اداره ی کافی شاپ: رهبری به جای مدیریت

همان اندازه که خرید تجهیزات ضروری کافی شاپ برای راه اندازی و اداره ی کافه ها لازم هستند، مدیریت مناسب و منظم نیز می تواند در موفقیت کافی شاپ فوق العاده موثر ظاهر شود.

به جز تجهیزات کافی شاپی، کارمندان نیز باید به همان اندازه مورد توجه قرار بگیرند، زیرا کارمندان و کارکنان کافی شاپ در واقع بدنه ی کسب و کار شما را تشکیل می دهند و در صورتی که مدیریت درستی روی آن ها نداشته باشید، تمام تلاش ها برای ارائه ی محصولات خوب و فضای ایده آل با شکست مواجه خواهد شد.

ریاست یا رفاقت؟

مدیریت کافی شاپ بدون هیچ حرف پیشی می تواند ریاست کامل بر تمامی کارکنان کافه داشته باشد و تصمیمات او فصل الخطاب باشند.

اما اگر می خواهید تمامی کارکنان کافی شاپ به نحوی وظایف خود را انجام دهند که در نهایت مشتری هایی کاملا راضی داشته باشید و صف مشتریان وفادار کافی شاپ شما بی پایان باشد، می باید به جای ریاست رهبری را انتخاب کنید.

تعامل دو جانبه

برای این که کارکنان کافی شاپ خود را به راستی جزئی از بدنه ی کافه دانسته و برای پیشرفت و موفقیت آن قدم هایی محکم بردارند، باید رفتار مدیریت با این افراد بر مبنای احترام، دوستی و منافع مشترک باشد.
شما راهکارهای متعددی برای بالا بردن حس وفاداری کارکنان رستوران پیش رو خواهید داشت. استفاده از طرح های تشویقی و شریک کردن آن ها در تصمیمات و تحولات می تواند این حس را به کارکنان کافه القا کند که جزئی از این فضا هستند.

دادن حس ارزشمندی

مدیریت کافه با انتخاب رهبری به جای مدیریت می تواند به کارکنان خود این احساس را القا کند که حضورشان موجب پیشرفت و ترقی کافی شاپ بوده و بدون هر یک از آن ها کارها ناقص می ماند و در واقع پیشرفت کافه تحت تاثیر منفی قرار خواهد گرفت.
اگر به کارمندان خود این احساس را القا کنید، آن ها با نیرو و شادابی و طراوت بیشتری کار خواهند کرد و هر روز با شروع یک روز کاری تازه سعی می کنند تا مشتری های کافه را راضی نگه داشته و بهترین خدمات را به آن ها ارائه کنند.
به خصوص ایجاد این احساس برای کارکنانی که در بخش ارتباط مستقیم با مشتری ها فعالیت می کنند، اهمیت بارها بیشتری دارد.

اهمیت دادن به مسائل شخصی کارکنان کافی شاپ

اگر بخواهید کارکنان کافی شاپ به تمام مسائل ریز و جزئی اهمیت بدهند و موفقیت کافی شاپ برایشان اهمیت زیادی داشته باشد؛ باید شما نیز به عنوان مدیریت یا همان رهبر کافه، به تمام مشکلات و مسائل آن ها اهمیت بدهید. حال اعضای خانواده شان را جویا شده و اگر با مشکل خاصی دست به گریبان هستند، در حل آن کمک رسان باشید.

این مسائل ریز و به ظاهر کم اهمیت شکل دهنده ی موفقیت کلی کافی شاپ، رستوران، فست فود یا هر کسب و کار دیگری که وابسته به عملکرد نیروی انسانی خود می باشد، خواهد بود.

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *