کارشناسان می گویند تمدن های پیشرفته بیگانه ممکن است فنون طراحی را تولید کندکه ما میتوانیم پیدا کنیم

 

– اگر زندگی در سیارات دیگر مانند زمین اتفاق افتاد ، ممکن است بیگانگان در وسایل نقلیه حاوی آلودگی به فضا در حال بزرگنمایی باشند. یا ممکن است آنها ادیسون بسیار خاص خود را داشته باشند – و سیاره ای که در نور مصنوعی پر شده است.

گروهی از اخترشناسان در جستجوی این سیگنالهای عجیب و غریب از سیارات فراخورشیدی دوردست یا آنچه که “technosignatures” نامیده می شوند می کنند زیرا ممکن است به وجود تمدنهای هوشمند در جای دیگری از کیهان اشاره کنند. اصطلاح “technosignature” یک اصطلاح نسبتاً جدید است ، اولین بار در سال ۲۰۰۷ توسط ستاره شناس جیل تارتر ابداع شد ، که در آن زمان مدیر مرکز تحقیقات SETI بود.

اما حتی قبل از تولد این اصطلاح ، ستاره شناسان در جستجوی تکنسین های فنی بودند که محبوب ترین آن انتقال رادیویی است. از نظر عملی  این اغلب به معنای جستجوی چیزهای عجیب و غریب است – ناهنجاری در داده ها که می تواند وجود چیزی غیر طبیعی باشد – مانند سیاره ای که کمی روشن است. از نظر تاریخی ، این جستجوی جدی صورت نگرفت. با این حال ، دانشمندان می گویند که ممکن است در یافتن چنین سیگنال هایی عکسبرداری واقعی داشته باشند – تا زمانی که به دنبال موارد مناسب در مکان های مناسب باشند.
به نظر می رسد چنین فنی چگونه به نظر می رسد؟ جوزف لازیو ، اخترشناس در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا ، طی سخنرانی در کنفرانس علوم طالع بینی گفت: به عنوان مثال ، هنگام اسکن سیارات فراخورشیدی دوردست ، ناهنجاری های داده مانند آرایش غیر معمول جوی می تواند سرنخی برای “مهندسی زندگی پیچیده زندگی” باشد. ۲۶ ژوئن. امادانشمندان باید محتاط باشند. همان سیگنال “فقط می تواند سیاره ای باشدکه پوشیده از اکسیژن در حوضچه است.”

یکی دیگر از فنی های احتمالی ، چشمک زدن فوق العاده ستاره است. وی گفت: “اگر می بینید ستاره سریعتر از میکرو ثانیه چشمک می زندو چشمک می زند ، این یک پدیده طبیعی نیست.” علاوه بر این ، تقریباً هر تمدن منطقی پیشرفته می تواند چنین نمایی را ایجاد کند.

لاتزیو گفت: “واقعاً این همه دشوار نیست ، ما می توانیم امروز آن را روی نیمکت آزمایشگاهی انجام دهیم.” وی افزود: انسان ، لیزرهاییرا ایجاد کرده است ، به عنوان مثال ، که فوتون ها تریلیون ها بار در ثانیه آزاد می کنند.

پرتوهای رادیویی که با فرکانس خاصی از طریق فضا پرت می شوند نیز می توانند سرنخی برای تمدنهای بیگانه هوشمند باشند. لاتیو گفت، منابع طبیعی به طور معمول امواج رادیویی را در محدوده بسیار محدودی از فرکانس ها تولید نمی کنند. با این حال ، لاتزیو گفت:”انجام این کار برای ما بسیار آسان است”. بنابراین اگر ما می توانیم این کار را انجام دهیم … چرا E.T.را انجام ندهیم؟
جستجوی زندگی در کیهان از لحاظ تاریخی بر یافتن نشانگرهای زیستی یا سیگنالهای بیولوژیکی مانند اکسیژن باقیمانده در هنگام تنفس موجودات زنده متمرکز شده است. امروز ، ما روشهای بسیاری برای تشخیص بیوسنتز داریم.

به همین ترتیب ، چندین طبقه اصلی از فنی وجود دارد: امضاهای شیمیایی مانند آلودگی جوی. ساختارهای بزرگ که منعکس کننده ، جذب یامسدود کننده نور ستاره میزبان سیاره هستند. سیگنال های “خود درخشان” مانند روشنایی مصنوعی ، ارتباط رادیویی یا لیزری. و گرمایزباله ، که “نتیجه اجتناب ناپذیر از هر نوع فعالیت است” ، سوتلانا بردیوگینا ، مدیر موسسه فیزیک خورشیدی کیپنهاور در فرایبورگ ،آلمان گفت: (گرمای زباله توسط ماشین آلات یا فرآیندهای دیگری که از انرژی استفاده می کنند) تولید می شود.

بردیگینا و تیمش به دنبال سیگنال های نوری هستند. وقتی سیاره ای در اطراف ستاره خود حرکت می کند ، بسته به مکانی که سیاره در چرخش و مدار خود قرار دارد ، نور تغییر می کند. محققان می توانند سیگنال های ایجاد شده توسط آن نور را به مرور زمان ایجاد کنند و آن چیزی را که منحنی نور نامیده می شود ایجاد کنند. بردیوگینا گفت ، این به نوبه خود ، می تواند نگاهی اجمالی به سطح سیاره – و هرگونه ویژگی غیرمعمول در آنجا بیندازد. به عنوان مثال ، یک بزرگساخته غول پیکر ، نور را به روشی بسیار متفاوت منعکس می کند ، تا مثلاً یک میدان خالی.
بردیگینا و تیم او قبلاً از این تکنیک برای برطرف کردن ویژگی های جغرافیایی ، مانند کوه ها و دهانه ها ، در سیارات و قمرها در منظومه
شمسی خود و همچنین سیارات فراخورشیدی شبیه سازی شده استفاده می کردند. اکنون ، آنها در تلاشند تا بفهمند آیا این روش می تواند اشکال عجیب و روشنایی مصنوعی در سطح سیاره را نشان دهد. همچنین برنامه های دیگری نیز وجود دارند که در جستجوی سیگنال نوری هستند ، مانند ابتکار ۱۰ ساله تحقیق در جستجوی اطلاعات فرازمینی(SETI) به نام Breakthrough Listen. این تیم نه تنها در سیگنال های نوری بلکه برای سیگنال های رادیویی در حال بررسی هزاران ستاره است. در حالی که ستاره شناسان می توانند لیستی تقریبا نامتناهی از صنایع بالقوه بالقوه را در خواب ببینند ، فقط تعداد معدودی ارزش جستجو را دارند. توماس بیتی ، دستیار اخترشناس در رصدخانه استوارد از دانشگاه آریزونا ، به Live Science گفت: “این بازی سعی در کشف چیزی است کهمصنوعی است اما همچنین قابل تشخیص است.” “من فکر می کنم ما از آنچه بسیاری از مردم تصور می کنند نزدیک تر هستیم.” یک احتمال؟ بیتی در گفتگو در کنفرانس گفت: چراغ های شب بی شمار ، سطح جهان دور را نشان می دهد. و یک تلسکوپ مبتنی بر فضا با نام بزرگ UV نوری مادون قرمز (LUVOIR) می تواند ابزاری مناسب برای شکار آنها باشد. اگر ساخته شود ، LUVOIR از آینه ۲۶ تا ۵۲ فوت (۸ تا ۱۶ متر) برای اسکن سیارات سیاره ای و اندازه گیری گازها در جو خود استفاده می کند. وی افزود: اما همین تلسکوپ همچنین می تواند به طور غیرمستقیم تکنیک های ساختمانی را تشخیص دهد.

وی گفت: در نقطه ای که می توانید سطح اکسیژن موجود در یک جو را – که واقعاً به شدت تشخیص داده شده است – تشخیص دهید ، باید بتوانید چراغ های شهر را نیز تشخیص دهید. البته میزان اکسیژن در یک سطح “نفیس” با دقت مشخص می شود و با مقایسه آن ، آلودگی نوری از شهرها به راحتی پیدا نمی شود. وی گفت که تلسکوپ های مستقر در زمین مانند تلسکوپ فوق العاده بزرگ یا تلسکوپ غول پیکر مگله نیز ممکن است بتوانند چراغ های شهری را در سیارات بیگانه ردیابی کنند. با وجود این ، برخلاف LUVOIR ، این ابزارهای زمینی تا حدی مانع از جو خود خواهند شد. بنابراین چراغ های شهر باید واقعاً قوی باشند – یک سیارات سیاره ای باید ۱۰ یا ۲۰ برابر بیشتر از شهرها داشته باشد. وی گفت ، این سیارات
پر از بسته بندی شده باید “مانند یک زمین آینده از سال ۲۲۰۰” باشد تا ما بتوانیم آنها را پیدا کنیم. جستجوی تکنسین ها لازم نیست بانک را نیز بشکند. لاتزیو گفت: “در برخی موارد ،این هزینه فقط حاشیه ای است.” دلیل این امر ممکن است تکنیک های ساختاری در داده هایی که قبلاً در اختیار داریم پنهان باشد. تنها کاری که باید انجام دهیم این است که آنها را پیدا کنیم .بردیوگینا گفت ، و تجهیزات فنی (مانند چراغ های شهر) و زیستی (مانند چراغ های شهر) می توانند همزمان شناسایی شوند. اما همه بر این باور نیستند که جستجو هر چیزی را رقم خواهد زد. گوستاوو کروز دیاز ، همکار فوق دکتری در مرکز تحقیقات آمس ناسا که در مذاکرات شرکت می کرد ، گفت: بر خلاف بایدها و نبایدها ، صنایع فنی بیگانه خیلی ضعیف است ، اما در تحقیقات شرکت نکرد. وی گفت: “اگر زندگی فرازمینی به ما نگاه کند ، آنها یک تکنسین [واحد] پیدا نمی کنند.” حتی اگر فکر می کنیم تمدن پیشرفته ای داریم ، از فاصله دور در فضا ، ما سیاره مان را به اندازه کافی اصلاح نکردیم تا بتوانیم شناسایی شود – حداقل با فناوری موجود ما. کروز دیاز گفت: “شما باید کل کره زمین را با شهرها بپوشانید تا بدانید که آنجا چیزی وجود دارد.”
دانشمندان کره زمین نیز محدود به آنچه می دانیم هستند. بیتی گفت ، شکار بیگانگان با تجهیزات فنی ممکن است مانند جستجوی کلیدهای مفقود شده در زیر نور خیابان باشد زیرا این تنها مکانی است که می توانیم ببینیم.

او حتی پیشنهاد کرد ، حتی می توانیم به آنچه می توان تصور کرد بودن در آنجا باشد شکار کنیم. همانطور که شکسپیر می نویسد:

 
“چیزهای بیشتری در بهشت ​​و زمین وجود دارد ، هوراسیون ، از آنچه که در فلسفه شما در خواب دیده می شود.” اما ما باید یک نقطه شروع داشته باشیم ، و بنابراین منطقی ، نقطه شروع منطقی ، جستجوی چیزی مثل زمین است. ” لاتزیو گفت ، از نظر تاریخی ، جستجوی فن آوری ها به ویژه از نظر بودجه به مراتب کمتر از شکار برای تولید سوخت های زیستی بوده است.
بیتی گفت ، همچنین اخترشناسان دیگر همواره مورد بررسی قرار نگرفته اند. اما بیتی گفت ، اما اکنون این بخش عمده تغییر کرده است زیرا”ما در اندازه گیری جوهای سیارات فراخورشیدی بسیار خوب شده ایم” و سیگنال های کوچکی در اطراف سیارات سیارات وجود دارد. بنابراین ، این امکان وجود دارد که با پیشرفت فن آوری فروتنانه زمین شناسی ، شکار برای تجهیزات فنی احترام بیشتری کسب کند.
علاوه بر این ، جستجوی زندگی در جهان های دیگر “قبلاً چیزی بود که به نظر می رسید در آسمان بسیار پای است”. “در حالی که اکنون ، این چیزی است که امروز به طور جدی درباره آن فکر می کنیم.”

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *