کتاب مرواریدی در طوفان – A Pearl in The Storm

کتاب A Pearl in the Storm ( به فارسی: مرواریدی در میان طوفان ) به قلم خانم Tori Murden McClure روایت کننده سفر فوق العاده و حیرت انگیز او به اقیانوس اطلس شمالی است . البته سفری پر از حادثه و نه چندان خوش که توسط قایقی پارویی آغاز گردید .

عنوان انگلیسی: A Pearl In the Storm: How I Found My Heart in the Middle of the Ocean

عنوان فارسی : مرواریدی در میان طوفان

نویسنده : Tori Murden McClure

سال انتشار : Apr 2009

تعداد صفحه : ۳۰۴ صفحه

سایت کتاب :A Pearl In the Storm

” من می دانم که سرتاسر اقیانوس اطلس را پارو زدم تا عشقم را پیدا کنم، ولی در ابتدای راه از اینکه آن را گم کرده بودم آگاه نبودم “. این جمله ای است که در انتهای کتاب، نویسنده حس خود را با تمام وجود به خواننده منتقل می کند.

در ماه June 1998، خانم McClure سوار قایق پارویی خود می شود تا سرتاسر اقیانوس اطلس شمالی را تنها و فقط به کمک پارو طی کند و نام خود را به عنوان اولین بانو آمریکایی که این کار را انجام داده در تاریخ ثبت کند . چند روز بعد از حرکت ارتباط رادیویی قایق با ساحل قطع می شود ولی ایشان همچنان با اراده مصمم به راه خود ادامه می دهد ولی این قطع ارتباط تنها موجب از دست دادن تماس با ساحل نشده بلکه موجب از دست دادن موقعیت جغرافیایی قایق در میان اقیانوس شد.

از بخت بد خانم McClure، سال ۱۹۹۸ رکورد دار وقوع سنگین ترین طوفان های اقیانوس اطلس شمالی شد .ولی همچنان با وجود تنهایی مطلق و شرایط خطرناک ایشان تصمیم گرفت تا ثابت کند که یک انسان با داشتن یک هدف قادر است معادلات را تغییر دهد .

ولی وقتی که آن طوفان ویرانگر آخر، خانم McClure را تا دم مرگ کشاند و وی را به زانو دراورد، ایشان را مجبور کرد تا برای بازگشت به خانه، درخواست کمک نماید هرچند که این بازگشت ،سخوردگی را برایش به ارمغان خواهد داشت .

پس از بازگشت به کنتاکی، خانم McClure در سن ۳۵ سالگی عاشق مردی شد که بیش تر از تنهایی در قایق تک و تنها در میان اقیانوس به او آرامش می بخشید . در این کتاب، داستان هیجان انگیز و حیرت انگیز سفر در طول اقیانوس روایت شده است . داستانی که نه میخواهد از ما یک ابر قهرمان بسازد بلکه ما را به مسیری دعوت می کند که چیزی جز در آغوش کشیدن انسانیت نیست.

سالها پس از این سفر ، خانم Dawn Landes در نمایشی خیره کننده در سالن TED، آهنگی را به نام ” آهنگی برای قهرمانم، زنی که به سوی طوفان پارو زد ” در وصف این داستان نواخت

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *