«گاردبات»؛ روبات نگهبان با امکان حرکت در آب و خشکی

گاردبات

ارتش آمریکا در حال آزمایش و تکمیل روباتی با نام «گاردبات» است که دوزیست بوده – قدرت حرکت در آب و خشکی دارد – و می‌تواند با دو دوربین و در حال حرکت، دیده‌بانی کند.

به گزاش سایت «گیک»، این روبات قابلیت کنترل از راه دور دارد و می‌تواند در شرایط خیلی سخت در هر منطقه‌ای حاضر شده و تصاویر زنده ارسال کند.

دوربین‌های این روبات می‌تواند از هر دو سو تصویر فرستاده و در حال حرکت می‌تواند تصاویر را با پخش زنده – لایو استریم – مخابره کند.

قطر این روبات حدود ۶۰ سانتی‌متر است و می‌تواند ۱۶ ساعت تصویر مخابره کند و حداکثر سرعت آن به ۳۲ کیلومتر در ساعت می‌رسد. گاردبات به مکان‌یاب – جی‌پی‌اس – مجهز است.

این روبات، شناگر خیلی قابلی نیست و سرعت آن در آب حدود شش کیلومتر در ساعت است. گاردبات در ابتدا برای یک ماموریت متفاوت و به منظور حرکت در سطح مریخ طراحی شده بود.

هرچند ماموریت اصلی این روبات دیده‌بانی است، اما می‌تواند محموله‌ای به وزن دو کیلوگرم را هم با خود حمل کند و برای انتقال مواد منفجره برای کارگزاری، کاربرد دارد.

به گزاش سایت «گارد بات» متعلق به شرکت سازنده این روبات، وسیله یاد شده را می‌توان در اندازه‌های مختلف ساخت. کوچکترین اندازه آن می‌تواند حدود ۱۰ سانتی‌متر باشد.

اندازه کوچک آن بهترین کمک برای نیروی زمینی ارتش است که بتوانند راحت آن را از جایی به جای دیگر انتقال داده و برای دیده‌بانی از آن استفاده کند. بزرگترین آن می‌تواند حدود دو متر و ۷۰ سانتی‌متر باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *