شما کدام روش را برای درج آگهی استخدام ترجیح می دهید؟

آموزش مذاکره

تا همین چند سال پیش کارفرمایان برای پیدا کردن کارمند مناسب، تنها یک راه پیش روی داشتند و آن درج آگهی استخدام در روزنامه بود. اما امروزه روشهای کارمندیابی هم از تنوع چشم گیری برخوردار شده است.

باید گفت پیشرفت فناوری در تمامی جنبه های زندگی بشر تاثیر گذاشته است و یکی از تاثیرات مهم آن شیوه ی درج آگهی است. اگر یک زمانی فقط با آگهی استخدام به شیوه ی کاغذی می توانستید نیروی کاری مورد نظرتان را پیدا کنید، امروزه راههای بیشماری پیش روی شما وجود دارد.

اگر خودتان کارفرما باشید قطعا روشهای مختلف کارمندیابی که مرسوم ترین آن درج آگهی استخدام در روزنامه است را یک بار هم که شده امتحان کرده اید. در ادامه، اکسیر روشهای متعدد کارمندیابی را قرار می دهد تا خودتان بهترین روش را انتخاب کنید:

روشهای سنتی و مدرن یافتن نیروی کاری

۱_قطعا سنتی ترین روش، درج آگهی استخدام در روزنامه های کشور نظیر ایران و همشهری است. بسیاری از کارفرمایان و کارجویان کماکان با وجود شیوه های مدرن تر و راحت تر این روش را ترجیح می دهند. در این روش شما با پرداخت هزینه ی اندک موقعیتهای شغلی مورد نیاز خود را به صورت آگهی استخدام در روزنامه های پر تیراژ چاپ کرده و نیروی کاری مورد نیاز خود را جذب می کنید.
کارفرمایان این شیوه را رسمی تر و کارجویان آنرا مطمئن تر می دانند از این روی با وجود روشهای متعدد درج اگهی استخدام این روش هنوز طرفداران بسیاری دارد و هر روزه در قسمت نیازمندیهای همشهری شاهد تعداد بیشماری آگهی استخدامی هستیم.

۲_یکی دیگر از روشهای کارمندیابی، اعلام فرصتهای شغلی داخل مجموعه‌ است. به عنوان مثال رئیس موسسه یا سازمان در میان کارمندان خود اعلام می کند که شرکت به این نیروها نیاز دارد و از میان آشنایان کارمندان خود به استخدام نیرو می پردازد.
این روش بیشتر مورد انتقاد قرار می گیرد چراکه بسیاری از فرصتهای شغلی خوب را به خانواده های خود رئیس شرکت یا موسسه نسبت می دهند و اصطلاحا به آن برچسب پارتی بازی می زنند. به هر حال از این شیوه ی اعطای پست به عزیزان هم نمی توان گذشت چراکه وجود دارد!

۳_ یکی دیگر راههای قدیمی موسسه های کاریابی هستند. در گذشته ها یکی از مرسوم ترین راههای یافتن کارمند سپردن به موسسات کاریابی بود که در قبال دریافت مبلغی پول به شرکتها و سازمانها نیروی کار معرفی می کردند. امروزه هم این شیوه وجود دارد اما به دلیل قوانین حاکم بر آنها نظیر دریافت یک ماه از حقوق مطابق قانون کار برای معرفی کارجویان به کارفرمایان، بسیاری دیگر رغبتی به این موسسه ها ندارند.

۴_ اما برسیم به روشهای مدرن که به لطف فناوری و روی آوردن مردم به اینترنت شکل گرفته اند. با چند کلیک می توانید به صفحه ی همکاری با ما در سایتهای معروف رفته و فرم استخدام پر کنید. بنابراین یکی از شیوه های مرسوم در استخدام، اعلام فرصتهای شغلی بر روی سایت سازمان یا مجموعه است. این روش محدودیتهایی دارد و ممکن است آگهی شما از نگاه اغلب کارجویان پنهان باقی بماند. اما در هر صورت این روش یکی از روشهای خوب کارمندیابی است که بسیاری سایتهای معتبر در قسمت همکاری با ما شرایط استخدامی و موقعیتهای شغلی را به همراه فرم استخدام درج کرده اند.

۵_این روزها با توسعه ی شبکه های اجتماعی و محبوبیت روز افزون آنها، اغلب شرکتها دارای تعداد بیشماری شبکه ی اجتماعی هستند. بنابراین از این شبکه ها علاوه بر معرفی خود و محصولات خود می توان برای جذب نیروی کاری هم بهره برد. بنابراین یکی از روشهای کارمندیابی جدید درج آگهی استخدامی در شبکه‌های اجتماعی خود موسسه یا شبکه های پرطرفدار دیگر است.

۶_اما بهترین روش کارمندیابی و کاریابی که برای هر دو طرف بسیار راحت و به صرفه است، درج آگهی در سایتهایی نظیر شیپور و دیوار است. شما به عنوان کارفرما می توانید بدون هزینه در این نوع سایتها موقعیتهای شغلی خود را در دسته ی مربوطه درج کرده و خیلی سریع کارمندان مورد نظر خود را استخدام کنید.
این سایتها روزانه هزاران بازدید کننده دارند چراکه استفاده از آنها بسیار آسان است و تنوع بسیار زیادی دارند. کاربران می توانند اپلیکیشن شیپور یا دیوار را در گوشی موبایل خود نصب کرده و هر لحظه از موقعیتهای شغلی جدید اطلاع کسب کنند. شاید بتوان این نوع سایتهای جامع را بهترین روش برای درج آگهی استخدام دانست که خیلی سریع شما را به نتیجه ی مطلوب می رساند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Protected with IP Blacklist CloudIP Blacklist Cloud