جام مقدس, عیسی مسیح و دوازده حواری, شاه آرتور و دوازه شوالیه میزگرد- بخش ششم, پایانی

متن زیر بخش پنجم از ترجمه مصاحبه ای رادیویی با رالف الیس است که در آن با بررسی و مقایسه تاریخ آرتوری و تاریخ مندرج در کتب مقدس, از جام مقدس که به زعم کلیسا جامی است حاوی خون عیسی مسیح مصلوب شده, رمزگشایی می شود. متن شامل توضیحاتی در باره عدد سمبلیک ۱۲, ارتباط بین شاه آرتور و  عیسی مسیح, نام و مشخصات همسر و فرزند مسیح و بسیاری مطالب بدیع و جالب توجه دیگر است و به دلیل تنوع و بدیع بودن محتوا برای ترجمه و نشر در اینفو انتخاب شده است.

 آخرین پرسش شنوندگان: نظر رالف الیس درباره اهمیت شاهان ماهیگیر چیست؟

رالف الیس- شاهان اصلی و مهم تاریخ آرتوری شاهان ماهیگیر هستند و در عمل نقشی که در تاریخ آرتوری ایفا میکنند بسیار مهم تر از نقش خود آرتور شاه است. نقش خود آرتور به هیچ وجه بزرگ و مهم نیست. منظور از شاه زخمی که در تاریخ آرتوری آمده, همان اخته هست. به احتمال بسیار زیاد شاه زخمی همان سردسته شوالیه ها است که اخته شده و سپس اسقف حافظ جام مقدس می شود. شاه دیگری که به موازات شاه زخمی حضور و اهمیت دارد, شاه ماهیگیر است. اینها البته عنوان هستند و نه نام, بنابراین میتوانند به افراد مختلف در نسلها و زمانهای مختلف داده شوند. شاه ماهیگیر شاه نشان ماهی در دایره البروج است. مجدداً حرف از ستاره شناسی است. یکی از مهم ترین جنبه های تاریخ آرتوری دایره البروج و خوشه های آن است. اینجا نیز بحث از تغییر از عصر قوچ به عصر ماهی است. عیسی مسیح و شاه آرتور هر دو شاهان ماهیگیر هستند, اولین شاهان عصر ماهی. در زمانی به دنیا آمدند که عصر ماهی آغاز شده بود, یعنی در حدود سال دهم میلادی…

میتوان چنین گفت که عنوان شاه ماهیگیر را پاپ ها و بسیاری از اسقف ها از آن خود کرده اند. به کلاه آنها که به شکل دهان ماهی است دقت کنید. پاپ هنگامی پاپ می شود که انگشتر ماهیگیر به او اعطا می شود. توجیه این است که پاپ انگشتر ماهیگیر به انگشت می کند, زیرا عیسی ماهیگیری بود که در دریای طبریه به صید ماهی میرفت. و البته هیچ یک از اینها واقعیت ندارد و تنها ارتباط سمبلیک با ستاره شناسی و دایره البروج دارد. عیسی در دریای طبریه به دنبال صید ماهی نبود, بلکه در عصر ماهی به دنبال جلب پیرو بود. پیروان او ملزم بودند پیروی از آیین های مربوط به عصر قوچ را کنار گذاشته و به آیین عصر ماهی بپیوندند. به جای برّه خدا بودن باید ماهیگیری می شدند که بشر را صید میکند.

اگر به تصاویر عیسی که در دوران اصلاحات و نوزائی کشیده شده اند دقت کنید میبنید که عیسی درون کادری به شکل بادام تصویر شده است. این شکل بادام مانند در واقع همان ماهی است. شاید فکر کنید ستاره شناسی هیچ ارتباطی با داستانهای انجیل, یا یهودیت نصرانی با حتی یهودیت ساده (مسیحیت) ندارد, اما ستاره شناسی بخش محوری یهودیت است.

اگر به حَمَت طبریه بروید که در دو کیلومتری جنوب طبریه واقع شده, به یک قصر قدیمی می رسید که یک کنیسه قرن اولی هم دارد. در این کنیسه یک موزاییک با نقش دایره البروج قرار دارد. یهودیت به شکلی که امروز می شناسیم از آن زمان, یعنی از قرن اول, تغییرات بسیاری کرده است. یهودیت امروز با یهودیت مصری آن زمان که احترام زیادی برای دایره البروج قائل بود تفاوت زیادی دارد. یهودیت در واقع چنان در سالهای اخیر دستخوش تغییر شده است که نزدیک به پنج سال پیش گروهی از اصولگرایان و یهودیان ارتدوکس از اهالی اورشلیم به حمت رفته و سعی کردند موزاییک دایره البروج این کنیسه را بشکنند و از بین ببرند, چرا که به نظر آنها با یهودیت هم راستا نبود. اما این تصویر تمام سمبل های یهودیت را در خود دارد, از جمله معبد اورشلیم را. نکته واضح این است که این موزاییک در یک کنیسه واقع شده است.

اگر کتاب من را بخوانید خواهید دید که دایره البروج در سرتاسر تاریخ آرتوری حضور دارد, و حتی در بخش پایانی آن, جایی که آوالون مطرح می شود (یک جزیره افسانه‌ای مهم در افسانه شاه آرتور است و مکانی که در آن شمشیر جادویی شاه آرتور به نام اسکالیبر ساخته شد و بعد از آن آرتور برای بهبود یافتن زخم‌هایش از نبرد کاملن به آنجا رفت-ویکیپدیا). آوالون از این جهت عجیب است که بعضی عناصر زیربنایی آن در سایر بخشهای تاریخ آرتوری غایب است. برای مثال شمشیر اسکالیبر به ندرت تاریخ آرتوری مطرح شده است, و خود آوالون تنها یک بار مطرح شده است. در پایان کتابم بخشی را به آوالون اختصاص داده ام. در این بخش البته از حدس و گمان هم استفاده کرده ام. تنها چیزی که درباره آوالون می دانیم این است که در غرب واقع شده است.

با توجه به معنای آرامی دایره, به نظر می رسد آوالون با دایره ارتباط دارد. با حرکت به طرف غرب به استون هنج میرسیم. شباهت های فراوانی بین توصیف آوالون با توصیف استون هنج در تاریخ مانماوث وجود دارد. مانماوث نوشته استون هنج به عنوان مقبره پندراگون (پدر شاه آرتور) بنا شد. ما البته می دانیم که استون هنج بسیار بسیار قدیمی تر از این است. استون هنج محل دفن پدر و پسر شاه آرتور خوانده شده است. استون هنج بر اساس زودیاک بنا شده است. تمام تاریخ آرتوری نیز مرتبط با دایره البروج است. من با ارتباط دادن این دو به هم احتمال داده ام که استون هنج همان آوالون تاریخ آرتوری باشد. پس شاه آرتور ممکن است در استون هنج دفن شده باشد.

در کتابم نوشته ام که عیسی مصلوب شد, اما بعد از صلیب پایین کشیده شد و به قلعه دیوا در چستر واقع در انگلستان تبعید شد. بنابراین از سال هفتاد میلادی تا زمان مرگش در این قلعه در تبعید زندگی کرد. در این قلعه یک معبد دایره البروج بنا کردند. مشابه چنین معبدی در سراسر قلمرو امپراتوری روم وجود ندارد. پرسش این است که چه کسی این معبد را در قلمرو امپراتوری روم بنا کرد؟ معابد مشابه در یهودا وجود دارند, یعنی در جایی که یهودیان ناصری زندگی می کردند. بنابراین به نظر من عیسی به قلعه دیوا تبعید شد, اما پس از مرگش رومیان با جسدش چه کردند؟ او یک شورشی خطرناک بود و به همین دلیل او را به نقطه ای از قلمرو امپراتوری روم فرستاده بودند که بیشترین فاصله را با یهودا داشت. او را از یهودا در سوریه به دورترین نقطه یعنی چستر در انگلستان فرستادند.

فرستادن بقایای او به یهودا به معنای به راه انداختن یک شورش یهودی دیگر بود. سوزاندن او بر خلاف آیین یهودیت بود و حدس می زنم میخواستند پایان کار او بر اساس آیین یهودیت محترمانه برگذار شود. روش یهودی دفن این بود که جسد را بر روی توده ای استخوان قرار میدادند تا بپوسد. سپس استخوان های باقیمانده متوفی را در جعبه ای قرار می دادند. به نظر من منطقی می رسد که رومیان در حدود سال ۹۵ میلادی با بقایای عیسی چنین کنند: آخرین دروئیدها در حدود سال ۸۶ میلادی از میان برداشته شدند. استون هنج در زمان مرگ عیسی دیگر یک معبد فعال نبود. تنها یک بنای باقیمانده و یادبودی قلمداد می شد. منطقی به نظر می رسد که به عیسی به عنوان یک یهودی ناصری تدفینی محترمانه در استون هنج داده شود, جایی که بر اساس دایره البروج بنا شده بود و در عین حال از یهودا دور بود. شواهد چندانی بر محل تدفین او وجود ندارد اما اینها حدسیات من بود که در پایان کتابم مطرح کردم: شاه آرتور یا شاه عیسی در استون هنج دفن شد.

پایان  

 


مشاهده سایر بخش های این نوشته

جام مقدس, عیسی مسیح و دوازده حواری – بخش اول

جام مقدس, عیسی مسیح و دوازده حواری – بخش دوم

جام مقدس, عیسی مسیح و دوازده حواری – بخش سوم

جام مقدس, عیسی مسیح و دوازده حواری – بخش چهارم

جام مقدس, عیسی مسیح و دوازده حواری – بخش پنجم

جام مقدس, عیسی مسیح و دوازده حواری – بخش ششم

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *