بهترین لوگو، را چگونه بسازیم؟
طراحی لوگو برای برند یا شرکت مثل ثبت تصویر در شناسنامه افراد است. و شاید مهمتر از آن!
برای آنکه نام و نشان کسب و کارتان را در ذهن مشتریان ماندگار کنید به یک لوگوی مناسب و درخور احتیاج دارید. فراموش نکنید هیچ لوگویی در ابتدا دارای اعتبار نبوده است و گذشت زمان تنها بر میزان اعتبار آن افزوده است.
در این نوشته چند راهکار برای ساخت یک لوگوی ماندگار را بیان میکنیم.
● سادگی
شاید مهم ترین توصیه در طراحی یک لوگو همین سادگی باشد.
فراموش نکنید شما می خواهید نشان سازمانی خود را در ذهن همگان ثبت کنید. یک لوگوی پیچیده نه توجه ها را جلب میکند و نه در ذهن ها ماندگار میشود.
● جذاب و ارزش آفرین
اگرچه یک لوگو باید ساده باشد باید به همان اندازه جذاب هم باشد و پیامی را به مشتری برساند.
● منحصر به فرد
اگر لوگوی رقیبتان توانسته موفق ظاهر شود. به این معنی نیست که حق دارید از آن تقلید کنید. سعی کنید لوگوی خاص خود را بسازید.
● برخوردار از رنگی مرتبط
رنگها بسیار اثر گذارند، سعی کنید در انتخاب رنگ ها هوشمندانه عمل کنید.
● دارای تصویری مناسب
لوگوهای دایره شکل مفاهیمی چون برقراری ارتباط، امنیت، تکامل، تداوم و راحتی را منتقل می کنند یا لوگوهای مثلثی شکل بیشتر بیانگر مفهوم انرژی، قدرت، تعادل، نظم و حتی شاخصه های مذهبی هستند.
جالب است بدانید لوگوهای چهارگوش تصویری از منطق، اعتبار و دقت را تداعی می سازند البته برخی شرکت های معتبر هم در کنار نام تجاری خود تنها از یک خط منحنی استفاده می کنند که دلیل عمده آن انتقال مفهوم تحرک، شادی و لذت در نزد مشتریان است.