۷ دلیل شکست در سئو

۷ دلیل شکست در سئو که در میان مدیران سایت ها بسیار رایج است را در این مطلب بررسی می کنیم تا با پرهیز از آن ها بتوانید کیفیت کار و نتیجه را بهبود ببخشید. شما برای بررسی کیفیت سئو و این که آیا عدم نتیجه گیری کارتان مربوط به بخش سئو هست یا نه باید چند مورد را بررسی کنید تا بتوانید انگشت اتهامتان را سمت تیم سئو بگیرید و آن ها را مقصر بدانید! در ادامه به این ۷ اشتباه بزرگ در سئو می پردازیم و آن ها را بررسی می کنیم.

این هفت مورد از اشتباهات سئو ، بسیار مهم و تاثیرگذار هستند که شما و یا تیم سئوی شما با انجام آن مانع از پیشرفت کار خواهید شد.

محدودیت فعالیت

چند سال پیش شما با ایجاد یک مجموعه کلمات کلیدی مناسب و همچنین تولید لینک های زیاد و با کیفیت می توانستید به سئو و بهینه سازی با کیفیت خوبی برسید اما امروز باید بسیار فعال تر و باهوش تر از گذشته عمل کنید. همچنان لینک ها اهمیت بالایی دارند و کلمات کلیدی نقش مهمی را بازی می کنند اما این ها کافی نیستند. کلمات کلیدی تنها بخش کوچکی از دنیای امروزی سئو را شامل می شوند!

شما باید به ساختار سایت، کارآیی و سایر ویژگی های یک سایت خوب هم توجه کنید چرا که این عوامل در سئوی شما تاثیرگذار هستند. در واقع سال هاست که طراحی سایت هم بر سئو تاثیر می گذارد و شما برای کسب موفقیت باید از تمامی جهات سایتتان را آماده و بهینه سازی کنید.

گسترش بیش از حد!

با توجه به آنچه که در اولین بخش از ۷ اشتباه بزرگ در سئو بیان شد ممکن است این برداشت را کرده باشید که فعالیت های مربوط به بخش سئو را هم باید کاملا انجام دهید و پشتیبانی کنید. بله درست است! اما یک مسئله ی بسیار مهم در اینجا وجود دارد آن هم این که این کار احتیاج به زمان و بودجه ی زیادی دارد. شما همواره باید چند نفر و در واقع یک تیم را برای پیگیری سئو و بهینه سازی داشته باشید و هرچه وظایف بیشتری را به آن ها محول کنید، پول بیشتری هم باید پرداخت کنید.

اگر بودجه ی کافی برای انجام تمامی فاکتورها را دارید، این کار را انجام دهید اما اگر از پس هزینه های کار بر نمی آیید، بهتر است به صورت متمرکز کار کنید. منظور این است که بخش های کمتر را کامل و با دقت انجام دهید و تمرکز بیشتری روی آن ها گذارید.

عدم توجه به توصیه ها و درخواست های وبمستر ها

عدم هماهنگی و توجه شما به مسئولین و کارمندان بخش سئو می توانید عاملی باشد که شما را به بیراهه برده است! وقتی که کارشناسانی را برای کار در این حوزه استخدام کرده اید، پس باید به توصیه ها و خواسته هایشان توجه کنید. اگر آن ها چند کار یا تغییر را از شما درخواست کردند، انجامشان دهید تا با فکر و ایده ی آن ها بتوانید پیشرفت کنید و به جلو بروید.

از انجام درخواست آن ها به دلایل مختلف فرار نکنید به عنوان مثال یک پیشنهاد دیگر به آن ها ندهید و اصرار به عوض کردن نظرشان نکنید! به دلیل عدم اطمینانتان از موفقیت از انجام کارها سر باز نزنید! سعی کنید به دانش و تجربه ی آن ها اعتماد کنید تا خودتان به دست خودتان نابود نشوید!

به وبمسترها و سئوکارهایی که از شما تنها درخواست پرداخت حقوقشان را دارند اعتماد نکنید. یک بهینه ساز حرفه ای همیشه پیشنهادهایی برای بهبود کارتان دارد و کارهای زیادی برای انجام دادن به شما خواهد داد.

دست از تلاش بر ندارید!

معمولا این نکته را به عنوان آخرین نکته بیان می کنند! اما در واقع این بخشی از کار است که شما باید سایتتان را همیشه مورد بررسی قرار دهید. هیچوقت فکر نکنید که تمام اقدامات را انجام داده اید و دیگر لازم نیست کاری انجام دهید. سایت شما همیشه باید در جریان پیشرفت قرار بگیرد پس همیشه باید نقاط ضعف را برطرف کنید و یا به قوی تر کردن بخش های مختلف بپردازید.

رسیدن به نقطه ای که بتوانید ادعا کنید سایتتان هیچ مشکلی ندارد بسیار سخت است اما حتی اگر به این نقطه رسیدید، باید به دنبال راه های بالاتر بردن کیفیت کار و ایده های جدید و بهتر برای کارتان باشید.

عجول نباشید!

برای دیدن نتیجه ی کار عجول نباشید! شما با اعمال تغییرات و یا تولید صفحات و مطالب جدید نمی توانید انتظار داشته باشید که در یک شب به صفحه ی اول گوگل برسید! حتی نمی توانید انتظار داشته باشید که با بررسی سایتتان توسط گوگل به نتیجه ی دلخواهتان برسید! در واقع تنها چیزی که شما باید در انتظارش باشید اعمال این تغییرات در رتبه بندی است!

تنها ۵٫۷% از صفحاتی که تازه تولید شده اند در سال به ۱۰ نتیجه ی اول گوگل می رسند!

شما برای آن که به نتیجه ی دلخواهتان برسید باید یک سایت با قدرت دامنه ی بالا داشته باشید. در واقع سایت شما باید از قدرت و اعتباری کلی برخوردار باشد. برای این منظور باید تمامی صفحات و بخش های مختلف سایتتان از همه ی لحاظ ها بهینه سازی شوند تا سایتتان رفته رفته به قدرت و اعتبار برسد. بعد از آنکه قدرت دامنه (domain authority) سایتتان بالا رفت می توانید انتظار داشته باشید که مطالب و صفحات جدیدتان با سرعت بالاتری به رتبه و جایگاه خوبی برسند.

عدم توجه به مشتریان

با به وجود آمدن بستر اینترنت بسیاری از افراد شروع و اقدام به انجام فعالیت های تجاری در این فضا کردند. بسیاری از آن ها تلاش کردند تا چارچوب های گذشته را کنار بزنند و تمرکز بیشتری روی سود و کار خودشان بگذارند. مسلما این کار درست و به جاست ما نباید اهمیت و جایگاه مشتری فراموش شود!

این مشتری ها هستند که از شما خرید می کنند پس باید به خواسته ی آن ها اهمیت بدهید. تمام تمرکزتان را روی برطرف کردن نیاز و خواسته ی آن ها بگذارید و تلاش کنید محصولات و خدماتتان را به عنوان حلال مشکلاتشان نشان دهید. وقتی آن ها به این نتیجه برسند که شما نیازشان را برطرف خواهید کرد، حتما به سمتتان خواهند آمد.

همیشه در نظر داشته باشید که شما خدمات و محصولاتتان را نمی فروشید! شما برطرف کننده ی نیازهای مردم را به فروش می رسانید.

عدم بهینه سازی برای تبدیل کاربران

کاربرانی که وارد سایت شما می شوند باید به مشتری تبدیل شوند تا برای شما سودزا باشند. کاربران با ورود به صفحه ای در سایت شما باید نسبت به صفحه و محتوای موجود در آن جذب شوند و سپس به بخش یا صفحه ی خرید منتقل شوند. در اینجا به مهمترین بخش نرخ تبدیل رسیدیم. مهم ترین نکته این است که کاربر به سادگی بتواند به بخش خرید برود و برای این امر می توانید از دکمه ها و لینک ها و ابزارهای مناسب استفاده کنید. برای دکمه های Call To Action یا همان دکمه ها و ابزارهایی که کاربر را به بخش خرید منتقل می کند اهمیت زیادی قائل شوید و با دقت و حساسیت بالایی آن ها را طراحی کنید.

علاوه بر این، شما باید مشتری را نسبت به خدمات و محصولاتتان جذب کنید و آن ها را مشتاق به خرید کنید. همچنین اطمینان آن ها به شما بسیار مهم است. مواردی مانند ضمانت کیفیت و یا گارانتی و تعویض می تواند این اطمینان را برای آن ها ایجاد کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *