چگونه مشاور کسب و کار با تجربه بیابیم؟

کسب و کار

کسب و کار ها عموما از خدمات مشاوره مدیریت کسب و کار برای انجام دادن کار های خود, استفاده می کنند. خدمات مشاوره به صورت ویژه برای کسب و کار هایی مفید هستند که می خواهند به عنوان یک تازه وارد در یک صنعت شریک شوند. سوال هایی که از مشاوران پرسیده می شود, شامل چگونگی راه اندازی کافی شاپ کلاسیک, چگونگی راه اندازی رستوران و… می شود.
بعد از آن که راه اندازی به طور مثال کافی شاپ صورت گرفت, احتمال دارد که شرکت مشاوره کار خود را تمام کرده باشد و یا اگر خود کسب و کار مایل باشد, می تواند به ارائه ی خدمات ادامه دهد.
در صورتی که در انجام راه اندازی کسب و کار خود مشکل داشته باشید می توانید از کمک و همکاری شرکت مشاوره مدیریت کسب و کار بهره مند شوید. شرکت های مشاوره می توانند تکنیک هایی را به شما معرفی نمایند که موثر بودن آن ها تا به امروز بار ها و بار ها ثابت شده است. این راه کار ها به جذب مشتری های جدید بسیار کمک می کند و همینطور می تواند مشتری های پیشین را حفظ نماید.
لازم به ذکر است که از شرکت های مشاوره می توانید برای ایجاد یک نشان تجاری کمک بگیرید. شرکت های مشاوره می توانند در انتخاب یک نام مناسب, خلق یک لوگوی خیره کننده و ارائه ی یک شعار تبلیغاتی و موارد دیگر کمک نماید. در صورتی که کسب و کارتان دارای نام تجاری باشد, شرکت می تواند در ارتقای این نام شما را راهنمایی کند. اغلب اوقات اخذ خدمات برای کمک به گسترش یک نشان تجاری می تواند مهم ترین سرمایه گذاری ایجاد شده از سوی یک کسب و کار به حساب آید.
کسب و کار هایی هستند که در زمینه ی فروش کار می کنند, اگر از یک شرکت خدماتی مشاوره و مدیریت کسب و کار کمک بگیرند می توانند در جایگاه خود ارتقا یابند و در بازار کار خود پیشتاز باشند. یک شرکت مشاوره ای می تواند به کسب و کار نه تنها چگونگی پیشتازی در بازار را نشان دهد بلکه راه های بستن قرار داد و معامله را نیز نشان دهد. جالب است بدانید که در خیلی از موارد, تکنیک هایی از طریق این شرکت ها توصیه می شود که صاحب کسب و کار حتی به آن فکر هم نکرده بوده است.

در این دوره, استفاده از مشاوران شغلی بسیار مرسوم تر و مورد اهمیت تر قرار دارد و هرچه به جلو پیش می رویم, احتیاج صاحبان کسب و کار به این مشاوران بیشتر می شود, ب صورتی که حالا کمتر کسی را می توانیم پیدا کنیم که بدون گرفتن کمک از مشاوران در این راه موفق شده باشد. دریافت مشاوره برای یک کسب و کار می تواند عاملی بسیار موثر و یاری کننده در مسیر موفقیت باشد. در ادامه ی مطلب توصیه هایی از مدیران موفق را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

– مشاور خوب, بعد از آشنایی با اجزای یک سازمان, ضمن بررسی مسائل موجود, نسبت به ارائه راه حل یا ایجاد حساسیت برای پیدا کردن راهکار مناسب اقدام می کند. بدیهی است که هزینه کرد در آموزش و مشاوره به منزله یک سرمایه گذاری سودآور است که افق های روشنی را پیش چشم بنگاه های اقتصادی گشوده و سازمان را برای آینده مجهز می کند.
– مشاوران حرفه ای در زمینه های تئوریک کاملا به روز و صاحب نظر هستند و نسبت به اتفاقات بازار نیز تسلط کامل دارند.
– یکی از نشانه های مشاوره های حرفه ای و حاذق علی رغم تصور عموم این است که گوش بدهند و تلاش کنند و بیشتر مشتری سخن بگوید. اغلب افراد فکر می کنند اگر مشاوری زیاد صحبت کند, کار خود را به خوبی بلد است. مشاوران حرفه ای شنوندگان ماهری هستند و گوش دادن استعدادی خاص در آن ها است. این دسته از افراد می توانند راه کار هایی موثر و مبتنی بر شرایط واقع گرایانه بدهند.

مشاوران کسب و کار چه ویژگی هایی دارند؟

۱. تجربه

تجربه عموما باید از فعالیت های شبیه و یا در ارتباط با پروژه ی شما باشد. مشاوران باید حتما تجربه ی کافی و کاربردی در حوزه ی خاص کسب و کار شما داشته باشند. یکی از مهم ترین نکات در رابطه با مثال هایی است که این فرد می تواند برای شما نشان دهد. مشاور باید در تعامل و کار کردن با مشتریان هدف تجربه ی کافی را داشته باشد.

۲. اعتماد

یکی از مهم ترین موارد در زمان عقد قرار داد, اعتماد است. پروژه های بازاریابی همگی زمان بر است و نیاز مند صبر و حوصله نیز می باشد. هر دو طرف باید بدانند که پروژه در چه شرایطی است و یک شبه به نتیجه ی دلخواه نخواهد رسید.

۳. مهارت

ممکن است نیاز های کسب و کار شما بسیار خاص و ویژه باشد, و در نتیجه به استفاده و همکاری با یک مشاور بسیار با تجربه و ماهر احتیاج دارید. مهارت این شخص را از طریق وب سایت شخصی وی می توانید, بسنجید. لازم به ذکر است که پیش از شروع کار و سپردن پروژه به مشاور بازاریابی حتما از مهارت های مورد نیاز در پروژه شناخت کافی داشته باشید و اطلاعات کامل و جامعی در رابطه با هر یک از مهارت ها کسب کرده باشید.

۴. رویکرد

بهتر است بدانید که مشاوری که فقط نظر خود را بیان کند و هیچ دستی در کار های عملی نداشته باشد, فایده ندارد. مشاور می بایست خود را درگیر فعالیت های اجرایی کند تا با داشتن باور مبنی بر توان اجرایی هم در زمان صرفه جویی کرده و هم نرخ بازده کلی را افزایش دهد. در جلسه ی اول باید مشخص شود که دو طرف دارای افکار و اصول اخلاقی یکسان و مشابهه هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *