۳ راه برای افزایش نرخ تبدیل سایت

۳ راه برای افزایش نرخ تبدیل سایت را در این مطلب مورد بررسی قرار می دهیم تا تاثیر و سود بیشتری از حضور کاربران در سایتمان به دست آوریم. نرخ تبدیل به معنای تبدیل کردن بازدیدکنندگان و کاربران به مشتری و خریدار می باشد. این امر نکات و موارد زیادی را شامل می شود و تحت تاثیر امور زیادیست. ما در این مطلب می خواهیم ۳ راه برای افزایش نرخ تبدیل سایت را برای شما بیان کنیم.

درسی برای زندگی!

بگذارید این مطلب را با یک نکته ی مهم آغاز کنیم که می تواند درسی در زندگی شما بشود! فرض کنید در خانه هستید و همسرتان از شما برای انجام کاری کمک می خواهد. من همیشه از این که به همسرم در مشکلاتش کمک کنم بسیار خوشحال می شوم اما با سوال ها و پیگیری های بی جا مزاحم او نخواهم شد. چه در کار و چه در زندگی هرگز پیگیری مضاعف انجام ندهید و در دست و پای طرف مقابل و همراهان و مخاطبتان نباشید. آن ها اگر کمکی بخواهند خودشان از شما تقاضا خواهند کرد.

منظور و مقصود از نکته ای گفته شد، این بود که زیاد در دست و پای کاربر نباشید و کاربران را کلافه نکنید! اطلاعات کافی را برای آن ها قرار دهید و امکان درخواست راهنمایی و کمک را هم بگذارید اما دائما از آن ها نپرسید که به چه چیزی احتیاج دارند و یا می توانید کمکی به آن ها بکنید یا خیر!

حالا که با نرخ تبدیل آشنایی دارید و برای زندگیتان هم درسی گرفتید بهتر است به سراغ اصل مطلب برویم! افزایش نرخ تبدیل سایت!

لینک های متنی

برای آن که بتوانید کاربران و بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کنید باید آن ها را به این کار تشویق کنید. سلایق و شخصیت انسان ها متفاوت است و یک حالت و روش برای همه جواب نخواهد داد. شما می بایست یک روش بهینه را با توجه به کاربران و مخاطبان خودتان ایجاد کنید تا برای آن دسته از جامعه مناسب باشد و نرخ تبدیل کاربران در سایت را به بالا ترین حد ممکن برسانید.

از طرفی گاهی کاربران شاید به اندازه ی کافی برای خرید از شما قانع و یا مشتاق نباشند و این وظیفه ی شماست که آن ها را راضی کنید. برای این کار می توانید از لینک های متنی و فرستادن کاربران به صفحات مربوط به آن محصول استفاده کنید. صفحاتی که مراحل تولید، تاییدیه ی کیفی، اهداف خیر خواهانه و … را شامل می شوند. کاربران اینگونه با ارزش کار شما بیشتر آشنا می شوند و تمایل بیشتری به خرید آن محصول از شما پیدا خواهند کرد.

این یک راه مهم در متقاعد کردن یک کاربر و تبدیل آن خواهد بود.

Call To Action اولیه

هر صفحه باید هدف خاص خودش را داشته باشد و کاربر برای رسیدن به آن هدف نباید دچار مشکل شود! اگر شما می خواهید کاربر را به یک صفحه ی دیگر بفرستید می بایست لینک و دکمه ی آن به صورت واضح وجود داشته باشد. اگر می خواهید مراحل و پروسه ی کار را در همان صفحه انجام دهید، باید مهم ترین و اصلی ترین قسمت و مرحله را بیابید و آن را نسبت به بقیه واضح تر و مستقیم تر نشان دهید تا اصل و بنیاد کار شما فراموش نشود. این مرحله همان مرحله ایست که نمی تواند از دست رفته باشد و در واقع بخش اصلی کار شماست!

در پایان باید بدانید که مهم نیست Call To Actionها چگونه هستند! تنها چیزی که در رابطه با آن ها مهم است، لینک شدن به مرحله و صفحه ی درست و نام و نشانه گذاری درست آن ها خواهد بود! به یاد داشته باشید که صفحات فاقد Call To Action و یا آن هایی که به درستی آن را ندارند، نتیجه ای جز شکست نخواهند داشت.

Call To Action ثانویه

برخی و گاهی بسیاری از کاربران ممکن است پیشنهاد و مسیر اولیه ی شما را رد کنند و نخواهند که وارد بازی شما بشوند. شما در این حالت می توانید گزینه و راهی جایگزین برای آن ها داشته باشید تا همچنان در صفحه و سایت شما بمانند. در نظر داشته باشید که نگه داشتن کاربر در سایت تاثیر بسیار بالا و مفیدی در سئوی سایت شما خواهد داشت پس از انجام این کار اجتناب نکنید. هم برای شما و هم برای کاربر به دست آوردن چیزی کوچک تر بهتر از آن است که بدون هیچ نتیجه و سودی یکدیگر را ترک کنید!

استفاده از Call To Action ثانویه خوب است اما باید توجه کنید که اقدام اصلی و Call To Action اولیه و اصلی شما را تحت تاثیر قرار ندهد. اگر استفاده از Call To Actionهای ثانویه منجر به کاهش نرخ تبدیل توسط اقدام اولیه شد، بهتر است آن را کنار بگذارید. در واقع شما باید طوری از این گزینه استفاده کنید که فقط برای رد کنندگان Call To Action اولیه کاربرد داشته باشد و جذابیت اقدام اولیه را کاهش ندهد.

انتقال کاربر به صفحه ی محصول یا خدمتی مشابه، ارائه ی همان محصول با قیمت کمتر و با امکانات کمتر، معرفی محصولات و خدمات مفید برای نیاز کاربر و … می تواند از جمله گزینه های مناسب برای Call To Action ثانویه باشند.

در اینجا این مطلب با عنوان ۳ راه برای افزایش نرخ تبدیل سایت به پایان رسید و امیدواریم که برای شما مفید بوده باشد و از ما راضی باشید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *