چطور یک کافی شاپ راه اندازی کرده و ورشکسته نشویم؟

بسیاری از افراد به باز کردن و راه اندازی یک کافی شاپ علاقه مند هستند و پیش از آن که به درستی درباره ی جوانب کار فکر کرده و آن ها را بسنجند، اقدام به خرید وسایل کافی شاپ می کنند و به سرعت مکان فیزیکی آن را مهیا می سازند.

افرادی باید به حوزه ی فعالیت های کافی شاپی و یا نظیر آن وارد شوند که مشکلی از جهت دوام آوردن در بازار رقابتی نداشته باشند.

دلیل این که بسیاری از کافی شاپ ها شکست خورده و صاحبان آن ها که تمام بودجه ی خود را داخل این کسب و کار ریخته اند، با ورشکستگی مواجه می گردند؛ نبود یک سیستم حسابداری و نگاه حسابرسی درست و مناسب است.

آن ها به یک تجارت عادلانه و فروش به شکلی نادرست نگاه کرده اند و اداره ی کافی شاپ را به نوعی سرگرمی دیده اند نه یک تجارت سودده.
در اینجا چهار مرحله کلیدی برای شروع یک کافی شاپ وجود دارد که پایداری و سودآوری را تضمین می کنند و با به کار بستن آن ها از ورشکستگی دور خواهید ماند.

اول: با یک کافی شاپ فیزیکی شروع نکنید.

احتمالا تصور می کنید که اولین قدم برای شروع کسب و کار شما، پیدا کردن یک محل برای اجاره یا خرید می باشد و سپس باید یکراست به سراغ خرید تجهیزات آشپزخانه کافی شاپ بروید.

در حالی که بدون برآورد مقدمات و بازاریابی مناسب، این طور هزینه کردن با ریسک بزرگی همراه خواهد بود.

اگر برای خرید تجهیزات و آماده سازی فضای کافه پولی وام گرفته اید و پروسه رسیدن به سوددهی طولانی تر از آن چه پیش بینی کرده بودید، پیش رود چه اتفاقی خواهد افتاد؟

اگر متوجه شدید که مشتری ها تمایلی به کافی شاپ شما ندارند چه می شود؟ آن ها حتی ممکن است ندانند که یک کافی شاپ جدید در این نقطه و در این محله افتتاح شده است که بخواهند به سراغ آن بیایند یا نه!

با این حساب چه باید کرد؟ شما باید قبل از هزینه کردن شروع به فروش کنید. فروش چه چیزی؟ فروش برند کافی شاپی تان. تنها در این صورت است که برپایی فیزیکی کافی شاپ توجیه اقتصادی خواهد داشت و می گوییم که برای این ریسک آمادگی دارید.

دوم: بازاریابی پیش از راه اندازی

این توصیه نیز چیزی شبیه به قبلی است. شما باید پیش از شروع به راه اندازی کافی شاپ، بازاریابی خود را آغاز نمایید. لازم است که مشتری های خود را پیدا کرده و ابتدایی ترین سرمایه گذاری تان را روی جذب مشتری ها قرار دهید.

فنجان های قهوه را که به سبک خاص خودتان تهیه شده است، به مردم ارائه کرده و سعی کنید با عرضه ی طعم و خدمات متمایز، از مردم مشتری های وفادار بسازید. مشتری هایی که به دنبال برند شما بگردند و در جستجوی آن باشند. حتی می توانید سرویس قهوه ی خود را به مراکز عمومی و… بفروشید. شما نیاز به ایجاد یک پایگاه مشتریان وفادار دارید، مشتریانی که می توانید هر روز، هفته یا ماه را روی آن ها حساب کنید. هنگامی که این درآمد تکراری را دارید، می توانید شروع به سرمایه گذاری مالی پرریسک تری کنید. به این شکل می توانید از درآمد ماهیانه ی خود اطمینان داشته و روی آن حساب محکمی باز کنید.

سوم: یک کافی شاپ از پیش راه اندازی شده را بگیرید

به شدت توصیه می کنیم که به جای خرید یا اجاره ی یک مکان و تبدیل آن به کافی شاپ، یک کافی شاپ از پیش آماده شده را در اختیار گرفته و آن را مطابق با سلیقه و سیاست های خود تغییر دهید.

به این روش شما می توانید صورت های مالی اتفاق افتاده در آن محله و موقعیت را مشاهده کرده و ورودی های احتمالی را در نظر بگیرید. علاوه بر این کافه المان های ابتدایی و اصلی را داشته و هزینه ی کمتری برای آماده سازی آن می کنید.

با مطالعه ی سابقه ی این کافه، شما درخواهید یافت که براساس مشتری های فعلی، سودآوری و پایداری چطور خواهد بود. هنگامی که شما اولین کافی شاپ خود را راه اندازی می کنید، حتما فضای زیادی برای اشتباه کردن دارید، وقتی می توانید یک کسب و کار ثابت و سودآور داشته باشید، به جای تلاش برای شروع کار از ابتدا، می توانید چند اشتباه را انجام دهید. در حالیکه یک کافی شاپ موجود را خریداری می کنید، بسیاری از سوالات و چالش ها پیش از این برطرف شده اند. شما می دانید مکان به اندازه کافی خوب است یا نه، تقاضای مشتری وجود دارد یا خیر، قیمت گذاری درست است؟ محیط زیست در کافه چطور کار می کند.

با این شرایط می توانید ریسک ورشکستگی خود در این سرمایه گذاری و کسب و کار را به میزان قابل توجهی کاهش داده و قدم های مطمئن تر و حساب شده تری بردارید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *