مصریان باستان در استرالیا

مصریان باستان در استرالیا

آنوبیس

مصریان باستان در استرالیا

مصریان باستان در استرالیا

مصریان باستان در استرالیا

مصریان باستان در استرالیا

مصریان باستان در استرالیا

مصریان باستان در استرالیا

تصاویر کنده کاری شده مصری در استرالیا

مصریان باستان در استرالیا

ورودی تونل یا راهروی بین صخره 

مصریان باستان در استرالیا

هیروگلیف ۵۰۰۰ ساله مصری در نیوساوت ولز استرالیا کشف شده است

 

تالیف: پل وایت

نزدیک به یک قرن است که در مورد ۲۵۰ عدد سنگ کنده کاری شده افسانه هایی نقل میگردد. شروع این داستانها به اوایل دهه ۱۹۰۰ میلادی بازمیگردد. در دهه ۱۹۵۰ میلادی، این منطقه بصورت سری فقط توسط خانواده هایی که به آنها » دانا » میگفتند، بازدید میشده است. این روایتها برای دو دهه ادامه داشت تا اینکه فردی بدنبال سگ گمشده خود در آن حوالی میگشت، بطور کاملا تصادفی این منطقه را دوباره کشف میکند.

تصویر کنده کاری شده داخل شکاف سنگهای بزرگی قرار داشتند. بلوکهای مسطح سنگی بزرگ به پهنای دو تا چهار متر طوری به موازات هم قرار گرفتند که راهرو یا محفظه تونل مانندی را تشکیل میدهند. سقف این راهرو با صخره سنگی بسیار بزرگی پوشانیده شده است. وروردی این تونل بسیار باریک است و تنها توسط یک بیایان گرد حرفه ای قابل شناسایی است.

هر کسی برای اولین بار داخل این تونل قدم بگذارد بلافاصله متوجه تصاویرحجاری شده ازعلائم هیروگلیف مصر باستان بر روی دیواره داخلی صخره، خواهد شد. این تصاویر کاملا با کنده کاری اشکال حیوانات که توسط بومیان استرالیایی انجام گرفته، متفاوت هستند. در اتنهای راهرو، تصویری قابل توجه از خدای مصر باستان، آنوبیس به معنی » قاضی مردگان » کنده کاری شده است.

رِی جانسون مصر شناس، کسی که تاکنون بسیاری از کتیبه های باستانی مصر برای موزه آثار باستانی مصرترجمه کرده است، علائم روی صخره های سنگی را با موفقیت ترجمه و مکتوب نموده است. او این علائم را مربوط به سلسله سوم فراعنه مصری میداند. حوادث و سرنوشت غم انگیز کاشفان باستانی این سرزمین عجیب و خشن، بر روی دیواره صخره سنگی تشریح شده است. ماجرای مرگ یکی از عالی مقاقمان خاندان سلطنتی بنام:

«Lord Djes-eb»

مجموعه علائم هیروگلیف مشخص کننده نام زیر است

«RA-JEDEF»

‹Khufu› کسی که پادشاه سرزمینهای بالا دست و پایین دست رودخانه نیل، پسر

‹Sneferu› پسر پادشاه

تاریخ این وقایع دقیق بعد از تاریخ ساخت هرم بزرگ عنوان شده است.

باشدRa Djedefدر واقع ممکن است پسران فرعونLord Djes-eb

کسی که بعد از فرعون خوفو به پادشاهی مصر نشست.

بنظر میرسد این علائم هیروگلیف در زیر بنای ساختمان کاپیتان کشتی نوشته شده باشد. علائمی نیز در گوشه دیواره صخره دیده میشوند که نمایانگر عنوان مقام رسمی یا کاهن اعظم هستند.علائم در مورد شاهزاده سخن میگویند که با کشتی به منطقه نامساعدی رهسپار شده است.رهبر و سر دسته هیئتی که بعنوان پسر پادشاه از وی نامبرده شده است. کسی که با اندوه فراوان راه دوری را از سرزمین مادری تا این منطقه طی کرده است.هیروگلیفها در مورد سفر و مرگ غم انگیز وی توضیح میدهند و مراسم تدفین و نیایش رو توصیف میکنند:

-او بمدت دو فصل بسمت غرب حرکت نمود، خسته گردید اما با قدرت تا انتها ادامه داد.

-همواره در حال نیایش و شادمان بود و سختیها را نادیده میگرفت.

-او خدمتگذار خداوند بود و سختیها را از جانب خداوند برای امتحان وی میدانست.

-او در باد و باران در تپه ها و بیابانها سفر کرده بدون اینکه منبع آبی دسترس داشته باشد.

-او به دیار باقی شتافت در حالیکه شاهین طلایی را در سرزمینی بیگانه حمل میکرد، او از میان کوهها، صحرا و آبها گذر نمود.

-او در این مکان آرمیده است.

-ممکن است او زندگی ابدی داشته باشد. او هرگز دوباره قادر نخواهد بود در کنار آبهای عشق بایستد.

– گودالی از آبهای عشق در اطراف هرم وجود داشت.

یکی از دیواره ها بشدت فرسوده شده که شرح مفصلتری از این اتفاق ناگوار بیان میکند. بر روی این دیواره علائمی چون مار ، فک (نشاندهنده گاز گرفتگی) و سمبل دوبار اتفاق (دو مرتبه)  قابل رویت هستند. بدین صورت ترجمه شده است: مار دوبار نیش زده است.

این داستان مرگ غیر منتظره و تدفین لرد دجس- اِب یکی از پسران فرعون را دجدف:

-ما میبایست به پیش برویم و به عقب نگاه نکنیم.

-تمامی رودها و جویبارها خشک گردیده اند. قایق تخریب شده مان را با طناب محکم کرده ایم.

-علت مرگ نیش مار بوده است.

-ما به سینه او زرده تخم پرنده مالیدیم و به درگاه آمن نیایش کردیم.

-ما دیوارها های سنگی در اطراف تونل درست کردیم.

-ما تونل را در جهت بهشت غربی قرار دادیم.

-سه در ابدی در انتهای مقبره سلطنتی مهر و موم شدند.

-ما در کنار او کوزه ها و پیشکشهای مقدس قرار دادیم تا موجبات بیداری مجدد وی فراهم گردد.

-این فرد سلطنتی از خانه و اقوام خود جدا گشته است.

 

هرم و مجسمه میمون جیمپای

مصریان باستان در استرالیا

هرم جیمپای، مجموعه بناهای سنگی است که در حومه شهر کوچک جیمپای در کوینزلند استرالیا قرار دارد. بنظر میرسید این مجموعه بناها توسط کشاورز ایتالیایی بمنظور جلوگیری از فرسایش خاک احداث شده باشد. باستانشناس آماتوری ادعا میکند این بناها توسط تمدن ناشناخته باستانی همانند مصریان، آمریکای لاتین و یا چین ساخته شده باشد. رِی گیلوری مدعی کشف هرم جیمپای در سال ۱۹۷۵ میباشد. وی معتقد است این هرم توسط مصریانی ساخته شده که قرنها پیش برای استخراج معادن به استرالیا آمده بودند. شواهد استخراج معدن تا نقاطی دور دست در کوههای آبی در نیوساوت ولز قابل ردگیری هستند. البته این ادعا جای بسی تردید دارد.

مصریان باستان در استرالیا

مصریان باستان در استرالیا

این مقاله توسط آنتونی جی ویلر نوشته شده است:

بنظر میرسد تپه مورد نظر یک هرم باشد. از سنگهای غیر معمولی همان هرم در ساخت کلیسایی در نزدیکی آن حوالی استفاده شده است. داستانهایی نقل میشود که ورود به هرم را مجاز نمیدانستند. در آن محل کاکتوسهایی وجود دارند که متعلق به سرزمین آمریکای مرکزی و جنوبی هستند. همچنین مجسمه » مرد آهنین یا میمون جیمپای» در نزدیکی هرم پیدا شده است که مشخصا جزو ساخته های بومیان استرالیایی نیست. تعدادی کتیبه سنگی هم در اطراف این محل یافت شده اند. ویلر خاطرنشان میکند باستانشناس آماتور، مارلین ان پای، متقاعد شده است که هرم و دیگر بناهای یافت شده، شواهدی زندگی اینکاهای آمریکای جنوبی در استرالیاست.

در حالیکه پای مدعیست که هرم توسط اینکاها ساخته شده است، فردی بنام گوین منزیس اعلام میدارد که شواهد مستقیما و عمیقا نشاندهنده بازیدی چینیها از استرالیاست. به این دلیل که اندازه، ارتفاع و فرم هرم دقیقا مشابه بناهای رصد حرکات اجرام آسمانی در سلسله مینگ میباشد و این مسئله بسیار منطقی بنظر میرسد که چینیها چنین بنایی را برای تعیین زمان در استرالیا ساخته باشند.

ویلر در مخالفت با این ادعا اذعان میدارد که منشا اصلی ایجاد هرم کاملا ناشناخته است. وی می نویسد: به احتمال زیاد حقیقت اینست که هرم طلایی جیمپای در واقع یک تپه تراس بندی شده برای کاشت انگور بوده که توسط ایتالیاییهای مهاجر ساخته شده است که در اثر مرور زمان مورد فرسایش قرار گرفته و تغییر شکل داده است. سنگهایی که برای تراس بندی استفاده میشدند، بعدها برای مصارف دیگری استفاده شدند. تعداد زیادی از افراد معتبر این موضوع را تایید کرده اند. در مقابل معدود کسانی هستند که داستانهای تخیلی در اینمورد نقل کرده اند.

در حال حاضر، دپارتمان جاده سازی کوئینزلند بر آنست که جاده ای بسمت این منطقه احداث نماید. هرم جیمپای توسط گروههای مستقلی مورد تحقیق قرار گرفته و کشفیات نشاندهنده اینست که این هرم تاریخی بیش از این برای گفتن دارد. در واقع قسمتی از این هرم که در ملک شخصی کشاورز ایتالیایی قرار داشته ، توسط وی برای جلوگیری از فرسایش، بازسازی شده است. دکتر الین بران تحقیقات قابل توجهی برای یافتن منشا تاریخی هرم جیمپای در سالهای بین ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ میلادی انجام داده است.  او به این نتیجه رسیده که ساختار پلکانی هرم توسط باغدار سوئیسی در اواخر سال ۱۸۸۰ ساخته شده است.

ترجمه: فریبا اوتادی

منبع: http://www.crystalinks.com/egyptaustralia.html

پیشنهاد می گردد مطالب زیر که در مورد تشابه تمدن های مختلف با همدیگر است نیز مطالعه شود :

تشابهات دو فرهنگ در دو سوی اقیانوس-بالی-مایا

راز تمدنهای مشابه در دوسوی اقیانوس اطلس-مصریان – اینکاها

ارتباط تمدن سومر و تمدن آمریکای جنوبی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *