کپلر – از نام یک دانشمند تا اسم یک فضاپیما

توسط تلسکوپ فضایی کپلر 11 منظومه جدید دیگر کشف شد
یوهانس کپلر نام دانشمند ریاضی دان و ستاره شناس المانی هست که در سال ۱۵۷۱ چشم بر جهان گشود . کپلر را پدر علم ستاره شناسی دانسته اند . او تنها دانشمند بود که ادعا کرد که سیارات در منظومه ایی گرد مرکزی می گردند.

ایا گردش ستارگان به صورت بیضوی در ان دوره بازخورد چگونه داشت

این ادعای کپر انقدر بزرگ بود که قرن ها ان را باور نمی کردند و ان را مسخره می کردن و بسیاری هم کیشان مذهبیش به او حمله کردن و با اکتشاف تلسکوپ ادعا برای همیشه اثبات شد.

ایا کپلر دانشمند بوده یا این که پیشگو و طالع بین هم بوده

این که او طالع بوده یا دانشمند فکر می کنم او دانشمندی بوده است که به ماوراطبیعه معقتد بود زیرا در طول قرون مختلف منجمان پیشگویی هایی را به درستی انجام داده اند و نمونه تاریخی ان به دنیا امدن حضرت موسی و پیشگویی درست منجمان و جادوگران فرعون بوده است.

کپلر توانست با تقویم های دقیق را طراحی کند و پیشگویی های درستی از اینده ارائه دهد که موجب شهرت او گشت . همین امر باعث شد که دربار پادشاه نیز دست پیدا کند.

 

کپلر نام تلسکوپ قدرتمند ساخت ناسا است که هدف این تلسکوپ کشف سیارات و منظومه های فراخورشیدی است.

یکی از جالب ترین اهداف این فضا پیما پیدا کردن حیات فرا زمینی و کرات قابل سکونت همانند زمین است . همین باعث نظر کسانی که معتقد به حیات فرازمینی هستند را بسیار جلب کرده است.

در بین سیارتی که کپلر تاکنون کشف کرده نام دو سیاره بسیار بر سر زبان هاست که دارای اب و هوای مطبوع برای بقاع هستند . K2-18b نام این کره کشف شده توسط کپلر است که توضیحات مربوط به ان شرح داده شد.

کپلر ۶۹سی در سال ۲۰۱۲ کشف بسیار جالبی از سیاره بسیار مشابه زمین خبر می دهد.

فضاپیمای کپلر چه شد؟

این فضاپیما تا زمینی که سوختش باقی ماند به خوبی ماموریتش را به سرانجام رساند . و به گزارشهای ارزشمندی را ارسال کرد گزارشی از این که ما ۱۰ میلیارد منطومه همانند منظومه خود داریم و در تمام انها خورشید مرکزیت کرات است .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *