اصول راه اندازی فست فود: طراحی لوگوی فست فود

چگونه ساندویچ مرغ درست کنیم؟یکی از اصول راه اندازی فست فود که پیش از هر کار دیگری افراد را به خود مشغول می دارد و درگیری ذهنی زیادی به همراه خواهد داشت، طراحی لوگوی فست فود است.

اگر طراحی لوگوی فست فود به درستی انجام شود، تمامی مراحل راه اندازی فست فود منظم و موفقیت آمیز جلو خواهند رفت. لوگو به عبارتی دیگر یک هویت و هسته ی مرکزی در راه اندازی رستوران ها و یا فست فود و کافه و … به وجود می آورد. از آن پس شما می دانید که در چه مسیر و تمی حرکت می کنید و مشخص خواهد بود که کلیه ی اهدافتان حول چه محوری می گردد.

با طراحی لوگوی فست فود موفق می توانید در جذب مشتریان بارها موفق تر عمل کرده و شکل لوگو و احیانا شعار رستورانی تان آن ها را به داخل خواهد کشاند. در مقاله ی زیر راهنمایی هایی برای طراحی صحیح و دقیق لوگوی فست فود گنجانده شده است که پیش از تصمیم گیری نهایی می توانید به آن ها بپردازید.

وقتی که موضوع به غذا و خوراکی مربوط شود، یک آرم و علامت تجاری بزرگ می تواند بسیار بهتر از تبلیغات موثر بوده و کار کند. تنها این موضوع اهمیت دارد که چه تعداد چشم این لوگو و آرم تجاری را مشاهده نمایند.

شاید موضوع در طراحی نمای بیرونی رستوران ها کمی متفاوت باشد، اما برای فست فودها یک آرم بزرگ بالای در ورودی می خواهیم. این آرم باید روی فنجان ها، لیوان ها، منو، دستمال های کاغذی، لباس کارکنان، آگهی های تبلیغاتی، موتورهای پیک های موتوری، جعبه بسته بندی غذای بیرون بر و … وجود داشته باشد و دیده شود. اگر شما موفق به خلق یک هویت بصری قوی و متمایز شوید، افراد لوگوی شما را در خیابان دیده و آن را به خاطر خواهند سپرد. زمانی که احساس گرسنگی به هر کسی که این لوگو را دیده مستولی شود، او بلافاصله به یاد فست فود شما و احتمالا طعم خوش غذاهای آن خواهد افتاد.

برنامه هایتان چیست؟

قرار نیست که همه ی رستوران ها آرم مشابهی با قوانین مشابه طراحی داشته باشند. برای این که همه چیز ساده تر باشد، دو سناریوی متفاوت را دنبال می کنیم.

– شما می خواهید یک فست فود محلی داشته باشید.
– شما می خواهید یک فست فود زنجیره برپا کرده و آن را در سطح جهانی گسترش دهید.

بدیهی ست که این ها تنها سناریوهای موجود نیستند، اما می توان به طور کلی راه اندازی فست فود را در این دو شکل با ارفاق خلاصه نمود. این ها در واقع فرصت های کلی را نشان می دهند. دیگر مدل های افتتاح و راه اندازی فست فودها به هرصورت به یکی از این دو مدل نزدیک هستند.
در اینجا دو اصل وجود دارد:

– هر چه قدر به مدل اول نزدیک باشید، باید تمایل افزون تری به تمایز نشان دهید و سعی کنید آرم و لوگوی شما از دیگر رقبای محلی متفاوت باشد.

– هر چه به مدل دوم شبیه هستید، و قصد دارید فست فودی زنجیره ای افتتاح نمایید، باید به سمت سادگی پیش روید و لوگویی خلق کنید که به خاطر سپردن و یادآوری آن ساده تر باشد.

زمانی که در حال راه اندازی یک رستوران محلی هستید، به خاطر داشته باشید که هیچ کس شما را نمی شناسد و پیش از هر چیزی چالشی بزرگ در این زمینه پیش رو خواهید داشت.

مردم باید شما را با لوگویتان شناخته و به وسیله ی آن به یاد بیاورند. ارتباطات کیفی در این خصوص کارآمد خواهند بود. باید لوگوی فست فود خود را در هر جایی قرار دهید، و آن را به چشم مردم بیاورید.

به یاد داشته باشید که تمایز به معنای پیچیدگی نیست و بعضا تفاوت در سادگی خلاصه می شود.

نگاهی به لوگوهای شهری که قصد دارید در آن فست فود خود را برپا کنید، بیندازید اکثر رستوران ها و فست فودها لوگوهایی مبتنی بر تایپوگرافی دارند، شما نیز نباید از این قاعده بیرون روید.

در راه اندازی رستوران های محلی نباید سنت شکنی کنید. این یک ریسک بزرگ است که با احتمال شکست بسیار همراه خواهد بود.

اگر تمام رستوران ها و فست فودهای این شهر لوگوهایی روشن و با زمینه ی سفید و کرم دارند، استفاده از یک لوگو با رنگ های تند و خشن ریسک بزرگی خواهد بود و به هیچ وجه توصیه نمی شود. به یاد داشته باشید که مردم به عادت ها و سلایق قدیمی خود وفادار هستند و چندان علاقه ای به شکستن و تغییر آن ها نشان نمی دهند.

شما باید از لوگوهای پیچیده اجتناب کنید. حقیقت این است که لوگوی فست فود باید به راحتی در خاطر سپرده شود.

این موضوع در مورد لوگوهای فست فودهای زنجیره ای بسیار بیشتر اهمیت پیدا می کند و از آن جایی که قصد کرده اید کسب و کار خود را در سطح شهرها و یا حتی کشورها گسترش دهید، لوگویتان باید برای تمامی فرهنگ ها خواندنی و قابل درک و به خاطر سپاری باشد.

آرم یک رستوران یا فست فود زنجیره ای به هیچ وجه شوخی بردار نیست. اگر در این مورد اشتباه کنید، هزینه های زیادی را متحمل خواهید شد.

هنگامی که ماجرا به فست فودها و رستوران های زنجیره ای می رسد، مهم تری چیز این است که به یاد ماندنی باشیم. هنگامی که مشتریان بالقوه شما به یک شهر دیگر سفر می کنند، لوگوی فست فودتان باید برای آن ها آشنا باشد.

البته این بدان معنا نیست که لوگوی شما از یک علامت ساده تشکیل شده باشد. چنین لوگویی نیازمند سال های سال تبلیغات و صبوری برای شناخته شدن می باشد.

قوانین مهم در طراحی لوگوی فست فود

لوگوی شما باید در چاپ سیاه و سفید نمای خوبی داشته باشد

بیشتر کیسه ها و پاکت های تحویل غذا برای حمایت از شرایط زیست محیطی با چاپ سیاه و سفید ساخته می شوند و در ضمن این به کاهش هزینه ها نیز کمک می نماید. نام تجاری شما باید در چاپ سیاه و سفید نمای مطلوبی داشته باشد.

لوگوی شما باید در نمونه ی کوچک و بزرگ خواندنی باشد

برخی از آرم ها فقط زمانی جالب هستند که در نمای کوچک یا بزرگ قرار بگیرند. اما یک لوگوی حرفه ای فست فودی باید در هر دو حالت کوچک یا بزرگ مطلوب باشد.

همین طور لوگوی شما باید توسط افرادی که دچار اختلال دید هستند یا در فاصله ی دور ایستاده اند نیز خواندنی و با نمایی خوب باشد.

در نهایت می توان گفت که لوگوی رستوران شما باید بدون تاریخ مصرف بوده و با هیچ رویداد زمانی عجین نشده باشد. با به کار بستن راهنمایی ها و توصیه های طراحی لوگوی رستوران و فست فود، از به هدر رفتن هزینه ها پیشگیری خواهید کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *