چطور برای وبسایت خود محتوای غنی تولید کنیم؟

چاد بارر و آلن وایس در کتاب خود ” حضور میلیون دلاری وب” راهکارهای تاکتیکی برای ساختن نام تجاری و کسب و کار و تولید محتوای حرفه ای ارائه کرده اند که می تواند بسیاری از آن ها بر پایه ی تجربیات ارزشمندی هستند.

در آگهی های استخدام اینترنتی به نویسندگان حرفه ای متعددی برخورد می کنید که در زمینه ی تولید محتوا تسلط خوبی دارند، اما در این مطلب نیز به روش های تولید محتوا برای وب سایت ها که خودتان می توانید به کار بگیرید اشاره می کنیم.

وب سایت شما فقط چند ثانیه برای جذب مخاطب زمان دارد. سخنرانی هایی که پیش از این شنیده اید، کتاب هایی که خوانده و متونی که مطالعه کرده اید، همه و همه می توانند در تولید محتوایی جذاب و هیجان انگیز نقش موثری ایفا کنند. محتوای وب سایت شما باید به نحوی نوشته شده باشد که در یک، دو و سه ثانیه ی اول مخاطب را جذب کرده و وی را در صفحه نگاه دارد.

حتما می دانید که رقابت زیادی در زمینه ی تولید محتوا وجود داشته و صاحبان وب سایت ها در تلاشند تا در بخش مقدمه ی مطالب خود بیشترین سرمایه گذاری را صورت دهند. زیرا این مقدمه است که در وهله ی اول به نگاه مخاطب چنگ می اندازد.

مثلا یک محتوای تحریک آمیز برای شرکت حسابداری ممکن است این باشد که ” شش دلیلی که شما بیش از حد مالیات پرداخت می کنید!” این سطر می باید در بالاترین خط قرار بگیرد تا مشتریان برای اطلاع از باقی آن بیشتر و بیشتر به مطالعه ی باقی متن روی بیاورند.

سایت شما و صفحه ی اصلی شما باید به اندازه ی کافی در برانگیختن کنجکاوی کاربرانی که به آن برای لحظاتی وارد می شوند، جذاب باشد. به طوری که هر کسی که این وب سایت را می بیند به اطرافیان خود بازدید از آن را توصیه کند.

بیایید برخی از روش های موثر در به دست آوردن ایده های جذاب و تاثیر گذار را با هم مرور کنیم.

کتاب بخوانید. با خواندن و مطالعه ی کتاب و نشریات مربوط به حوزه ی وب سایت خود و مستند سازی ایده هایتان به راهکارهای مفیدی دست پیدا خواهید کرد.

گروه مشاوران! همیشه می باید از یک تیم مشاوره و به نوعی یک اتاق فکر کمک گرفته و مدام با این گروه در ارتباط باشید.

به توسعه ی یک ایده بپردازید. یک ضرب المثل ژاپنی می گوید: ” من ماهرانه خلق می کنم، خلاقیت در پی آن خواهد آمد.”

فرضیه های اساسی را زیر سوال ببرید! به این روش می توانید به بینش های جدید در مسائل مختلف رسیده و با ارائه دادن راه حل های تازه و خلاقانه به محتوای نو و تاثیر گذار می رسید.

دیدگاه های مخالف را بیابید. بحث و گفت و گو درباره ی جوانب مثبت و منفی به کاربران این موقعیت را می دهد که موقعیت های مختلف در کسب و کار خود را بررسی کرده و با نظریات جدید روبرو شوند.

خلق داستان. شما می توانید با خلق یک داستان یا تجربه ای صوری در توصیف مفاهیمی که در نظر دارید، استادانه تر و موثرتر عمل نمایید.

استفاده از مصاحبه. مصاحبه با دیگران و به خصوص با کارشناسان در قالب محتوای متنی و صوتی به جذب مخاطب برای وب سایت شما کمک شایانی خواهد نمود. مصاحبه ها اغلب خواندنی و تاثیرگذارتر از یک متن طولانی و کسل کننده هستند.

پیوستن به شبکه های اجتماعی. با پیوستن به شبکه های اجتماعی می توانید خیلی سریع تر به جوامع و بازار هدف خود دست پیدا کرده و وبسایت خود را سریع تر پرزنت نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *