کاربرد روغن ایرانول D-9000 15W40 در خودروهای دیزلی سنگین

روغن ایرانول

روغن ایرانول

وقتی صحبت از خودروهای دیزلی سنگین می‌شود، انتخاب نوع روغن مناسب برای عملکرد روان و طول عمر آن‌ها بسیار مهم است. یکی از این روغن‌ها که در چند وقت اخیر محبوبیت پیدا کرده است، ایرانول D-9000 15W40 است.

این روغن با کارایی بالا به طور ویژه طراحی شده است تا حداکثر حفاظت را از موتورهای سنگینی که در شرایط سخت کار می‌کنند، ارائه دهد. در این وبلاگ به بررسی مزایا و کاربردهای روغن ایرانول D-9000 15W40 در خودروهای دیزلی سنگین می‌پردازیم.

 

روغن ایرانول D-9000 15W40

این محصول یک روغن موتور دیزلی با کیفیت عالی است که با ترکیب روغن پایه پارافینیک، هیدروژن و مواد افزودنی ویژه تولید می‌شود. از روغن موتور دیزلی ایرانول D-9000 15W40 در خودروهای دیزلی سنگین و برای کلیه فواصل و آب‌وهوا استفاده می‌شود.

نقش اصلی روغن موتور، روانکاری قطعاتی از موتور است که در اصطکاک دائمی هستند. بنابراین اصطکاک را کاهش می‌دهد که این اصطکاک باعث افزایش سایش قطعات موتور می‌شود، انرژی در اثر احتراق از بین می‌رود و اصطکاک بین قطعات مکانیکی باعث افزایش دمای موتور می‌شود.

روغن ایرانول

روغن ایرانول

مشخصات روغن ایرانول D-9000 15W40

  • روغن دیزل با کارایی بالا
  • مناسب برای موتورهای دیزل دریایی
  • کنترل سایش موتور را فراهم می‌کند.
  • ضد خوردگی
  • افزودنی‌های بدون خاکستر، برای به حداقل رساندن تشکیل رسوب لاک و لجن ناشی از اکسیداسیون
  • پاک‌کنندگی و پخشایش
  • خنثی‌سازی قدرت اسیدهای ناشی از اکسیداسیون و احتراق برای جلوگیری از خوردگی قطعات موتور
  • پایداری حرارتی بالا
  • مقاوم در برابر اکسیداسیون
  • قدرت بسیار خوبی برای حذف لکه و کاهش باقیمانده‌های ناشی از احتراق و اکسیداسیون دارد.
  • روغن‌کاری عالی قطعات در درجه‌های پایین، مخصوصاً هنگام راه‌اندازی موتور یا در شرایط آب و هوایی سرد
  • ماندگاری ویسکوزیته در دمای بالا
  • مناسب برای شرایط آب و هوایی متنوع
  • کاهش مصرف سوخت

 

برای کسب اطلاعات در مورد تاریخ انقضا روغن موتور ایرانول D-9000 15W40 به باحال مگ مراجعه کنید.

روغن ایرانول

روغن ایرانول

استفاده از روغن موتور ایرانول D-9000 15W40 در خودروهای سنگین

اپراتورها و تکنسین‌های تعمیر و نگهداری تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین اغلب جنبه‌های کلیدی وسیله خود را بررسی می‌کنند تا شناسایی کنند که در کجا می‌توان بیشترین کارایی را به دست آورد. این کار باید یک فرآیند جامع باشد، زیرا عوامل زیادی وجود دارد که می‌تواند بر مصرف سوخت و کارایی کلی ناوگان تأثیر بگذارد مانند: رفتار راننده، بی‌حرکت بودن سیستم، ارتقای وضعیت کامیون مانند رکاب‌های تریلر و سایر عوامل.

برای افزایش بهره‌وری موتور و مصرف سوخت، انتخاب روغن موتور مناسب به کاهش مصرف سوخت، کاهش انتشار کربن و همچنین کاهش هزینه‌های برنامه‌ریزی نشده کمک می‌کند.

روغن موتور ایرانول D-9000 15W40 با به حداقل رساندن تماس فلز به فلز بین اجزای متحرک و در عین حال کاهش خسارت در بخش پمپاژ و چرخش، نقش حیاتی در حفاظت از اجزای موتور دارد. این امر به جلوگیری از سایش کمک می‌کند – سایشی که ممکن است منجر به تعمیر و نگهداری ناخواسته و خرابی شود- و عملکرد موتور و در نتیجه مصرف سوخت را بهبود می‌بخشد.

 

انتخاب روغن موتور ایرانول D-9000 15W40 برای خودروهای سنگین

در این مورد چند نکته ضروری وجود دارد که مدیران و اپراتورهای ناوگان باید در نظر بگیرند:

  • به دنبال مشاوره سازنده تجهیزات اصلی باشید

این فرآیند همیشه باید با مراجعه به دفترچه راهنما، برای دریافت اطلاعات در مورد انتخاب روغن شروع شود. در صورت نیاز به اطلاعات و راهنمایی بر اساس مشخصات موتور، می‌توان مستقیماً با مشاور تماس گرفت.

  • شرایط عملیاتی را در نظر بگیرید

محیط و شرایط کار موتور، باید گزینه بعدی در انتخاب روغن موتور برای خودروی سنگین باشد.

محدوده دمایی که در آن روانکارها می‌توانند عملکرد بهینه‌ای داشته باشند با درجه SAE آن نشان داده می‌شود که معیاری برای ویسکوزیته روغن است. ویسکوزیته روغن، توانایی آن را در جریان و حرکت در اطراف موتور (برای روانکاری داخلی) نشان می‌دهد.

  • روغن موتورهای مصنوعی(سنتتیک) را با روغن‌های نیمه مصنوعی (غیر سنتتیک) مقایسه کنید

روغن‌ موتورهای سنتتیک و نیمه سنتتیک، به دلیل دوام بیشتر و محافظت دمایی بالاتر، عملکرد بهتری نسبت به روغن‌های معدنی دارند. ترکیبات مصنوعی همچنین می‌توانند حفاظت و عملکرد موتور را در شرایط کاری خاص افزایش دهند.

روغن‌های سنتتیک با پایه‌های مصنوعی فرموله شده و با افزودنی‌های با کیفیت بالا ترکیب می‌شوند. این‌ها معمولاً به دلیل داشتن اجزای فرمولاسیون برتر، سطح عملکرد بهتری را نسبت به روان‌کننده‌های ترکیبی معمولی ارائه می‌دهند.

  • به دنبال پشتیبانی متخصص سازنده روانکار باشید

آخرین گام برای استفاده از روغن موتور ایرانول D-9000 15W40 به صورت کاملاً آگاهانه، جستجوی پشتیبانی و دریافت راهنمایی از سازنده است. تولیدکنندگان روغن موتور ایرانول D-9000 15W40 دارای تیم‌هایی با مشاوران فنی با تجربه هستند که می‌توانند بر اساس نیازهای خاص مشاوره ارائه دهند تا بتوانند توصیه‌های آگاهانه و ارزشمند را برای یک ناوگان و نیازهای عملیاتی آن ارائه دهند.

 

برای ناوگانی که به سمت بهبود کارایی هستند، انتخاب صحیح روان‌کننده می‌تواند مصرف سوخت و عملکرد موتور را بهبود بخشد و به کاهش زمان توقف برنامه‌ریزی نشده کمک کند. با این حال، انتخاب بهترین روغن موتور برای ماشین‌آلات سنگین کاری ساده و در عین حال پیچیده است که نیاز به بینش و تجربه متخصص دارد. استفاده از روغن موتور ایرانول D-9000 15W40 در دستگاه‌های سنگین می‌تواند خیال شما را از داشتن یک سیستم سالم راحت کند.

 

منبع

https://www.fleetequipmentmag.com/diesel-engine-oil-selection/

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *