آنونا – موجودات ستاره ای در متون سومری

آنوناکی

آنوناکی

آنونا ، که به آنوناکی نیز مشهور است ، شخصیتهای اصلی در روایت بازدید کنندگان کیهانی باستان هستند که در سیاره ما به زمین نشستند ، بشریت آفریدند ، به آن تمدن بخشیدند و در افسانه های بسیاری از ملل اثری به جای گذاشتند. این متن های سومری و بابلی است که با خدایان بی شماری ، هیولا ها و قهرمانان demigod در هم آمیخته اند و نام این فضانوردان باستانی را به جهانیان بخشیده اند. خدایان این اسطوره ها در فرقه تمدن های کهن برجسته بودند ، سرودهای طولانی و متون اساطیری را قربانی و قربانی میکردند و از اعمال آنها تجلیل می کردند. اما آنها چه کسانی بودند و در لوحهای باستانی سومری درباره آنها چه نوشته شده است؟

معنی پنهان کلمه آنونا

مدتی پیش وجود داشت که متون میخی شکل باستانی در انبارهای موزه و ادبیات به سختی در دسترس پنهان می شدند. امروزه ، در عصر اینترنت و به لطف تلاش های بسیاری از محققان ، ما این فرصت را داریم که به راحتی در خانه به این متن ها نگاه کنیم و دانش فراموش شده ای را که تمدنهای باستانی از ما دور کرده است بخوانیم. به طور خاص ، ما می توانیم از سه وب سایت استفاده کنیم: Corpus ادبیات سومری (ETCSL) ایجاد شده توسط دانشگاه آکسفورد ، که در آن آثار بزرگ ادبی به زبان سومری منتشر شده است ، ابتکار کتابخانه دیجیتال میخی (CDLI) ، یک پروژه مشترک است که توسط چندین دانشگاه جهت جمع آوری عکس و رونوشت از جداولهای اصلی رس به زبان سومری و اکدیان ، زبانهای بابلی و آشوری و فرهنگ لغت سومری پنسیلوانیا، از جمله ، اما محدود به آنها ، متن کلمات جداگانه در یک خط میخی نیست. مسلح با این ابزارهای قدرتمند ، می توانیم در پله های آنونا ، ستاره های مرموز دنبال کنیم.

آنوناکی

اما اگر می خواهیم در متون سومری اطلاعات واقعی درباره موجودات آنونا را بیابیم ، ابتدا باید در نظر بگیریم که چگونه این عبارت توسط کاتبان باستان نوشته شده است. این همچنین به ما کمک می کند تا معنای پنهان این اصطلاح و ماهیت موجوداتی را که گفته شده است کشف کنیم.

اولین چیزی که باید بخاطر بسپارید این است که سومری ها از شخصیت استفاده کردند – AN (در این مورد دینگیر را بخوانید) ، که یک ستاره هشت گوش است. اما در عین حال ، این علامت به معنای “بهشت” (خواندن آن) و همچنین نام خدای بهشت ​​(همچنین آن) ، حاکم خدایان دیگر است ، که به ندرت در اسطوره ها ظاهر می شود ، اما معمولاً بالاترین احترام به او نشان می دهد. به دلیل ارتباط بین دینگیر و بهشت ​​، ترجیحاً این موجودات را “موجودات آسمانی به جای خدایان” بنامیم. دانستن اصطلاح و فهم معنای آن بسیار مهم است زیرا نماد دینگیر در مقابل هر خدای ظاهر می شود ، خدایان محافظ پایین ، شیاطین بلکه حاکمان خدایی همچون گیلگمش ، نارام سین یا شولگی نیز هستند. این ویژگی به مثابه تعیین کننده ای عمل می کند که خوانده نمی شود ، اما به خواننده می گوید که کلمه زیر عبارت برای یک موجود الهی است. از آنجا که آن را نمی خواند ، کارشناسان آن را به صورت متن به عنوان متن اضافه می کنند. و این نشانه است که حتی قبل از تعیین “خدایان بزرگ” Anunna ظاهر می شود.

کلمه Anunna با استفاده از شخصیت های میخی شکل زیر نوشته شده است:

dingir A-NUN-NA . اولین نشان از قبل برای ما شناخته شده است و موجودات آسمانی را نشان می دهد. یکی دیگر از نشانه های سومری ها کلمه آب بود ، اما به معنای اسپرم یا اجداد نیز بود. معنی شخصیت زیر ، NUN ، یک شاهزاده یا شاهزاده است. شایان ذکر است که نام شهر اریدو (NUN ki) با همین شخصیت نوشته شده و Enki نیز در افسانه ها به آن اشاره شده است. شخصیت آخر یک عنصر دستوری است. بنابراین ، اصطلاح anunna را می توان به عنوان “موجودات آسمانی با منشأ اصلی (دانه)” ترجمه کرد و در واقع کاتبان متون باستانی نیز از این طریق درک می شوند ، زیرا رایج ترین نام های مستعار مرتبط با Anunna “خدایان بزرگ” هستند. به عنوان مثال ، خدایان محافظ لاما یا شیاطین گاو است.

حال ممکن است شما فکر کنید ، “اما صبر کنید ، آیا آنونکی به معنای” کسانی که از بهشت ​​آمده اند نیست “همانطور که سیچین بیان می کند؟”

حقیقت این است که اصطلاح آنوناکی (نوشته شده ؛ dingir A-NUN-NA-KI – ) برای اولین بار در متون آکادیایی متعلق به بابلی ها و آشوریان ظاهر می شود.

تا آن زمان فقط اصطلاح آنونا استفاده می شد و شخصیت KI به معنی “کشور” بعداً اضافه می شد. دلیل انجام این کار نامشخص است ، اما به نظر می رسد در آن زمان نیاز به تفکیک بین موجودات آنونا که در روی زمین مانده بودند (آنوناکی) و کسانی که به کیهان بازگشتند ، که شاید از آن به عنوان ایگگی یاد شده باشد ، به عنوان حماسه اکدیان Enum Elish نامگذاری شود.

این اظهار داشت که مردوک ۳۰۰ آنوناکس را به بهشت ​​فرستاد و ۳۰۰ روی زمین ماند و سیصد ایگگی در آسمان ساکن بود. با این حال ، تعبیر اصطلاح Anunna یا Anunnaki به عنوان “کسانی که از بهشت ​​بر روی زمین آمده اند” به اندازه مخالفان نظریه های فضانوردان باستان مزخرف نیست. متن بحث و جدال گوسفند دانه سومری با این کلمات آغاز می شود: “وقتی ، در تپه بهشت ​​و زمین ، خدایان آنونا ، …” این جمله مقدماتی را می توان سرآغاز آنونا از جایی از جهان دانست. ترجمه شده به عنوان بهشت ​​و زمین-AN KI) و نوادگان خدای آنا یا بهشت ​​بودند.

منشأ آسمانی آنونا نیز با متن Lamentation of Arura یا Lamentation Enki تأیید شده است ، که می گوید Anunna در بهشت ​​و سپس روی زمین ، خداوند را به دنیا می آورد. بنابراین این ترکیبات به وضوح به منشأ کیهانی یا آسمانی موجودات آنونا اشاره دارد.

آنوناکی

آنونا واقعا که بود؟

با وجود روشن شدن معنای واقعی اصطلاح Anunna ، این سؤال هنوز باقی مانده است ، موجوداتی که سومری ها از آن استفاده می کردند چه کسانی بودند؟

مطالعه دقیق اسطوره ها ، سرودها و سرودهای سومری نشان می دهد که در واقع این یک مجموعه جمعی از خدایان بوده است ، زیرا غالباً کلمه آنونا با عنوان “gal dingir” ، خدایان بزرگ دنبال می شود.

متون معمولاً شکل خاص خود را به استثنای خدایان فردی توصیف نمی کنند. در توصیف الهه های فردی ، اغلب می آموزیم که او توسط یک سومری “درخشان ترسناک” محاصره شده است به نام “ملام”. بعضی از آهنگ ها همچنین از چهره ای خطرناک سخن می گویند ، مانند سرود ارتقاء اینانا یا نزول اینانا به زیرزمین. درمورد تصویری از خدایان سومری ، و بنابراین Anunna به این ترتیب ، آنها به تصویر کشیده می شوند که چهره های انسانی که معمولاً بر تخت سلطنت نشسته و متقاضی (به اصطلاح مخاطبان الهی) یا در صحنه های مختلف اساطیری را دریافت می کنند. با این حال ، آنها با یک کلاه شاخ دار یا کلاه ایمنی از انسان متمایز می شوند.

Anunna – موجودات ستاره ها در متون سومری

موجوداتی که مجهز به یک درپوش هفت گوش هستند بدون شک متعلق به بالاترین آن ها است. با چنین روسری ، Enki ، Enlil ، Inanna و دیگران به صورت “خدایان بزرگ” به تصویر کشیده شده اند.

بعضی از خدایان با یک کلاه دو شاخ به تصویر کشیده شده و ممکن است “خدایان پایین” ، موجودات محافظ لاما باشند. آنها معمولاً متقاضی را بر روی حکاکی ها به خدای می رسانند.

با این حال ، آنونا همچنین با مجسمه هایی از منطقه الی عبید (یا عبید) همراه است ، که صورت آنها دارای ویژگی های خزندگان است – خصوصاً شکل سر و چشم. میزان توجیه این ارتباطات در حال بحث است ، اما به عنوان مثال آنتون پارک در راز ستاره تاریک اظهار می دارد که طبق اطلاعات منتقل شده وی ، موجودات آنونا خزندگان بودند.

این واقعیت که آنونا موجودی “گوشت و استخوان” بود ، و نه فقط تصویری از تصورات و یا تجسم نیروهای طبیعی ، با ذکر استنادهای بیشمار به نیاز به غذا مشهود است. این هم یکی از دلایلی بود که انسان ایجاد شد – یعنی تأمین معاش خدایان.

این بهترین حالت توسط اسطوره اکدیایی Atrachasis نشان داده شده است ، که در آن خدایان پس از سیل از گرسنگی رنج می برند ، و هنگامی که Atachachasis قربانی گوشت کباب را برای آنها به ارمغان می آورد ، آنها مانند مگس ها جمع می شوند. نیاز به امرار معاش نیز توسط اسطوره انکی و سازمان جهان تأیید می شود که براساس آن آنونا در بین مردم ساکن شده و غذای آنها را در پناهگاه خود می خورد. در این اسطوره ، انکی مسکن خود را نیز در آنجا بنا کرد

شهرها ، زمین را تقسیم کرده و قدرت را به آنها اختصاص دادند. و فقط یکی از سرگرمی های مورد علاقه آنها جشن و نوشیدن آبجو یا الکل دیگر بود که هر از چند گاهی خیلی خوشبختانه به پایان نرسید ، همانطور که برجسته شده است ، به عنوان مثال در متون Enki و Ninmach که در آنها خدایان مست پس از موفقیت اولیه با خلقت انسان برای ایجاد معلولین ، و اینانا و انکی ، جایی که در مستی انکی ، سخاوتمندانه اینانا را به کلیه قدرتهای الهی خود به من داد ، به نوعی برنامه ها یا برنامه هایی برای سازمان جهان ، که پس از سرخوردگی از آن ابراز تلخی کرد.

در متون سومری ، اصطلاح آنونا بیشتر به عنوان یک اصطلاح جمعی مورد استفاده قرار می گیرد ، همانطور که می گویند “مردم”. برخی خدایان “برادران آنوناک” یا “یکی از آنونا” نامیده می شوند که این تعبیر را پشتیبانی می کند. اغلب این اصطلاح برای تأکید بر قدرت ، قدرت و عظمت یک خدای خاص نیز به کار می رود. برای مثال ، متن تبلیغ اینانا آمده است:
“عزیزترین معشوقه ، محبوب آنم ،
قلب مقدس شما عالی است.
زن عزیز Ushgal-ana ،
شما بانوی افق آسمانی و مقر هستید ،
آنونا برای شما ارسال کرد ،
شما از زمان تولد یک ملکه جوان بودید ،
چطور شما بالاتر از همه Anunna ، خدایان بزرگ امروز هستید!
آنونا زمین را با لب های شما در مقابل شما بوسه می زند

به همین ترتیب ، از خدایان یا موجودات گوناگون ، چقدر باشکوه گفته می شود ، و اینکه آنونا در برابر آنها چوپان می شود و به آنها ادای احترام می کند. اگرچه هیچ سلسله مراتب مشخصی بین آنونا وجود ندارد ، اما واضح است که برخی از آنها صرفاً قدرتمندتر و تأثیرگذار بودند.

پادشاهان آنوناکی

اما چه کسی خدایان قدرتمندتر و با نفوذی بودند که سرودهای سومری شعار می دادند؟ بالاترین خدایان آن محسوب می شوند که همیشه مانند پدر و خالق آنونا از حاکمشان بیشتر عمل می کند. می توان گفت که او به اصطلاح خدای خواب است و از سختی های عادی مردم و گل و لای خدایان دیگر فاصله گرفته است. اگرچه او به طور جدی با آنچه اتفاق می افتد روی زمین دخالت نمی کند ، اما در مورد سرنوشت تصمیم می گیرد و ریاست مجمع خدایان را بر عهده می گیرد. همیشه شریف ترین مکان را اشغال می کند – به عنوان مثال ، در یک جشن که Enki در نیپور برگزار می کند تا تکمیل دفتر مرکزی E-Engura خود را جشن بگیرد ، در یک مکان محترم نشسته است.

خود Enki اغلب در متن ترانه ها “استاد” یا “رهبر” خوانده می شود. همانطور که در بالا ذکر شد ، هم Enki و هم شهر Eridu (NUN ki) به عنوان NUN مورد استفاده قرار گرفتند ، که به دور از تصادف نیست. به نظر می رسد کلمه NUN که به معنی “نجیب” یا “شاهزاده” است ، با Enki مترادف است. ۵۰ آنونا ارید ، که در طلسم Ur III ، ۲۱ ذکر شده است ، با اریدا و بنابراین Enki همراه است. قرن قبل از میلاد مسیح ، که سیچین به عنوان نخستین استعمارگران زمین با رهبر خود Enki تعبیر می کند. برای او ، آنها نیز به درستی احترام به اعلام جلال او را ، مانند Enki و سازمان جهان:

“خدایان آنونا با ولیعهدی بزرگ که به کشورش سفر کرده ، با مهربانی صحبت می کنند:
“به پروردگار سوار بر بزرگ ، خالص من ،
او تعداد بیشماری از نمایندگان مجلس را کنترل می کند ،
برای او که در کل جهان گسترده نیست ،
اما در ارید با شکوه و نجیب بالاترین اروپایی ها را بدست آورد
انکی ، پروردگار بهشت ​​و زمین (جهان) – ستایش کن! ‘

شعار دادن و اعلام شهرت فعالیت مکرر آنونا در متون سومری و همچنین اقامه نماز است. همچنین اغلب از آنها خواسته می شود که برای دعا کننده دعا کنند.

غول دیگر در بین آنونا Enlil است که در درون آیین سنتی سومری ها پست قدرتمندترین خدای را به عهده گرفت. او نماینده خدایی بود که از قدرت استفاده می کرد. یک عنصر فعال است که سرنوشت مردم و خدایان دیگر را تعیین می کند. او همچنین اغلب خدای تخریب است. به دستور او ، شهر آکاد از بین رفت زیرا پادشاه نرام سین پناهگاه خود را در نیپور نجس کرده بود و این بود که دستور داد سیل جهان را طبق اسطوره Akkadian Atrachasis انجام دهد زیرا بشر بیش از حد رشد کرده بود و بیش از حد پر سر و صدا بود. در نوشته های سومری از او به عنوان قدرتمندترین ، مهمترین و حتی خدای همه آنونا یاد می شود. خدایان دیگر برای جشن های منظم و جلسات فوق العاده به عمارت E-kur Enlil آمدند و این “سفر به نیپور” مضمون مکرر اشعار مشهور بود.

آنونا شامل قهرمان الهی و مبارز نینورتا است که گفته می شود قوی ترین آنها است. او یک جنگجوی بی امان بود که غالباً به حل موقعیت های دشوار که نظم جهان را مختل می کرد ، کمک کرده بود ، مانند زمانی که پرنده آنزو سفره های سرنوشت را به سرقت برده بود یا هنگامی که جهان توسط هیولا آساگ تهدید می شد. برای برخی از متن ها لیست همه Anunna های مهم بسیار طولانی خواهد بود ، زیرا ۶۰۰ تعداد آنها وجود دارد. از این میان ، ۶۰۰ خدای بزرگ ۵۰ و تعیین کننده سرنوشت ۷ بودند. با این حال ، چه کسی متعلق به این ۵۰ انتخاب شده است و ۷ دقیقاً گفتن آن دشوار است.

قضات بی رحمانه بشریت

به نظر می رسد تعیین سرنوشت و قضاوت مهمترین فعالیت آنونا بوده است. از نظر سامرز ، کلمه سرنوشت ، نامدار به معنای واقعی کلمه به معنای سنجش امید به زندگی بوده است. اندازه گیری این طول یکی از فعالیت های تعیین شده توسط آنونا بود ، دقیقاً مانند مورس سرنوشت را در اسطوره های یونان اندازه گیری کرد. خدایان اصلی وظیفه تعیین سرنوشت را تشکیل می دادند که شورای خدایان را تشکیل می داد و به ریاست چهار یا هفت خدای تشکیل می شد که مهمترین آنها آن ، انلیل ، انکی و نینچورساگ بودند. An و Enlil نقش تعیین کننده ای داشتند و مطابق با موقعیتش ، An فقط نوعی ضامن بود و هیچ قدرت اجرایی مستقیمی نداشت. این امر منحصرا توسط انلیل تأمین شد ، که متون مکرراً از آنها به عنوان اهدا کننده سرنوشت یاد می کنند.

با این حال به نظر می رسد که حتی سنت های قدیمی تر ، شاید حتی پیش از تاریخ ، Enki بود که سرنوشت را تعیین می کرد ، و تا هزاره دوم قبل از میلاد جداول میخی به او “استاد سرنوشت” می گفتند. او در آن سرنوشت گیاهان و متن Enki و سازمان جهانی را که او در آن نقش تعیین می کند ، تعیین کرد و به عبارت دیگر سرنوشت را اندازه می گرفت ، خود آنونا. Enki همچنین در ابتدا متعلق به نمودارهای سرنوشت و قوانین الهی من بود.

علاوه بر تعیین سرنوشت ، آنونا نقش داوران را نیز بازی می کند ، مهمترین آنها در اسطوره های مرتبط با “دنیای زیرین” یا “کرد”. این فرمانروای الهه Ereskigal به همراه هفت آنونا است که اعضای هیئت داوران او را تشکیل می دهند. با این حال ، فعالیت این داوران و صلاحیت های آنها مشخص نیست ، و از متن های باقیمانده به نظر می رسد که کیفیت زندگی پس از مرگ مبتنی بر اخلاق و دستورات نبوده ، بلکه در مورد اینکه آیا آن مرحوم فرزندان کافی داشته است تا غذای جاودان و نوشیدنی های ابدی را برای او فراهم کند. در این مفهوم ، دادگاه پس از مرگ غیر ضروری به نظر می رسد. با این وجود ، احتمالاً یکی از کارکردهای داوران کور نظارت بر رعایت قوانین محلی بود ، همانطور که در این شعر مشهور درباره نزول اینانا به زیرزمین مشهود است. هنگامی که اینانا سعی کرد خواهرش Ereskigal را از عرش برانداز کند ، هفت قاضی علیه او مداخله کردند:

“آن هفت آنونا ، قاضیان ، او را محکوم کردند.
آنها با چشمان کشنده به او نگاه کردند ،
آنها او را یک کلمه فلج کننده نامیدند ،
آنها با صدای توهین آمیز او را مورد سرزنش قرار دادند.
و اینانا به یک زن بیمار تبدیل شد ، یک بدن کتک خورده ،
و بدن مورد ضرب و شتم میخ شده است.

گیلگمش که بخاطر اعمال قهرمانانه و خساراتش در آنونا پذیرفته شد ، پس از مرگ وی به داوران عالم اموات پیوست. وظیفه او در ابدیت ، داوری در مورد اعمال پادشاهان بود. در کنار او حاکم اوراماما قرار داشت که به دستور ملکه عالم اموات ، اریکشیگال بر کشته شدگان یا گناهان چیزی فرمانروایی کرد.

به نظر می رسد مفهوم معنوی آنونا به عنوان تعیین کننده سرنوشت و داوران مردگان از پتانسیل موجودات جسمی فراتر رود. با این وجود ، این امکان وجود دارد که آنونا توانایی های حسی فوق العاده ای نظیر شفافیت ، غلبه بعدی و ارتباط مستقیم با آکاشا داشته باشد که با “جداول سرنوشت” فوق الذکر قابل شناسایی است. برنامه هایی که به آنها اجازه می دهد بیشتر از طریق قابلیت های فوق یا با استفاده از فناوری پیشرفته ، کنترل بیشتری بر خلاقیت خود داشته باشند. این امر به آنها قدرت بیشتری می دهد تا آنچه مردم به عنوان سرنوشت می پندارند – سرنوشتی تغییر ناپذیر ، از پیش تعیین شده ای که در برابر آن نمی توان مقاومت کرد و باید از آن پیروی کرد. شکی نیست که موجوداتی که بشر را به عنوان بندگان خود آفریده اند ، می توانند از چنین ابزاری برای به دست آوردن جایگاه “خدای” در نگاه مردم عادی استفاده کنند.

تپه مقدس – صندلی یا محل اولین بار فرود

در بین النهرین باستان ، ایده وجود یک تپه قدمت به عنوان مکان آفرینش جهان وجود داشته است. این تپه بود که برای اولین بار از آبهای بیکران اقیانوس کیهانی پدید آمد و نقطه ثابت اولیه جهان را که در آن می توانست ایجاد شود نشان می دهد. ترکیب سومری The Grain Sheep Controversy اظهار داشت که چنین تپه کیهانی زادگاه آنونا بوده است و همچنین با الهه Ninchursag ، مادر و خالق خدایان و انسانها نیز در ارتباط است. به همین ترتیب ، شعر درگذشت گیلگمش ، شمارش خدایان مختلفی که پس از مرگ از گیلگمش هدیه دریافت کرده اند ، آنونا را در ارتباط با تپه مقدس به نام سومری “دوک” قرار می دهد. همچنین مکانی بود که متون باستان می گویند سرنوشت در اینجا مشخص شد ، که یکی از فعالیتهای بارز آنونا بود. اهمیت تپه مقدس دوکو نیز به این نکته تأکید می شود که هر معبد سومری ، در تصور اصلی خدای خود ، مینیاتوری از این تپه بدوی را نشان می داد و محورهای جهان را به طور مستقیم به قلمرو خدایان و زمان خلقت و سازماندهی مقدماتی خلق می کرد.

سؤال این است که آیا امکان اتصال تپه مقدس دوک به کوه هرمون در لبنان ، جایی که فرشتگان افتاده ، نگهبانان ، مطابق کتاب انوخ فرود آمده اند ، وجود دارد. در مصاحبه با نمایش افشای Gaia.com ، اندرو کالینز خاطرنشان می کند که دوکو یک معبد تاریخی پیش از تاریخ گوبکلی تپه در جنوب شرقی ترکیه است. این ارتباط قبلاً توسط کالوس اشمیت ، باستان شناس که در کاوش در این بنای غیرمعمول تحقیق کرده است ، پیشنهاد شده است. شایان ذکر است ، مکانی که در آن ابتدا برای اولین بار در کشاورزی ظاهر شد ، از مکان Göbekli Tepe دور نبود.

همانطور که قبلاً نیز گفته شد ، هفت آنونا در سرزمین کور سکونت داشتند ، جایی که آنها قاضی بودند. کور ، همانطور که از نام این مکان که به معنی کوه است ، نشان می دهد ، ظاهراً در کوههای زاگرس در غرب ایران یا در شمال در کوههای جنوب شرقی ترکیه واقع شده است. این مکان توسط ملکه ارسکیگال ، خواهر اینانا اداره می شود و در جمع بسیاری از شیاطین و موجودات ساکن است. به طور سنتی ، آن را “دنیای زیرین” یا جهان مردگان می دانند ، منظره ای که از آن هیچ بازگشتی به دست نمی آید. این قانون در مورد خدایان نیز اعمال می شد و حتی خود Ereskigal نیز نمی توانست این مکان را ترک کند. با این وجود موجودات خاصی می توانند بدون محدودیت وارد شوند و بیرون بروند ، مانند اتاق ارششیگالین مجله نامتار یا شیاطین مختلف و موجودات غیر جنسی.

گوبکلی تپه
گوبلیلی تپه در جنوب شرقی ترکیه

سایت دیگر Anunna که در جداول سومری ذکر شده است ، معابد هستند. در سرود معبد کش نوشته شده است که او خانه آنونا بوده است. این محل اقامت قابل توجه الهه نینچورساگ ، که متن می گوید از آسمان به زمین آمده است ، مکانی بود که پادشاهان و قهرمانان به دنیا می آیند و گوزن ها و حیوانات دیگر در حال تعقیب بودند. شاید این یک کشتی مادر باشد که در آن آزمایشگاههای بیولوژیکی و کلونینگ قرار گرفته و در آنجا اولین انسان ایجاد شده است. آخر اینکه ، شهرهای آنونا خود شهرهای سومری هستند. باز هم به ۵۰ Anunna از ارید اشاره شده است ، اما در جداول نیز از آنونا از لاگاش و نیپور ذکر شده است. نیپور به عنوان صندلی آنونا جایگاه ممتازی را اشغال می کند ، زیرا این صندلی همچنین آنلیلا بود که مهمترین آن در پانتئون سومری بود و محلی برای تعیین و تصمیم گیری سرنوشت بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *