کیهانی که در مغزمان قرار دارد

دکتر میکیو کاکو

دکتر میکیو کاکو جمله بسیار زیبایی دارد او می گوید

” مغز انسان صد میلیارد نورون دارد،هر نورون به ده هزار نورون دیگر متصل است، بر روی شانه های شما پیچیده ترین شی کیهان شناخته شده سوار است”

اما وادی عجیب مغز زمانی است که فردی هیپنوتیزم می شود ، در هنگام هیپنوتیزم ،وقتی فردی در بیهوشی یا خواب بسیار عمیق فرو می رود ، شروع به بخاطر آوردن اتفاقاتی می کند که در طول  زندگی او اتفاق نیفتاده است . برخی روانشناسان معتقدند که این امر نشان می‌دهد که عمیق ترین شکل خاطرات نه در مغز بلکه در روحمان نهفته است . اخیرا دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که قلب نیز دارای نورون های خودش می باشد و در واقع قلب اولین ارگانی است که در جنین بوجود می آید .

دکتر میکیو کاکو

آیا احتمال دارد بمحض اینکه ما در رحم مادرمان شروع به شکل گرفتن می کنیم ، روح ما فعالیت عصبی را در قلب شروع نماید ؟ و اگر چنین باشد ، پس احتمالا روح ما ابتدا وارد قلب ما می شود . زیرا همه ما انسان ها روح و قلب خود را تقریبا یکی می دانیم . در حالی که روح غیر مادی است و قلب مادی اما این دو را غالبا مترادف و در یک راستا می بینیم . در این شکی نیست که حافظه مانند چسبی است که زندگی ذهنی ما را بهم می چسباند . بدون حافظه ما زندانی زمان حال هستیم و نخواهیم توانست از درس های گذشته مان برای اصلاح آینده مان استفاده کنیم . اما کشف جدیدی که اخیرا دانشمندان در زمینه حافظه نموده اند این است که آنها با یک روش جدید می توانند یک حافظه جعلی را در مغز انسان بارگذاری نمایند تا جایگزین خاطرات بد و وحشتناک شود ، زیرا بسیاری از انسان ها بدلیل خاطرات بد و وحشتناک ، مشکلات روحی و روانی فراوانی دارند ، با این پیشرفت جدید،علم قادر است ، حافظه انسان را ویرایش ، حذف و بارگذاری نماید . این پیشرفت تا ۷۰% نیز موفقیت آمیز بوده است ، اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا ما برای چنین تحولی آمادگی داریم؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *