۷ نکته مهم برای شناخت ذهن ناخودآگاه که بتوانید آن را برنامه ریزی کنید.

در طول اُرگاسم در مغز چه اتفاقی می‌افتد؟

 

قوانین ذهن ناخودآگاه

 

ضمیر ناخودآگاه و ضمیر خودآگاه چیست؟ و هر کدام چه خصوصیاتی دارند؟

 

در این مقاله قصد داریم که بطور مفید و خلاصه قوانین ضمیر ناخودآگاه رو شرح بدیم تا بتونید با استفاده از این قوانین، ناخوداگاه رو برنامه ریزی کنید.

 

قانون اول:

ذهن ناخودآگاه مثل بچه ای میمونه که شعور و توانایی تشخیص درست از نادرست رو نداره. هرچیزی که بهش گفته بشه می‌پذیره و طبق اون عمل میکنه. به همین خاطر ضمیر ناخودآگاه، کودک درون هم نامیده میشه.

 

 

زمانی که بچه بودیم، ضمیر ناخودآگاه ما هیچ داده و اطلاعاتی رو رد نمی کرد چون هیچ باورِ از پیش تعریف شده ای نداشتیم که با آنچه در حال تجربه و درکش بودیم مغایرت داشته باشه بنابراین همه داده های دوران کودکی(خصوصا تا ۷ سالگی) توسط ناخودآگاه جذب میشه و به مرور باورهای مارو میسازه.

 

قانون دوم:

ضمیر ناخودآگاه افعال منفی رو نمیشناسه؛ به همین دلیل هست که وقتی به بچه ها یا حتی بعضی از بزرگترها میگیم دست نزن، جیغ نزن، اینکارو نکن و… نتیجه برعکس میشه و انجامش میده، چون ضمیر ناخودآگاه با دریافت داده ها، با توجه به قانونِ حذف فعل منفی، کنجکاو میشه تا فرد رو به سمت داده های گفته شده هول بده.

 

قانون سوم:

ذهن ناخودآگاه از طریق حواس پنج گانه اطلاعات را دریافت می‌کند.

 

 

ناگفته نماند که ناخودآگاه به ذهن جهانی یا آکاشیک دسترسی داره و تمام منابع مورد نیاز برای حل مسائل در اختیار ناخودآگاه قرار داره. از دیدِ فلسفه ی معنوی، ذهن جهانی، آگاهی ای ست که در همه زمانها و مکانها حاضره و منبع تمام دانش هاست.

 

قانون چهارم:

هر رفتاری که ضمیر ناخودآگاه تولید میکنه، در جهت منفعت و سود ما است. حتی عادات و رفتار های غلط!

 

ممکنه بپرسین چطور چنین چیزی ممکنه؟

 

فردی رو تصور کنید که در مواقع استرس آور، شروع به کشیدن سیگار میکنه و احساس امنیت و آرامش رو از این طریق بدست میاره. با تکرار این روند، ذهن ناخودآگاهِ فرد، سیگار رو بعنوان ابزارِ ایمنی بخش میپذیره و اینو بعنوان یه سود بزرگ در نظر میگیره و میگه “سیگار باعث آرامشمون میشه پس میخوامش! ”

 

قانون پنجم:

زبان ضمیرناخودآگاه احساسه نه استدلال و منطق. همراه با تصویرسازی ذهنی برای رسیدن به خواسته ها، احساساتِ قشنگتون رو هم دخیل کنید تا سریعتر به نتیجه برسید.

 

قانون ششم:

هر پیام و رفتاری که تکرار بشه، در ناخودآگاه بصورت برنامه های ذهنی کد نویسی میشه و وجود شما رو طوری برنامه ریزی میکنه که این برنامه های ذهنی عملی و اجرا بشوند.

 

قانون هفتم:

ذهن ناخودآگاه اطلاعاتی که بصورت غیرمستقیم وارد میشه رو سریعتر جذب میکنه. شیوه ساخت سابلیمینال‌ ها طبق دوقانون آخر شکل گرفته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *