۴ روشی که مانع بهبود سئوی سایت شما می‌شوند

 

استفاده از بعضی روش‌های غلط به‌منظور بهبود سئوی سایت، باعث می‌شود که نتیجه‌ مورد نظر حاصل نشود و تلاش‌ها جواب ندهد.

ارائه‌ی خدمات کسب‌وکار به مشتریان مناسب، کلید موفقیت هر تجارتی به‌حساب می‌آید. بهینه‌سازی موتور جستجو یا سئو (SEO)، یکی از قابل‌اطمینان‌ترین راهکارهایی است که دستیابی به چنین امری را محقق می‌کند. با توجه به این‌که روزانه بیش از شش میلیارد عملیات جستجو در فضای اینترنت صورت می‌گیرد، بازدیدکنندگان موتورهای جستجو سریع‌تر از دیگران، گزینه‌های خرید خود را ارزیابی می‌کنند.

با این حال، موضوع سئو در موتورهای جستجو یک رقابت برابر نیست. رویکرد بعضی بازاریابان این است که جستجوهای طبیعی سایت خود را افزایش دهند. جستجوی طبیعی شامل مخاطبانی است که بر اساس محتوا یا دیگر موارد از سایت شما بازدید کرده‌اند و هزینه‌ای برای ورود آن‌ها پرداخت نکرده‌اید. از طرفی گاهی به علت استفاده از شگردهای غلط نتایج این تلاش‌ها بی‌حاصل می‌شود.

چنانچه تلاش‌های شما برای جذب مخاطب سایت به شیوه‌ی سئوی طبیعی جواب نداده است؛ مسلما یک یا چند جای کار ایراد داشته است. اشتباهاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم می‌توانند در بی‌ثمر کردن تلاش‌های شما نقش داشته باشند:

۱. معیارهای ملموس را لحاظ نمی‌کنید

معیارهای سئو

برای این‌که اطلاعات درست را در سایت خود جمع‌آوری کنیم، لازم است بر پایه‌ی معیارهای مناسب عمل کنیم. این روش کمک می‌کند تا تلاش‌های ما جواب دهد و در صورت لزوم تغییر استراتژی دهیم. البته این راهکار فقط زمانی کارگشا خواهد بود که معیارهای درست را مد نظر داشته باشیم. اکثر صاحبان تجارت در تله‌ی معیارهای ناملموس مانند رتبه‌ی سایت، تعداد بازدیدکنندگان یا دیگر معیارهایی مانند دامین اتوریتی «Domain Authority» گرفتار می‌شوند. البته این ملاک‌ها، واقعا مفید هستند و در اموری مانند پیگیری و ارزیابی نحوه‌ی پیشرفت سایت کمک می‌کنند؛ اما این بدان معنا نیست که با کمک آن‌ها بتوانید فروش خود را بیشترکنید و محصول و خدمات خود را به پول نقد تبدیل کنید. در واقع باید روی عوامل ملموس‌تر دیگری مانند «بهینه‌سازی نرخ تبدیل – CRO» ، ترافیک بازدیدکنندگان و میزان تمرکز آن‌ها بر فضای سایت دقت نظر داشته باشید. این عوامل گام‌های عملی‌تری برای نزدیک شدن به هدف مورد نظر فراهم می‌کنند. به‌عنوان مثال: این که سئو باعث شود ۱۰۰۰ بازدیدکننده‌ی منحصربه‌فرد به مخاطبان شما اضافه شوند، تأثیر مفیدی ایجاد نخواهد کرد؛ در عوض بهتر است به دنبال این باشید که کدام کلمات کلیدی یا اقداماتی که در سایت انجام می‌دهید، مخاطب بیشتری جذب خواهد کرد.

۲. محتوای سایت شما بازدید کننده را ناامید می‌کند

محتوای بد

کارشناسان بر این باورند که ایجاد محتوای حجیم به‌خودی‌خود کاری از پیش نمی‌برد. درست است که محتوا، ستون فقرات سئو به شمار می‌آید؛ اما مخاطب شما بیش از هر چیز به دنبال ارزش و اعتبار است. در واقع به جای این‌که از محتوا به عنوان ابزاری برای پر کردن صفحه استفاده کنید، به دنبال محتوایی باشید که پاسخ‌گوی نیازهای کاربر باشد. هرچند که طبقه‌بندی محتوای زیاد، سخت‌تر از آن است که به نظر می‌رسد؛ اما نتیجه‌ی بهتری در رشد کسب‌وکار از خود نشان می‌دهد.دفعه‌ی بعد که به روند رشد سئوی خود معترض بودید، این نکته را در نظر بگیرید که احتمالا در استراتژی محتوای خود نگاه کلوزآپی داشته‌اید‌.

۳. از تاکتیک‌های تاریخ مصرف گذشته استفاده می‌کنید

روش های قدیمی

به‌جای این‌که کلمات کلیدی را مرکز توجه خود قرار دهید، روی محتوا متمرکز شوید. گذشت آن زمانی که تعداد پیوندها و کلمات کلیدی باعث افزایش روند جستجوی طبیعی می‌شد. اکنون که گوگل به هوش مصنوعی مجهز است، در الگوریتم رتبه‌بندی سایت‌ها هوشمندانه‌تر عمل می‌کند و به‌راحتی نمی‌توان آن را بازی داد. در این شرایط، فقط محتواهای واقعی رتبه‌بندی خواهند شد و وب‌سایت‌هایی که کیفیت پایینی دارند، بدون توجه به تعداد لینک باید برای ظاهر شدن در صفحه‌ی اول جستجو در آخر صف باقی بمانند.

۴. مخاطب را در اولویت قرار نمی‌دهید

مخاطب

وقتی مخاطب را نخستین اولویت در استراتژی سئوی خود قرار دهید؛ بر شایع‌ترین موانع سئو، پیروز خواهید شد. بنا به گفته‌ی جف بیکلی مدیرعامل براون باکس برندینگ، ۳۰ درصد از تلاش‌های شما در راستای ارتقای سئو باید به شناخت مخاطب اختصاص پیدا کند. جف در این خصوص می‌گوید:

این بررسی‌ها و پژوهش‌ها نباید تنها به بازاریابی رسانه‌های اجتماعی محدود شوند. در یک سئوی موفق، صاحبان تجارت و بازاریاب‌ها از استراتژی نیازسنجی مخاطب بهره می‌گیرند. دیگر موارد موجود در سئو باید بر پایه‌ی این موضوع شکل بگیرند.

با در اولویت قرار دادن مخاطب و تهیه‌ی محتوا بر اساس نیاز وی، بیشتر و بهتر می‌توان در نتایج موتورهای جستجو ظاهر شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *