کاشت ناخن اکریلیک

ناخن

ناخن

می‌توان با تمرین در منزل هم کاشت ناخن انجام داد. قبل از شروع به این‌کار، در مورد خطرات آن مطالعه کنید. اگر دقت کنید و زیاد عجله نکنید،‌ می‌توانید به خوبی هر کس دیگری باشید.

تمام چیزی که نیاز دارید، خرید چند ماده مورد نیاز از داروخانه و کمی صبر است.

خرید لوازم کاشت ناخن اکریلیک

یک کیت ناخن را در نظر بگیرید

اگر برای اولین بار است که می‌خواهید از ناخن‌های اکریلیک استفاده کنید، بهتر است با کیت شروع کنید.

چرا که کیت‌ شامل تمام لوازم مورد نیاز برای انجام کاشت ناخن می‌باشد و هم‌چنین دستورالعمل‌های لازم را برای انجام کاشت ناخن مناسب، می‌دهد. مطمئن شوید که مواد تشکیل‌دهنده را به درستی خوانده‌اید تا مونومر حاوی متیل متاکریلات یا MMA نباشد. متیل متاکریلات یک اکریلیک دندانی است و بسیار سخت‌تر از ناخن طبیعی می‌باشد. درون کیت به دنبال اتیل متاکریلات یا EMA باشید، ماده‌ای که باید روی ناخن‌ها استفاده کنید. به دنبال برندهای حرفه‌ای باشید و یا در گوگل، در جستجوی چیزی باشید که افراد زیادی آن را توصیه می‌کنند.

 

وسایل را به‌طور جداگانه خریداری کنید

برای کنترل بیشتر بر روی ظاهر کاشت ناخن اکریلیک خود، شاید دل‌تان بخواهد مواد را جداگانه بخرید. به این ترتیب هر موقع که بعد از رشد ناخن‌های‌تان زمان استفاده‌ی مجدد اکریلیک برسد، آماده خواهید بود. به یک فروشگاه عرضه‌ی لوازم آرایش رفته و مواد زیر را خریداری کنید:

تیپ‌های کاشت ناخن اکریلیک و چسب تیپ ناخن:

معمولا تیپ‌ها کاملا بلند هستند که امکان تمیز کردن و سوهان کشیدن آن‌‌ها را به شکل دل‌خواه، می‌دهند.

ناخن‌گیر و سوهان اکریلیک:

ناخن‌گیرها و سوهان ناخن حرفه‌ای برای ناخن‌های اکریلیک موثر نیستند. سوهان با ۱۸۰، ۲۴۰، ۱۰۰۰ و ۴۰۰۰ دندانه باید کافی باشد. اگر نتیجه‌ی نهایی بسیار نامرتب باشد،‌ به سوهانی درشت‌تر از ۱۸۰ دندانه برای کاشت ناخن اکریلیک نیاز داشته باشید.

مایع و پودر اکریلیک:

این مواد برای ایجاد ناخن اکریلیک با هم ترکیب می‌شوند. همان‌طور که قبلا گفته شد، به دنبال اتیل متاکریلات یا EMA باشید و نه متیل متاکریلات یا MMA و همیشه مواد تشکیل‌دهنده را بخوانید.

کاسه و قلم‌موی اکریلیک:

این مواد برای مخلوط کردن اکریلیک و استعمال آن مورد نیاز هستند. اندازه‌ی ۸ و ۱۲‌ انتخاب خوبی است.

دست و انگشتان مصنوعی برای آموزش:

می‌دانیم که خیلی مشتاق هستید تا اولین کاشت ناخن را روی دستان خود یا شخص دیگری انجام دهید. اما قبل از آن باید بر روی چیزی تمرین کنید که به شما یا شخص دیگری صدمه نزند.

به یاد داشته باشید که این مواد کاشت ناخن، مواد شیمیایی قوی هستند که ممکن است اگر مراقب نباشید باعث بروز آلرژی شوند. حداقل ۱۰ مرتبه بر روی انگشت و دست مصنوعی این‌کار را تمرین کنید. زمانی‌که به‌قدر کافی ماهر شدید به‌طوری که مواد به خارج از ناخن تمرینی کشیده نمی‌شوند، چند بار دیگر تمرین کرده و سپس می‌توانید به فکر انجام آن بر روی دست واقعی باشید. اگر چندان مطمئن نیستید، آن را به جز خود بر روی شخص دیگری انجام ندهید.

 

آماده کردن ناخن

لاک ناخن را پاک کنید. ماده اکریلیک را باید بر روی ناخن‌های تمیز استفاده کرد، از این‌رو قبل از شروع مراحل کاشت ناخن، لاک قبلی خود را پاک کنید.

برای این کار از یک پاک‌‌کننده‌ی بدون روغن با اساس استون استفاده کنید. اگر قبلا کاشت ناخن اکریلیک یا ژل داشته‌اید آن‌ها درون استون خالص فرو کرده و پاک کنید. از کندن آن‌ها بپرهیزید و تا زمانی‌که بتوان به راحتی به عقب فشارشان داد درون استون خیس کنید. کندن آن‌ها موجب آسیب دیدن ناخن‌ها شده و آن‌ها را نازک‌تر خواهد کرد.

ناخن‌ها را کوتاه کنید. به منظور فراهم ساختن بستری مناسب برای کاشت ناخن اکریلیک، با استفاده از یک قیچی یا ناخن‌گیر، ناخن‌های طبیعی را تا حد قابل قبولی کوتاه کنید. چند میلی‌متر را نگه دارید تا بتوانید تیپ‌ها را در انتهای آن جایی که خط لبخند وجود دارد بچسبانید. از یک سوهان ناخن برای صاف کردن آن‌ها استفاده کنید.

سطح ناخن را کمی سوهان بکشید. با استفاده از یک سوهان نرم سطح ناخن‌ها را کمی ناصاف و زبر کنید. این کار سطح مناسب‌تری برای چسبیدن اکریلیک آماده می‌کند.

لایه‌های شاخی را به عقب بکشید. لایه‌های شاخی را که بر روی ناخن آمده است به عقب ببرید، چرا که می‌خواهید اکریلیک را بر روی ناخن بگذارید نه بر روی پوست‌تان. پس ناخن‌های‌تان را مانیکور کنید.

در این مرحله باید نکاتی را رعایت کنید: از یک پوشر یا عقب‌ران چوبی برای عقب راندن کوتیکول‌های‌تان استفاده کنید. از پوشر فلزی هم می‌توان استفاده کرد، اما برای ناخن‌، جنس چوبی بهتر است. اگر پوشر کوتیکول ندارید، به جای آن‌می‌توانید از یک چوب بستنی استفاده کنید. زمانی‌که ناخن‌ها خیس و مرطوب باشند، نسبت به زمانی که خشک هستند، عقب‌راندن کوتیکول‌ها راحت‌تر خواهد بود. پس قبل از استفاده از پوشر، چند دقیقه انگشتان خود را درون آب گرم فرو کنید. و ترجیح این است که یک روز قبل این‌کار را انجام دهید تا برای کار حسابی آماده باشند.

از پرایمر استفاده کنید. این ماده رطوبت و روغن اضافه‌ی ناخن‌ها را پاک کرده و آن‌ها را برای اکریلیک آماده می‌سازد. این مرحله یکی از مهم‌ترین مراحل برای بهترین چسبندگی است. اگر برروی ناخن‌ها روغن باقی بماند، اکریلیک بر روی ناخن نمی‌چسبد. به این نکات توجه کنید: یک تکه پنبه یا ترجیحا دستمال کاغذی بدون پرز را برداشته و با دقت استون را روی سطح ناخن بمالید.

پرایمر ناخن حاوی اسید، با متاکریلیک اسید ساخته شده و می‌تواند موجب سوختگی شود. مراقب استفاده‌ی بیش از حد و یا ریختن آن بر روی دست‌ باشید. اگر نسبت به نوع اسیدی آن مطمئن نیستید، پرایمرهای بدون اسید هم در بازار وجود دارند.

 

استفاده از اکریلیک

تیپ‌های کاشت ناخن را استفاده کنید

از میان ناخن‌های موجود، اندازه مناسب ناخن خود را پیدا کنید. اگر تیپ اندازه ناخن خود پیدا نکردید، آن را با سوهان کشیدن اندازه کنید. تیپ کوچک‌تر ظاهر بهتری از تیپ بلندتر دارد.

مقداری چسب از یک قسمت به قسمت دیگر تیپ زده و آن را روی ناخن طبیعی‌تان بگذارید به‌طوری‌که لبه‌ی پایینی تیپ اکریلیک در پایین سطح ناخن‌تان قرار بگیرد. آن را به مدت ۵ ثانیه نگه‌داشته تا خشک شود. این‌کار را برای هر ۱۰ ناخن انجام داده، سپس ناخن‌ها را به اندازه‌ای که دوست دارید کوتاه کنید.

اگر به طور تصادفی تیپ ناخن را کج چسباندید، برای چند دقیقه ناخن را در آب خیس کنید، سپس به‌راحتی آن را جدا نموده و دوباره بعد از خشک شدن کامل می‌توانید آن را بچسبانید.
قبل از چسباندن دوباره ناخن، از نبود چسب بر روی ناخن اطمینان حاصل کنید.

 

مواد کاشت ناخن اکریلیک را آماده کنید

مایع اکریلیک را درون ظرف اکریلیک ریخته و مقداری از پودر را هم درون ظرفی جداگانه بریزید. اکریلیک یک ماده‌ی شیمیایی است که می‌تواند دودهایی تولید کند که سمی باشند، بنابراین از کار کردن در یک محیط با تهویه‌ی خوب اطمینان حاصل کنید.

 

قلم‌مو را به مایع اکریلیک آغشته کنید

قلم‌مو را درون ظرف اکریلیک فرو ببرید. تمام قلم‌مو را خیس کرده و مطمئن شوید که حبابی وجود نداشته باشد. سپس اضافات مایع را با استفاده از کناره‌های ظرف بگیرید. قلم‌مو را در پودر اکریلیک فرو کرده به ‌طور‌ی‌که توپی کوچک و مرطوب در انتهای قلم‌مو ایجاد شود.

احتمالا باید چند بار این کار را انجام دهید تا نسبت مایع و پودر اکریلیک دست‌تان بیاید. مخلوط توپی کوچک اکریلیک باید مرطوب و قابل پخش باشد، اما نه خیلی مرطوب. اکریلیک باید روی قلم مو حرکت داشته باشد اما از آن چکه نکند.

دستمال کاغذی را دم دست بگذارید تا در صورت نیاز برای پاک کردن رطوبت اضافی و قلم‌مو استفاده کند تا اکریلیک به قلم‌مو نچسبد.

 

مخلوط اکریلیک را روی ناخن‌ها استفاده کنید

مخلوط اکریلیک تهیه شده را با استفاده از قلم در خط لبخند ناخن بمالید. توپ ساخته شده‌ی اکریلیک را روی این خط کشیده و با قلم مو تا نوک ناخن بیاورید.

این مخلوط را به سرعت و نرمی بین ناخن طبیعی و ناخن اکریلیک پخش نمایید. توپ بعدی اکریلیک را برداشته و آن را نزدیک کوتیکول قرار دهید، اما نه خیلی نزدیک. با حرکات دایره‌ای ظریف، سعی کنید تا مخلوط را بدون تماس با کوتیکول به آن نزدیک‌تر کنید، و سپس با قلم اکریلیک را به سمت پایین پخش کنید. این روش را برای تمام ۱۰ ناخن تکرار کنید.

به یاد داشته باشید که بین هر وقفه در این مرحله از کاشت ناخن، قلم را با دستمال کاغذی پاک کنید. زمانی‌که کار حسابی دست‌تان آمد، دیگر نیاز به انجام آن به طور مداوم نیست. بدین ترتیب اکریلیک به قلم‌مو نخواهد چسبید. اگر هنوز روی قلمو‌ مانده بود، می‌توانید آن را زمانی‌که اکریلیک روی قلم‌مو هنوز خیس است، درون مایع فرو کرده و سپس آن را دوباره پاک کنید.

اگر اکریلیک زیادی روی ناخن های‌تان داشته باشید، مجبورید که آن را سوهان بکشید، کاری که به نظر یک قرن طول می‌کشد. بنابراین در ابتدا، کار را بر روی بسترهای کوچک انجام دهید.

اگر اکریلیک را به‌درستی استفاده کنید، باید یک یک خط منحنی ملایم در جایی که ناخن اکریلیک با ناخن طبیعی تلاقی می‌کنند تشکیل شود. به منظور دستیابی به این هدف، لازم است بیش از یک توپ اکریلیک استفاده کنید.

مواظب باشید که اکریلیک به کوتیکول مالیده نشود. باید چند میلی‌متر بالاتر از کوتیکول باشد تا به ناخن بچسبد نه به پوست.

 

اجازه دهید اکریلیک خشک شود

در این مرحله از کاشت ناخن، برای خشک شدن اکریلیک به طور کامل ۱۰ دقیقه طول خواهد کشید و برای تست آن کافی است با زدن ضربه بر سطح ناخن و شنیدن صدای کلیک متوجه خواهید شد که می‌توانید به مرحله‌ی بعد بروید.

 

اتمام کار کاشت ناخن

ناخن‌ها را شکل دهید. حالا که اکریلیک‌ها آماده هستند، از یک سوهان ناخن به عنوان مثال ۱۸۰ دندانه برای شکل دادن تیپ‌ها استفاده کنید و برای رسیدن به طول مورد نظرتان، آن‌ها را سوهان بکشید.

از یک بافر برای بافر کردن یا برق انداختن سطح ناخن استفاده کنید، سوهان ۲۴۰ دندانه نسبت به سوهان ۱۸۰ دندانه خش‌ها را از بیشتر از بین می‌برد و برای درخشش فوق‌العاده است.

در اتمام کار از سوهان ۱۰۰۰ دندانه و بعد از آن از سوهان ۴۰۰۰‌ دندانه استفاده کنید. با سوهان ۴۰۰۰ دندانه، در صورتی که به‌درستی استفاده شود، به درخششی فوق‌العاده دست خواهید یافت.

ناخن‌ها را طراحی کنید. می‌توانید از یک کت لاک بی‌رنگ یا لاک رنگی برای رنگ کردن آن‌ها استفاده کنید. لاک را روی کل ناخن بمالید تا سطحی صاف و یک‌دست ایجاد شود.

مواظب ناخن‌های اکریلیکی‌تان باشید. بعد از گذشت دو هفته از کاشت ناخن، ناخن‌های طبیعی رشد خواهند کرد و باید ناخن‌های اکریلیک خود را ترمیم نمایید یا حذف کنید.

نکته: اگر ناخن‌های طبیعی به رنگ سبز، زرد یا هر رنگ دیگری باشند، بیمار هستند. از استعمال اکریلیک بر روی ناخن‌ها اجتناب کنید. قارچ‌ها یا سایر بیماری‌ها از بین نمی‌روند و نیاز به درمان دارند. اگر بر روی آن‌ها اکریلیک استفاده کنید، بدتر خواهند شد. قارچ ناخن بسیار مسری است بنابراین از ابزارهایی که ضدعفونی نشده‌اند یا برای شخص دیگری است، استفاده نکنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *