۸ اشتباه در طراحی وب سایت و سازماندهی آن

در طراحی وب سایت اصول خاصی است که نباید به آن ها بی توجهی کرد! ما  چند نکته ساده را به شما می آموزیم تا بهتر بتوانیم سایت را سازماندهی کنیم.

۱- ترکیب بد لغات

راه ارتباط موثر یک سایت و سازماندهی به وسیله ترکیب بندی مناسب لغات و جملات آن است. لغات کلید ارتباطی بین سایت و موتورهای جستجو هستند. استفاده بجا و درست از کلمات وب سایت، شما را در میان نتایج جستجوی موتورهای جستجو قرار میدهد و این یعنی افزایش بازدید وب سایت بیشتر و در نهایت مشتری و کاربر بیشتد.

۲- فایل های PDF برای خواندن آنلاین

یکی دیگر از اشتباهات در مدیریت وب سایت استفاده شدن از فایل های PDF است. حتما تا امروز به سایت هایی برخورد کرده اید که به جای استفاده از متن و صفحه مطالب را به صورت فایل PDF در سایت گذاشته اند. این کار سایت را با مشکلاتی روبرو می سازد که در ادامه به آن ها اشاره میکنیم. بعضی از مرورگرها نمی توانند آن را به درستی نشان دهند. چون همانند کاغذ می باشند سخت در موتورهای جستجو بهینه می شوند. و سئو سایت به مشکل می خورد.
جایی که کاربران شما می خواهند صفحات وب سایت را پرینت کنند، PDF بهترین گزینه است.

۳- تغییر نکردن رنگ لینک های مشاهده شده

اشتباه دیگر استفاده نشدن از متن های رنگی است! با این کار به کاربر خود کمک میکنیم تا متوجه شود در کجا قرار گرفته است، و کدام صفحات را مشاهده کرده و توصیه میکنم حتما از این تکنیک استفاده کنید.

۴- متن های اسکن شده

در طراحی وب سایت هرگز سعی نکنید متن اسکن شده را به جای پست قرار دهید، یک متنی که اسکن شده می توانیم بگوییم مرده است. روبات ها توانایی برسی متن های تصویری را ندارند!

۵- تنظیم نکردن سایز فونت ها

از فونت های استاندارد که اکثر کاربران دارند برای مرتب و منظم وب سایت خود استفاده کنید با این کار فونت کاربران سازماندهی  و قابل مشاهده است. معمولا فونت اصلی سایت های فارسی استفاده از فونت تاهوما با اندازه ۱۰pt یا ۱۲px می باشد.

۶- تیتر و عنوان صفحه سایت

مشتریانی که از طریق موتورهای جستجو با سایت شما آشنا میشوند جستجو مهمترین بخشی است که وب مسترها باید در سایت رعایت کنند.. تیتر صفحه ابزاری است که مشاهده کنندگان جدیدی را جذب وب سایت خود کرده و می توانید لیست خدمات و محصولات خود را به آن ها معرفی کنید.

۷- جواب ندادن سوالات کاربران

پاسخ گویی به سوالات کاربرانی که به دنبال رفع نیازشان به سایت شما مراجع کردند موضوع مهمی است.  در سایت حتی اگر پشتیبان آنلاین ندارید برای پاسخ گویی به کاربران حتما باید فرم پاسخگویی داشته باشبد
کاربران به سمت سایت شما هدایت می شوند، آنها وب سایت را مشاهده می کنند و دنبال برطرف کردن نیازهایشان هستند و در این بین برای کمک به آنها وب سایت باید آماده پاسخگویی به سوالات آنها را داشته باشد. متاسفانه بعضی از وب سایت این کاراریی را ندارند و به راحتی مشتری خود را از دست می دهند. بنابراین یک وب سایت اگرچه هم پشتیبان آنلاین ندارد باید فرم پاسخگویی داشته باشد و خیلی هم سریع به سولات کاربران خود جواب دهد.

۸- هرمتنی که شبیه تبلیغات باشد

در طراحی وب سایت بسیاری از کاربران عناصری را که مربوط به آگهی های تبلیغاتی می شود را نادیده می گیرند. بنابراین سعی کنید در متن های وب سایت خود از عبارات تبلیغاتی پرهیز نمایید و واقعه پرداز رفتار کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *