نکاتی که در بازاریابی رستوران نباید از آنها غافل بود!

غذانوردی

بازاریابی رستوران ابزاری است که می توان توسط آن خود را از سایر رقبا متمایز ساخت. هرقدر تجهیزات رستورانی لوکسی داشته باشید و یا روی دکوراسیون آن کار کرده باشید اگر مشتری مورد نظر کسب و کارتان را نبیند از رسیدن به اهدافتان باز خواهید ماند. بازاریابی راهی است که اگر به درستی طی شود نتایج پرباری در پی خواهد داشت.

در این نوشته به مواردی که در بازاریابی رستوران می بایست مورد توجه قرار گیرند، اشاره می کنیم.

نامی تجاری انتخاب کنید

برندینگ فرایند ساده ای نیست و برای برند شدن یک رستوران اولین چیزی که لازم است نام و نشانی تجاری و رقابتی است. انتخاب نام از روی احساس و علاقه کمکی به پیشبرد اهداف نمی کند. باید نامی انتخاب کرد که در ذهن ها بماند و از طرفی برای بازاریابی رستوران هم مناسب باشد.

نام و برند در حقیقت معنای یک تعهد به مشتری را دارد. مشتری ها از روی نام و نشانتان می فهمند که قرار است چه خدماتی دریافت کنند. برای مثال وقتی یکی از محصولات اپل را می خرید انتظار اینکه هفته بعد خراب شود را ندارید و حسابی از کار با آن لذت می برید.

شبکه های اجتماعی را جدی بگیرید

شاید شبکه های اجتماعی را مخصوص افراد بی کار بدانید و محیطی برای سرگرمی. اما بد نیست بدانید که مشتریان تان در شبکه های اجتماعی وقت می گذرانند و در صورتی که بتوانید برندتان را به خوبی در شبکه های اجتماعی معرفی کنید به طور حتم گامی بزرگ در بازاریابی رستوران برداشته اید. سوشال نتورکینگ دقیقا بر روی شبکه های اجتماعی تمرکز دارد و مخاطبان را در این فضا هدف قرار می دهد.

شاید خوشتان از یک شبکه اجتماعی نیاید اما به این معنا نیست که کسب و کارتان در آنجا حضوری موثر نداشته باشد. حضور در شبکه های اجتماعی فرصت ارتباط با مشتری را می دهد.

رستوران را در گوگل ثبت کنید

همانطور که می دانید نقشه های گوگل کاملترین راهنما و مسیر یاب ها هستند. امروزه فناوری در هر جایی به کمک ما آمده تا در کوتاه ترین زمان به مقصد و هدفمان برسیم.
سرویس Google My Business برای این راه اندازی شده تا کسب و کارهایی مثل رستوران، هتل یا فروشگاه ها بتوانند با ثبت مشخصاتشان در نقشه های گوگل حضور داشته باشند. به این ترتیب افرادی که از روی نقشه دنبال رستوران می گردنند حتما شما را خواهد یافت.

لیست های تهیه شده در سرویس گوگل مهمترین اطلاعات از جمله موقعیت جغرافیایی، شماره تماس، ساعت های کاری و… را شامل می شود و هر زمان که کسب و کار شما به صورت آنلاین جست و جو شود، به سرعت همه این اطلاعات به نمایش درمی آید.

برای بازاریابی رستوران هزینه کنید

بسیاری از صاحبان رستوران برای بازاریابی هزینه نمی کنند و همین عامل باعث می شود از رقبا عقب بمانند. بازاریابی رستوران فرایندی است که یک دوره انجام برای موفقیت کفایت نمی کند. همواره باید بودجه ای مخصوص بازاریابی کنار گذاشت و از افراد ماهر در این کار کمک گرفت تا این فرایند به صورت دایمی انجام شود و جریان داشته باشد. بی شک بازاریابی چیزی فراتر از هزینه های این کار را بازگردانی می کند.

عملکرد بازاریابی را اندازه گیری کنید

خوشبختانه بازاریابی دیجیتال فرایندی قابل اندازه گیری است. مواردی چون بازدید از سایت، میزان کلیک های صورت گرفته روی تبلیغات آنلاین، افزایش مخاطبان شبکه های اجتماعی یا میزان حضور علاقمندان در یک برنامه ویژه می تواند به راحتی اندازه گیری شود. با اندازه گیری و بررسی این موارد می توانید از حرکت در مسیر درست بازاریابی مطمئن شوید. با این کار به آسانی می توانید مشخص کنید هزینه هایی که داشته اید تا چه اندازه بازخورد داشته است.

حتما طرح وفاداری خود را داشته باشید

طرح وفاداری یکی از روش های جذب مشتری و علاقه مند کردن آنها به حضور مستمر در رستوران است. برای مشتریان وفادارتان تخفیف یا مزایای ویژه ای در نظر بگیرید تا انگیزه ای برای مراجعه بعدی داشته باشند. مشتریان وفادار انتظاراتی دارند که با همین طرح های وفاداری برآورده میشوند.

وب سایت خود را داشته باشید

داشتن یک وب سایت با رابط کاربری سریع و زیبا لازمه بازاریابی دیجیتال برای هر کسب و کاری است. راه اندازی وب سایت را جدی بگیرد و مرتب آنرا بروز کنید. در همین فضای وب می توانید سفارش آنلاین بگیرید و یا آنکه با مشتریان تعامل داشته باشید. می توانید از نظرات مشتریان استفاده کرده و معایب کارتان را برطرف کنید و یا آنکه از آنها ایده بگیرید و کیفیت را ارتقا دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *