یافته های اعجاب انگیز از ساختار مغز انسان.

پروژه بلو برین

آیا مغز ما قابلیت دیدن و درک دنیاهای ناشناخته و پنهان را دارد؟ مطالعات که چنین می گویند

مغز انسان بواقع اعجاب انگیز است ، مغز ما یک سوپر کامپیوتر فوق پیشرفته است که بسیار بسیار بیشتر از آنچه که ما فکر می کنیم کارایی دارد و از قدرت حسابگری خامی بهره می برد که حتی از توان ابر رایانه های که امروزه ساخته شده ، نیز خارج است . اخیرا دانشمندان در این زمینه به یافته های شوکه کننده ای دست یافته اند که عمیق ترین رازهای معماری مغز را آشکار می‌کند . ان ها دریافته اند که یک جهان چند بعدی در شبکه مغز ما موجود است . ساختارهایی در مغز وجود دارد که حتی تا ۱۱ بعد را پشتیبانی می کند .

دانشمندان پروژه بلو برین اخیرا از یک سیستم مکان یابی جبری طوری استفاده کرده اند که تا کنون در علم عصب شناسی استفاده نشده است . این دانشمندان گفته اند ما دنیایی را در مغز یافته ایم که هرگز تصورش را نمی کردیم . ما سازه هایی را با هفت تا ده بعد یافته ایم و در صورتی که بتوانیم ساختار دقیق شان را بفهمیم شاید بتوانیم نحوه فعال سازی آنها را کشف کنیم و آن وقت قادر خواهیم بود ابعادی را درک و مشاهده کنیم که از دید ما تا کنون پنهان بوده اند . ما اکنون فقط سه بعد را می بینیم و درک می کنیم اما چه می دانیم در بعد چهارم چه می گذرد و چه دنیایی در پس آن نهفته است .

پروژه بلو برین

شاید با درک ابعاد بیشتر از سه ، به دنیاهایی کاملا متفاوت برسیم ، شاید بتوانیم تمام  حوادث گذشته و آینده را مانند یک فیلم سینمایی ببینیم . البته مغز ساختاری بسیار پیچیده دارد و این ها همه فرضیات است . حال اینجاست که توپولوژی (مکان شناسی) جبری به کمک می آید ، که مانند یک تلسکوپ و یک میکروسکوپ در آن واحد است که می تواند در ساختار شبکه مغز زوم کند و جاهای خالی را پیدا کند .

اما نکته مهمی که دانشمندان با این مطالعات دریافتند این است که امکان ندارد این سیستم پیچیده تصادفی و شانسی بوجود آمده باشد و بدون شک آفریدگاری دارد . اما سوال مهمی که این دانشمندان با آن برخورده اند این است که آیا پیچیدگی کارهایی که ما انسان ها انجام می دهیم به پیچیدگی ” قلعه های شنی ” چند بعدی که مغز می سازد بستگی دارد ؟ و اینکه مغز ما ، خاطرات را در چه قسمتی از خودش نگهداری می کند . آنها ممکن است در حفره های ابعاد بالاتر مغز پنهان باشند . این یافته ثابت می کند که ما قادر به درک ابعاد بالاتر هستیم ، اما چگونه ؟ شاید تحقیقات روزی پرده از این راز برداشته و دنیاهای جدیدی را بر روی ما بگشایند .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *