۱۹۸۴ ماجرای عجیب و غیر قابل توضیح فضانوردان فضاپیمای سالیوت ۷

فضاپیمای سالیوت 7

آیا این فضانوردان دچار توهم جمعی شده بودند یا واقعا آنچه دیدند واقعیت بود؟

داستان بسیار عجیبی را برای شما آماده نموده ایم که مجله اسپوتنیک در اواخر دهه نود میلادی گزارشی از آن به چاپ رساند،این ماجرا برای سالیان مخفی نگه داشته شده بود،این حادثه بر می گردد به سال ۱۹۸۴ در ایستگاه مداری اتحاد جماهیر شوروی بنام سالیوت ۷،که در داخل این ایستگاه شش فضانورد بنام های،لئونید کیزیل، اولک اتکوف،ولادیمیر سولودیف، سوتلانا ساویتسکایا ،ایگور ولک و ولادیمیر دژانیبکوف حضور داشتند.
آنها در ۱۵۵مین روز پرواز شان در مدار زمین، مشغول انجام آزمایشات و کارهای روتین روزانه بودند، همه شان فضانوردانی بسیار باتجربه و ماهر بودند.در همین اثنا ناگهان دود یا ابری نارنجی رنگ تمام دور و بر ایستگاه سالیوت را در برگرفت،آن ها که با چنین پدیده ای روبرو نشده بودند در حالی که تعجب کرده بودند، بدون اینکه خونسردی شان را از دست بدهند با مرکز کنترل در مسکو تماس گرفتند (پ.ن – فضانوردان افرادی هستند که از بین هزاران هزار کاندیداهای برتر یعنی از بین نخبه ها انتخاب می شوند و سال ها تمرینات بسیار متنوع روانی و جسمی را می گذرانند و مثل افراد عادی نیستند که سریع دست و پاچه شوند، آنها در بدترین و عجیب ترین اتفاقات خونسردی شان را به هیچ وجه از دست نمی دهند، نمونه اش ماموریت آپولو ۱۳ هست که با وجودیکه در بدترین شرایط بودند اما خونسردی و فکر و تمرینات و تجربیات قبلی شان آنها را نجات داد،)

فضاپیمای سالیوت 7

خلاصه کلام اینکه آن ها با مرکز کنترل در مسکو تماس برقرار می کنند،مرکز کنترل در حال بررسی موضوع است که سالیوت وارد ابر و گاز نارنجی می شود و فضانوردان احساس می کنند که آن گاز حتی وارد ایستگاه شده است. ابر نارنجی کاملا آنها را در بر گرفته بطوریکه همدیگر را نمی بینند، اما درست دقیقه ای بعد بطور مرموزی گاز نارنجی ناپدید می شود و همه چیز عادی می شود،بلافاصله فضانوردان به طرف پنجره های ایستگاه رفته و بیرون، فضای لایتناهی را نگاه می کنند. اینجاست که دیگر تمام ایده های سیاسی شان، وفاداری به مارکسیسم و لنینیسم در کسری از ثانیه زایل می شود. هفت شکل بزرگ از داخل ابر نارنجی قابل دیدن هستند، آنچه را نظاره می کنند آنها را بی کلام می کند، هوش از سرشان می پرد، هفت شکل بسیار بزرگ شبیه انسان اما با تفاوت های زیاد، با بال هایی بزرگ و بسیار زیبا و هاله هایی از نور خیره کننده، آنها به سالیوت نگاه کرده و لبخند می زنند،فضانوردان آن لبخند را بخاطر دارند، لبخندی سرشار از شادی و جذابیت..

برای ده دقیقه این موجودات شبیه فرشته قابل رویت بودند و سپس آرام آرام محو شدند…. فضانوردان در اوج بهت و حیرت گزارش آن را به مرکز کنترل ارائه کردند که بلافاصله بعنوان فوق محرمانه طبقه بندی شد. پس از بازگشت به زمین تیمی از پزشکان مسئول بررسی وضعیت سلامتی روحی و روانی فضانوردان سالیوت می شوند و نتیجه آزمایشات هیچ مورد غیر عادی در وضعیت سلامتی آنها نشان نمی دهد. این ماجرا در دوران اتحاد جماهیر شوروی هرگز منتشر نمی شود و به فضانوردان دستور داده می شود تا هیچ چیز از ابن حادثه به زبان نیاورند، اما سالیان بعد پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی،گزارش این حادثه در بین اسناد فوق محرمانه یافت می شود .

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. یسببببببببشششلاااااااااابسیاااااااااااااالتصسسسسسسسسسسسسسسثق گفت:

    احتمالا یکیش جبرئیل بوده یکیش میکائیل بوده بکیش هم احتمالا اصلا لبخند نمی زده عزرائیل بوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *