قوانین موفقیت رستوران

بازاریابی احساسی

وقتی تصمیم به بازگشایی یک رستوران گرفته اید و به دنبال آموزش راه اندازی رستوران هستید، باید قوانین موفقیت رستوران را نیز بدانید.

در واقع این اصول برای هر رستوران داری ضروری می باشند و با رعایت کردن آن ها موفقیت خود را بیشتر تضمین خواهید کرد.

این قوانین بر اثر تجربیات گوناگون حاصل گشته و بارها و بارها در انواع رستوران های مختلف به چالش کشیده شده اند. شهرت و موفقیت اغلب با سال های سخت کوشی و عقب نشستن از سوددهی مطلق اتفاق می افتد. اما با رعایت قوانین زیر می توانید فصل موفقیت خود را بارها جلوتر بیندازید.

در حقیقت معتقدیم اگر این قوانین در رستوران داری رعایت شوند، می توانیم به انتظار یک موفقیت فوری و بدون زمان دراز بنشینیم.

قانون شماره ی ۱: قابل توجه باشید

راه اندازی یک رستوران که دیگران درباره ی آن صحبت کنند، از اهمیت بسیاری برخوردار است. هیچ چیز شما نباید تکراری و شبیه دیگر رستوران هایی که به ویژه در محدوده ی جغرافیتان هستند، باشد. شما ممکن است همه چیز را خیلی ساده بگیرید اما در همین سادگی تفاوتی که مثال زدنی باشد، دیده شود.

قانون شماره ی ۲: منوی ساده اما خوشمزه

منوی پرزرق و برق و خوش آب و رنگ همیشه خیلی جذاب می نماید، اما چیزی که مشتری ها بار اول در رستوران شما به یاد خواهند سپرد طعم غذاهاست. می توانید منویی ساده اما خوشمزه داشته باشید.

تنها در این صورت است که بازگشت مشتری به رستورانتان تضمین می شود.

قانون شماره ی ۳: میز و صندلی های رستوران

درآمد رستوران به صورت مستقیم به تعداد مردمی که در روز به آن وارد شده، روی صندلی های رستوران نشسته و غذا میل می کنند، بستگی دارد. اما یک رستوران موفق باید صندلی های رستورانی راحت داشته باشد و مشتری ها از نشستن روی این صندلی های احساس خوب و لذت بخشی به دست بیاورند.

قانون شماره ی ۴: طراحی لوگو رستوران

همانند غذا که ارائه دهنده ی نهایی تمام تلاش های کادر رستوران است، طراحی لوگو نیز به عنوان بزرگترین فاکتور بیرونی نخستین چیزی ست که مشتری ها را به خود جذب خواهد کرد.
بیشتر مشتری ها زمانی که با خودروی خود از مقابل رستوران ها عبور می کنند جذب لوگو یا طراحی بیرونی رستوران می شوند.

قانون شماره ی ۵: اتمسفر رستوران

اتمسفر رستوران بستگی به خیلی چیزها می تواند داشته باشد. این فاکتورها و المان ها می توانند از دستمال کاغذی روی میز شروع شده و به تابلوهای دیواری و پوشش لباس کارکنان ختم شود.
شاید پیش از این فکرش را نکرده باشید اما حتی برند دستمال کاغذی که روی میز قرار می دهید، در ایجاد اتمسفر خوشایند برای مشتری ها موثر خواهد بود.

قانون شماره ی ۶: سرگرم کردن مشتری ها هنگام انتظار

شما همیشه مشتری هایی در حالت انتظار دارید. یا آن قدر رستورانتان شلوغ است که مشتری هایی در صف انتظار خالی شدن میز هستند و یا این که مشتری هایی منتظر دریافت و سرو غذایشان می باشند. به هر دو صورت نیازمند چیزهایی هستیم که این مشتری ها را سرگرم نگه دارد. ممکن است شما از چند تلویزیون ال ای دی استفاده کنید و یا این که موسیقی جذابی پخش نمایید.

قانون شماره ی ۷: موقعیت جغرافیایی رستوران و پارکینگ

رستوران ها برای رسیدن به موفقیت باید در مکان هایی نزدیک به مناطق پررفت و آمد قرار بگیرند. همین طور داشتن پارکینگ یا فضای پارک کافی در مجاورت رستوران یک امتیاز بزرگ محسوب می شود. مشتری هایی که با خودروهایشان می آیند در صورت نبود جای پارک، به احتمال خیلی زیاد از وارد شدن به رستوران شما صرف نظر کرده و شانس خود را جای دیگری امتحان می کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *