مدیران با چه عاداتی کارمندان خود را فراری می دهند؟

خونسرد باشید

عوامل متعددی دست به دست هم می دهند تا افراد متخصص و با استعداد دست از اشتغال حضوری در شرکت کشیده و به پروژه آنلاین روی بیاورند.

امروزه دورکاری و انجام پروژه آنلاین از منزل بسیار محبوب واقع شده است و آن به دلیل مزایای بیشماری است که برای این نوع کسب و کار می توان در نظر گرفت. اما یکی از مهمترین آنها عادات نادرست مدیران است که کارمندان خوب را فراری می دهد.

اغلب افرادی که به کار بر روی پروژه آنلاین پناه می آورند از مدیران و عادات غلط آنها بیزار هستند. شاید شما به عنوان مدیر یک مجموعه ی بزرگ به طور ناخواسته کاری کنید که کارمندان شرکت را فراری دهد.

به دلیل اهمیت این موضوع در ادامه به برخی عادات غلط مدیران اشاره می کنیم که باعث از دست رفتن نیروهای خوب شرکت می شود:

۱_ فریاد زدن:

یکی از بدترین رفتارها در مقابل کارمندان شرکت، داد و فریاد است. مدیران که اغلب ذهن شلوغی دارند و باید در ان واحد به هزاران موضوع مرتبط با شرکت فکر کنند، ممکن است در مقابل یک اشتباه کارمند خود از کوره در بروند. این موضوع قطعا بر روی روحیه ی کارمند تاثیر گذاشته باعث می شود به مرور زمان به فکر استعفا بیفتد. از این روی به مدیران توصیه می شود حتی الامکان از فریاد کشیدن و بلند کردن صدا پرهیز کنند.

۲_غیبت کردن:

 بدون شک یکی از عادات به شدت ناپسند جامعه ی ما غیب کردن پشت سر دیگران در حضور شخص یا گروهی دیگر است. اگر یک مدیر به چنین عادت ناپسندی دچار شود به راحتی می تواند رهبری خوب خود را زیر سوال ببرد و حس اعتماد دیگر افراد را از بین می برد. از این روی سعی کنید به عنوان مدیر به هیچ وجه سعی نکنید شخصی را پیش دیگران تخریب کنید.

۳_استراحتهای طولای مدت:

 یک مدیر نباید از مزایایی که دارد سواستفاده کند. مهمترین آنها رفتن به مرخصی به صورت نامحدود است که این عادت می تواند باعث کاهش روحیه ی پرسنل شده و باعث شود دیگران هم در کارشان کوتاهی کنند.

۴_ موفقیت دیگران را به نام خود زدن:

 یکی دیگر از کارهای مخربی که یک مدیر ممکن است انجام دهد این است که اعتبار کارهای خوب دیگران را به نام خود بزنند. به عبارتی برخی مدیران از موقعیت خود به عنوان مدیر سو استفاده کرده و عامل موفقیت شرکت را تنها شخص خودشان می دانند. باید خاطرتان باشد که کارمندان نیاز به تشویق شما دارند تا اینکه شما هیچ توجهی به تلاش آنها نکنید.

۵_ صحه گذاشتن بر استانداردهای دوگانه:

 اما برسیم به مورد آخر که اصرار ورزیدن به قوانینی است که خود شما رعایت نمی کنید. مجبور کردن پرسنل به انجام کاری که خود شما به عنوان مدیر رعایت نمی کنید، نه تنها ریاکارانه است، بلکه باعث می شود که بهترین کارمندان شما از کار خود استعفا داده و به پروژه آنلاین روی بیاورند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *