کشف سنگواره صورت خدایان آشوریان روی مریخ

کاوشگر آپورچونیتی ناسا در مریخ روز دوشنبه گذشته تصاویری از یک صخره را به زمین مخابره کرده که شبیه به نابو، خدای خرد و نوشتار در اساطیر آشوری و بابلی است.
3824102_119

این تصویر از سمتی از مریخ گرفته شده که «دهانه کانسپشن» نام دارد و منطقه‌ای است که به دلیل پوشش عجیب و غریب صخره‌ای نزدیک دهانه همیشه یکی از اسرار مورد توجه دانشمندان بوده است.

اسکات وارنینگ، یکی از دانشمندان ناسا، می‌گوید: «این صورت‌ها را در بررسی‌ تصاویر بخش‌های مختلف مریخ یافته‌اند. یکی از این صورت‌ها به سمت ماست و دیگری دارد به سمت چپ نگاه می‌کند. صورتی که مستقیم نگاه می‌کند، شبیه به صورت‌های افرادی است که در دوره باستان در بین‌النهرین زندگی می‌کردند».

هرچند که ممکن است هشدارها و زنگ‌ها برای شکارچیان بیگانگان زده شود، ناسا هیچ علاقه‌ای به کشف چهره دوم ندارد.

گای وبستر، سخنگوی ناسا، نیز در این مورد می‌گوید: «ممکن است بگویید که این تصویر، یک صخره طبیعی است که در کنار دهانه کوچکی روی مریخ به این شکل درآمده است و این موضوع را که برخی فرهنگ‌های باستانی این صورت‌ها را درست کرده‌اند، رد کنید. با این حال، خیلی هیجان‌انگیز است که مردم از تصورات خود استفاده می‌کنند و از انتشار عمومی تصاویری که از کاوشگر مریخ گرفته شده، لذت می‌برند».

ناسا همچنین یک منطقه از تپه‌های شنی را روی این سیاره و از روی تصاویر پیدا کرده است که شبیه به یک ساختمان دو طبقه است و وسعتی به اندازه یک زمین فوتبال دارد. ناسا امیدوار است که با بررسی‌های بیشتر این تصاویر ارسال‌شده، اطلاعات بیشتری در مورد محیط‌ زیست مریخ کسب کند.

3824103_904

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *