طرز کار الگوریتم کافئین گوگل به چه صورت است؟

بهینه سازی وب سایت ها برای رسیدن به رتبه های بالاتر در موتور های جستجو کاری است که برای انجام آن نیاز به استخدام فریلنسر سئو است. الگوریتم های بسیاری از طرف موتورهای جستجو مورد توجه قرار می گیرند که فقط افراد متخصص که دائم آنها را رصد می کنند از این معیارها آگاهی دارند. اما به طور کلی برای داشتن یک وب سایت بهینه باید کدهای طراحی سایت، محتوای سایت و محبوبیت سایت مورد توجه و بهینه سازی واقع گردد.

الگوریتم کافئین گوگل یکی از روش های آنالیز گوگل است که برای رتبه بندی مطالب سایت ها به کار می رود. گوگل برای دسترسی و نمایش مطالب موجود در سایت ها می بایست آنها را توسط ربات های خود پردازش و دسته بندی کند. که به اصطلاح به این کار ایندکس گفته می شود. زمانی که مطلبی ایندکس شود از آن پس در نتایج جستجو شده توسط کاربر به نمایش در می آید.

الگوریتم کافئین گوگل یکی از روش های ایندکس مطالب به صورت زنده است. اگرچه الگوریتم های دیگری پیش از این وجود داشتند که این کار را انجام می دادند اما تفاوت کافئین در ایندکس به پویایی و زنده بودن نتایج است. در روش های دیگر نتایج جستجو فقط به مطالب ایندکس شده ختم می شود.

گوگل با بهره گیری از الگوریتم کافئین، به صورت مستمر در حال جستجو در وب می باشد. به همین دلیل وب سایت ها در کوتاه ترین زمان ممکن ایندکس می شوند.

در الگوریتم کافئین گوگل صفحات وب را به قسمت های کوچکی تقسیم کرده و به محض مشاهده تغییراتی در صفحات متوجه خواهد شد و بدون اتلاف وقت آنها را وارد فهرست خود می کند.

به این ترتیب گوگل می تواند در هر لحظه هزارن صفحه وب را بررسی فهرست خود را بروز رسانی کند. زمانی که گوگل همیشه فهرست به روزی داشته باشد نتایج نشان داده شده نیز به روز خواهند بود.

این پویایی در ایندکس به وبمسترها و تولید کنندگان محتوا فرصت بهتری داده تا در مدت زمان کمتری دیده شوند. دیگر لازم نیتس هفته ها صبر کرد تا نوشته ای در نتایج گوگل نمایش داده شود. سعی کنید محتوای تولید شده با کیفیت باشد تا بهترین رتبه ها را از آن خود کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *