۶ سوء برداشت خطرناک از قانون جذب

قانون جذب

قانون جذب

اگر در مورد قانون جذب چیزایی می دونی ولی تا نتایجی رو که می خواستی نگرفتی و می خوای بدونی مشکل از کجاست؟

این مقاله دقیقا برای تو نوشته شده! همین جا بهت قولی می دم که بعد از خواندن این مقاله حتی فکرشم نمی کردی دیدگاهت نسبت به قانون جذب و جهان هستی اینقدر تغییر کنه!

در مورد قانون جذب این همه کتاب نوشته میشه، دوره برگذار میشه. کلی تکنیک از جمله نوشتن و تکرار عبارت های تاکیدی، تصویر سازی ذهنی، تابلو آرزوها، شکر گذاری، استفاده از پیام های پنهان و … معرفی میشه اما در واقعیت کمتر کسی نتیجه می گیره؟! مشکل از کجاست؟

قانون جذب دروغه یا تکنیک هایی که معرفی میشن؟ آیا افرادی که مدعی هستن تو زندگی چیزای خوبی اصطلاحا جذب کردن، اگه دوره و آموزش جذب هم نمی دیدن باز هم این اتفاقات براشون رخ می داد و می تونستن همینا رو جذب کنن؟ آیا واقعا اتفاقاتی که تو زندگی میفته رو واقعا جذب می کنیم یا اصلا جذبی وجود نداره و باور کردیم که جذبه و همش توهم ذهن ماست؟! واقعیت چیست؟ مشکل از کجاست؟

در ادامه کامل این موضوع رو باز کردم و می تونه یکی از مقالات مفیدی باشه که تو زندگیت می خونی.

۱- قانون جذب تنها قانون اصلی جهان هستی نیست!

به غیر قانون جذب قوانین اصلی و حتی مهم تری در جهان هستی وجود دارند که هر کدام زیر قانون هایی دارند و باعث می شوند که ما نتوانیم هر زمان هر چیزی رو که خواستیم جذب کنیم و نمی توانیم چیزی را جذب کنیم که یکی از این قوانین اصلی را نقض می کند.

برای مثال ما در شب نمی توانیم روز را جذب کنیم چون این مربوط به قانون ریتم هست یا نمی توانیم به طور کامل تغییر جنسیت بدیم زیرا جنسیت مربوط به قانون جنسیت است یا نمی توانیم با جذب کردن نتیجه اعمالی که در گذشته داشته ایم رو تغییر دهیم چون مربوط به قانون علت و معلول هست بعضی ها به این کارما هم می گویند اما در واقع کارما یک تعریف کلی و متفاوت هست و تفاوت هایی با این قانون دارد و اما تا حدی شبیه هم هستند. پس هر اتفاقی که در زندگی ما می افتد نتیجه قانون جذب نیست. چند روز پیش در مورد قوانین ۱۲ اگانه اصلی جهان هستی در در مقاله ای جدا کامل توضیح دادم.

۲- ما هر چه رو تصور کنیم یا در موردش صحبت کنیم، لزوما جذب نخواهیم کرد!

خیلی از افراد چیزی را می خواند و مرتب آن را تصور می کنند، در موردش عبارت های تاکیدی مثبت می نویسند، مرتب آن ها را با صدای بلند می خوانند، عکسی از این به دیوار می چسبانند، مرتب از به دست آوردنش در آینده صحبت می کنند و هر کاری که می دانند انجام می دهند اما باز هم آن را به دست نمی آورند و کم کم از خود خواهند پرسید که چرا ما از قانون جذب نتیجه نمی گیریم.

قانون جذب بر اساس انرژی های ارسالی ما عمل می کند و ارتعاش و فرکانس ما مربوط به قانونی به نام ارتعاش هست نه قانون جذب. و انرژی های ارسالی ما در اصل بر اساس کد هایی هست که در ذهن ناخودآگاه ما وجود دارد.

برای مثال مثبت اندیشی، تصویر سازی ذهنی، تکرار عبارت های تاکیدی، داشتن حس خوب به طور ارادی در واقع فقط در ذهن خودآگاه ما ایجاد می شوند و ذهن ناخودآگاه اصلا توانایی فکر کردن ندارد. اما این که آیا روی ذهن ناخودآگاه ما هم تاثیری دارند یا خیر، بستگی به کد های فعلی ناخودآگاه ما دارد. برای مثال اگه خودت را در ناخودآگاه عمیقا شخصی فقیر می دانی هر چه قدر هم تکرار کنی من آدم ثروتمندی هستم نتیجه نخواهی گرفت و ذهن ناخودآگاهت چنین عبارتی را اشتباه می داند و عملا آن را فیلتر می کند.

 

۳- پیام های پنهانی (subliminal messages) فقط می توانند ذهن خودآگاه را دور بزنند نه ناخودآگاه!

دریافت یه عبارت به طوری که ذهن خود آگاه متوجه آن نشوند فقط می تواند از فیلتر های ذهن خودآگاه عبور کرده اما لزوما نمی تواند از فیلتر های ذهن ناخودآگاه عبور کند.

در حقیقت ذهن ناخودآگاه عبارت های دریافتی که خلاف باور های فعلی موجودش هست را نمی تواند بپذیرد و آن ها را تغییر دهد. باید اول کد هایی که ناشی از باور های فعلی تو در ناخوداگاه وجود دارند را اصلاح کنی که در این مورد و انواع پیام های پنهانی و نحوه عملکرد آن ها به زودی مقالات خواهم نوشت.هر اتفاقی که داره در زندگیت رخ میده یا افرادی رو که وارد زندگیت می کنی و حتی نوع ارتباطی که با آن ها برقرار می کنی مربوط به کد هایی هست که در ناخودآگاهت داری و قانون جذب هم بر همین اساس داره عمل می کنه.

حتی شاید باورش برات راحت نباشه که حتی چیزی به اسم شانس هم در حقیقت وجود نداره و با تغییر این کد ها می تونی حتی شانس در چیزهایی مثل قرعه کشی که کاملا شانسی به نظر می آید رو تغییر بدی. در یکی از دوره هایی که آقای همتی برگذار کردند این مورد کامل اموزش داده شد و شرکت کننده ها نتایجی باور نکردنی گرفتند.

۴- مستند راز جاذبه یا فیلم راز همه داستان قانون جذب نیست!

قانون جذب در سال ۲۰۰۶ توسط مستندی که تحت عنوان راز معرفی شد که به فارسی هم دوبله شد اما قسمت هایی از آن به دلایلی حذف شد. هر چند این قسمت ها را می تونی با یه سرچ ساده پیدا کنید و نسخه اصلی این مستند را دانلود کنی. اما فیلم راز صرفا یه فیلم جهت معرفی کلی قانون جذب بود و جنبه تبلیغاتی داشت و بعد دوره ای در باره قانون جذب داشت که آن زمان قیمتش ۹۹۷ دلار بود و افراد خاصی در آن شرکت کردن و آموزش هایی بسیار پیشرفته تر در مورد قانون جذب و تکنیک هایی برای استفاده از آن در بر داشت. صرفا با دیدن یه فیلم که معرف قانون جذب هست و خواندن چند تا کتاب و تنها دانستن این قانون به تنهایی نتیجه ای حاصل نمی شه بلکه باید آن را به درستی درک کنی و تکنیک های استفاده از آن را یاد بگیری.

۵- تلقین و مثبت اندیشی می تواند نتایج منفی بیشتر به همراه داشته باشد!

وقتی ما سعی می کنیم به طور ارادی مثبت فکر کنیم و احساسی خوبی داشتیم در واقع داریم به طور ارادی سعی می کنیم اعمالی که به واسطه باور های ذهنیمان هست رو تغییر می دیم برای مثال اگه باور داری ثروتمند ها آدم های بدی هستن و سعی می کنی مثبت اندیش باشی و هر جا آدم پولدار و ثروتمندی را دیدی بگی آدم خوبیه در واقع اصلا اون باور را تغییر ندادی بلکه سعی کردی یه جورایی به خودت دروغ بگی!!

وقتی ذهن ناخودآگاه رو سعی می کنی محدود و رامش کنی این انرژی های منفی تجمع پیدا کرده وانگار یه جور سندروم ذهنی ایجاد میشه و یه دفعه آزاد می شوند و نتایج بدتری را به همراه داره.

مثلا وقتی تا حالا هر روز دیر از خواب بیدار می شدی ولی یه دفعه تصمیم می گیری از فردا سحر خیر بشی و ۵ صبح از خواب بیدار بشی شاید فردا یا پس فرداش موفق شدی اما بعدش به قدری خسته بودی که روز بعدش حتی دیر تر از حد معمول بیدار شدی!

یا مثلا معتادی که سعی می کنه ارادی ترک کنه اما موفق نمیشه و در بهترین حالت برمی گرده سر جای اولش و حتی اگرم موفق به ترک بشه که آن هم به خاطر انگیزه ها و احساساتی بوده که در ناخودآگاه داشته نه صرفا اراده ای که مربوط به ذهن خودآگاه هست، بعد از مدتی کافی هست تو یه جمعی قرار بگیره که بقیه معتاد هستن و بهش تعارف کنن و به راحتی دوباره بر می گرده به سر جای اولش.

چون این مشکل در حقیقت در ناخودآگاه به طور کامل حل نشده و مثل آتش زیر خاکستر می ماند. وقتی تصمیم بگیرید به طور ارادی چیزی را تغییر دهید معمولا شکست می خورید بهتر هست آن را به صورت سیستمی و از راه های برنامه ریزی ذهن ناخودآگاه انجام دهید. در نظر داشته باشید به این معنی نیست که با استفاده از عبارت های تاکیدی، مثبت اندیشی و سایر این روش ها اصلا نتیجه ای حاصل نمی شه، بلکه این روش ها هم می توانند خیلی خوب باشند اما همیشه به این سادگی نمی توانی ازشون نتیجه بگیری و ذهن ناخودآگاه تو نمی تونه همیشه این اطلاعات دریافتی را بپذیره و لازمه با تکنیک های جدید آشنا بشی و کارهای دیگه ای انجام بدی که بتوانی ازقانون جذب و این روش های نتیجه بگیری که به زودی در مورد این روش ها توضیح خواهم داد.

۶- احساسات ما در جذب بسیار نقش مهمی دارند!

وقتی داری از عبارت های تاکیدی، تصویر سازی ذهنی، هیپنوتیزم و سایر این روش ها استفاده می کنی اگه حس خوبی داشته باشی معمولا به این معنی هست که ذهن تو داره این پیام ها رو می پذیره و روش تاثیر گذاره اما وقتی احساس خاصی نداری یا حس می کنی فقط داری رفع تکلیف می کنی و خسته میشی، به احتمال زیاد این روش روی ذهن ناخودآگاه تو تاثیری نداشته و ناخودآگاه تو آن ها رو نپذیرفته و مانند خیلی از اطلاعات دریافتی دیگر فیلتر می کنه.

البته اینجا منظور اینجا عبارت های تاکیدی مثبت هست و برعکس. یعنی اگر داری خبرهای بد می شنوی یا اطلاعات بدی دریافت می کنی احساس بدی نداری این اخبار احتمالا تاثیر کمی روی ذهن تو خواند داشت.

معمولا داشتن حس خوب به معنای آمدن اتفاق های خوبه و برعکس. و اما افکار ما که در سطح خودآگاه هستن کاملا بی تاثیر هم نیستند بالای ۹۰% اتفاقاتی که در زندگی ما رخ میده و افرادی را که وارد زندگیمان می کنیم مربوط به ذهن ناخودآگاه هست یعنی ۹۰% قانون جذب مربوط به ذهن ناخودآگاه هست ولی کمتر از ۱۰% آن را ذهن خودآگاه تعیین می کند.

پس داشتن افکار خوب هم موثر هست اما هرگز سعی نکنید با اراده پنهان کردن یک باور عمیق آن را درست کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *