هویت واقعی ما مقابل ما و دنیای واقعی از طرف بدن ما با نیرویی که سازندگان انسان در سیستم بدن ما قرار دادن،بکار گرفته میشه.

عده ای معتقدن برای گذشتن از آزمایش و رسیدن به صعود،اگو رو باید زندگی کرد،عده ای معتقدن که باید همراه خودمون به جهان بعد از مرگ ببریم.اما اگو چیه و چرا اصلا ما اگو داریم؟

اگو شما نیستی،اگو ماسکی است که بواسطه وجود کالبد جسمی بین شما و شما قرار میگیره.

در اصل مثل یک ماشین میمونه که سوخت اون رو بجای بنزین ترس تأمین میکنه،اگو نقابی است که با شما متولد میشه،با شما تجربه کسب میکنه و با شما زندگی میکنه،دیگران در اصل شمای واقعی رو نمیبینن بلکه تصویری رو از شما میبینن که بواسطه ماسک اگو برای شما درست شده.

اگو مثل هاله ای است که شما رو نه تنها در کالبد جسمی و فکری شما خلاصه میکنه بلکه شما رو در چرخه خطرناکی بنام زمان هم محدود میکنه،چرخه ای که مولد ترس هست.

بیشتر ترسهای انسان از محدود بودن در زمان و احساس کمبود وقت نشئت میگیره،محبوس بودن در بُعد سوم که بواسطه ورود به این بُعد(برای ذهنهایی که اولین بار روی زمین متولد میشن) و یا تولد دوباره در این بُعد(کارناسیون و راینکارناسیون،چرخه تولد دوباره) وظیفه اگو هست، به اگو از نظر اسپیریتوال اصطلاحا زندانبان میگن.

اگو رو ما اجباراً زندگی میکنیم، اگو قابل از بین بردن نیست ولی میشه کنارش زد و به عبارتی روی اون مسلط شد. اگو یک منبع ذهنی برای ما با توجه به تجربیاتمون در زندگی تشکیل میده که در مغز ما جا میگیرن و از اون منبع برای تفکر و تصمیمگیری استفاده میکنیم.

(منبع محدود و ساختگی).اسپیریت یا ذهن برتر در اصل خود واقعی ما هستیم که بازهم منبع ذهنی داریم ولی این منبع به کوچکی و محدودیت منبع ذهنی اگو نیست و محدود به بُعد سوم هم نمیشه.

اتصال و ارتباط با این منشأ ذهنی رو اصطلاحا گذر از ماتریکس اگو و کارما میگن و این گذر با ورود به بُعد چهارم ذهنی یا همون تونل بین بعد سوم و پنجم شروع میشه.

و همینطور با توجه به گسترش تواناییهای ما در تقویت چاکراها مخصوصا چاکرا ششم و اتصال به چاکراهای خارج از بدن مثل چاکرای هشتم پله پله اون صعود ذهنی انجام میشه و جالبترین و محسوسترین چیز در این راه اینه که یکی یکی پی به جعلی بودن قوانین اگو و غیرواقعی بودن اونا میبریم.

اگر چاکراها، این نقاط انرژی در بدن وجود دارند،پس منظور از چاکراهای بیرونی یا چاکراهای خارج از بدن چیه و مفهوم دسترسی به چاکراها های بیرونی چیست!!

چاکرا از نظر مفهومی به معنای دیسک، چرخ و یا دایره است که میدانی با دَوَرانه انرژی در بدن ایجاد میکنند و به خودی خود حالت فیزیکی ندارند و از نظر فیزیکی نامحسوس هستند، یعنی چیزی نیستند که بشه به اونا دست زد یا اونا رو پیدا کرد.

همونطور که تو پستهای قبلی گفتم انسان چندین کالبد غیر از کالبد جسمی و فیزیکی خودش داره،یکی از این کالبدها کالبد نوری یا کالبد انرژی و دیگری کالبد ذهنی هست که انرژی اونا نه تنها بدن رو تنها بلکه فضای بیرون از بدن و ابعادی فراتر از بعد سوم رو هم شامل میشه. چاکراهای بیرونی در ارتباط با کالبد ذهنی و کالبد نوری ما هستند به همین دلیل منتهی و محدود به فضایی نمیشن که کالبد فیزیکی ما دربر میگیره.

اغلب دیده میشه که از چاکراهای بیرونی برداشت غلط میشه و اونا رو با کالبد فیزیکی میسنجن، به عنوان مثال چاکرا هشتم طوری که روی کاغذ ترسیم میشه در بالای سر قرار داره، و نهم و دهم و یازدهم هم بالای اون نشون داده میشن، برداشت غلط از این تصاویر باعث شده که خیلیها فکر کنن اینا واقعا بالای سر ما قرار دارند و هم فکر کنند کالبد نوری شبیه کالبد خود ماست ولی نامرئی و بزرگتر، و چاکراهای بیرونی رو در بر میگیره.

اصلا اینطور نیست. دسترسی و تقویت چاکراهای بیرونی زمانی میسر میشه که ذهن انسان فرای بعد سوم قرار بگیره، در اصل طبقه بندی چاکراهای بیرونی مثل طبقه بندی ابعاد ذهن هست، مکان خاصی ندارند و منظور از اینکه تو تصویر بالای سر انسان ترسیم میشن یعنی فرای افکار ساده بعد سوم هستند،.

کاوه_سیبکی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *