آشنایی با قوانین راه اندازی کافه

کافه رستوران

پس از آنکه اطمینان حاصل کردید که شغل کافه داری را دوست دارید و به آن علاقه دارید همچنین برآورد هزینه های راه اندازی کافه نوبت به آن میرسد که با ضروریات کافه داری آشنا شوید. قوانینی که اتحادیه این صنف دارد، قوانین نانوشته مربروط به برخورد با مشتری و بسیاری مسائل دیگر که به موفقیت در این کسب و کار کمک می کند.

شرایط راه اندازی کافه

ــ مکان کافه بسیار مهم است باید طوری انتخاب شود که در مسیری شلوغ باشد و پاخور خوبی داشته باشد. اما از طرفی قوانین موجود نمیگذارد هر جایی که میخواهید کافه برپا کنید و نباید مکان هایی را که در نزدیکی مدارس و دانشگاه های دخترانه قرار دارند، به عنوان محل کسب معرفی کرد، در این صورت مجوز این کار را از دست خواهید داد.

ــ شاید در خیابانی از شهر کافه دارید که بیشتر مغازه ها تا صبح بازند اما شما این اجازه را ندارید که تا صبح کافه را باز نگه دارید! کافی شاپ دارن مجازند تا ساعت ۲۴ خدمات دهند و بعد از آن حتی اکر بخواهند نظافت کنند هم باید درب بسته باشد و برقها اصلی خاموش باشند.

ــ اگرچه ایرانیها در انتخاب اسامی خارجی برای کسب و کار یا محصولاتشان استعداد خوبی دارند اما برای کافه داری نمیتوان هر نامی را خصوصا بیگانه با فرهنگ کشورمان باشد را انتخاب کرد. فراموش نکنید نام تابلو را هم با زبان پارسی بنویسید تا بدون مشکلی کافه خودتان را راه اندازی کنید.

ــ اگرچه بودجه محدودی داشته باشید و بخواهید کسب و کارتان را از مکانی کوچک آغاز کنید و بعد ها گسترش دهید اما توجه داشته باشید محلی را که برای کافه انتخاب می کندی نباید زیر ۲۰ متر باشد! ۲۰ متر مربع حداقل فضایی است که قانون برای راه اندازی کافه تعیین کرده است.

ــ بسیاری از زوج های جوان دوست دارند که کسب و کارشان را با هم مدیریت کنند تا انگیزه و سود بیشتری داشته باشند. اما توجه داشته باشید که خانم ها در ایران اجازه ندارند پشت کانتر بایستند یا کافی شاپ را اداره کنند. حتی اگر خانمی بخواهد در قسمت های مخفی کافه کار کند هم نباید مشتری ها آنرا ببینند.

ــ گاهی هم یک یا چند خانم قصد دارند تا کافی شاپ راه اندازی کنند در چنین شرایطی مجوزی به آنها داده نخواهد شد مگر آنکه یک مرد را به عنوان شریک خود اعلام کنند و تمام کارهای رسمی و اداری به نام او انجام گیرند.

ــ تا زمانی که سند مالکیت یا اجاره نامه محل کافه ارائه نشود پروانه ای برای این کسب و کار صادر نخواهد شد. پس قبل از اقدام به درخواست پروانه کسب و کار باید مکانی که مورد تایید باشد را اجاره کرده باشید.

ــ دوربین های مدار بسته امروزه فراتر از مسائل امنیتی کاربرد دارند و حتما در کافه ای که برپا میکنید باید به اندازه کافی دوربین نصب باشد این یکی از قوانین این کار است و هر زمانی که مامورین انتظامی مراجعه کنند و بخواهند فیلم دوربین ها را چک کنند باید همکاری شود.

ــ سرویس بهداشتی که در این گونه اماکن طراحی می شود باید به دور از انبار مواد غذایی، آشپزخانه و میز مشتری ها باشد و مهمتر آنکه سرویس خانم ها و آقایان از هم مجزا باشد.

ــ کارگرانی کا در کافی شاپ کار میکنند اگر شیفت های طولانی داشته باشند نیاز به استراحت خواهند داشت و محلی که برای استراحت آنها در نظر گرفته می شود باید جدا باشد و افراد متفرقه وارد انجا نشوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *