آسمان شب در ۴ میلیارد سال بعد

آسمان شب همیشه برای علاقه‌مندان به علم نجوم و عکاسان جذاب بوده است. کمپ‌های کویری که با اهداف مختلف در همه جای دنیا بر پا می‌شوند کم نیستند. دانشمندان ناسا به تازگی اعلام کرده‌اند که از برخورد کهکشان اندرومدا با کهکشان راه شیری در آینده دور مطمئن شده‌اند.

ستاره‌شناسان ناسا امروز اعلام کردند که مطمئنند برخورد کهکشان ما با کهکشان آندرومدا، نزدیک‌ترین کهکشان مارپیچی به راه‌شیری اجتناب‌ناپذیر است. اما نگران نباشید، تا حدود ۳٫۵ میلیارد سال بعد این اتفاق نخواهد افتاد. نکته جالب آن است که این برخورد شکل و شمایل آسمان شب زمین را به شدت تغییر خواهد داد.
ستاره شناسان تصویر فوق را طراحی کرده اند تا شما بدانید عکاسان آینده از دریچه دوربینشان چه چیزی را ثبت خواهند کرد

nightsky33

طی حدود ۳٫۷۵ میلیارد سال، آندرومدا به قدری به ما نزدیک می‌شود که آسمان شب را تحت قلمرو خود در خواهد آورد


آسمان شب در 4 میلیارد سال بعد

وقتی دو کهکشان به هم برخورد می‌کنند، آسمان پر از «آتش بازی ستاره‌ها» می‌شود (شکل‌گیری ستاره‌های جدید


آسمان شب در 4 میلیارد سال بعد

طی ۴ میلیارد سال دو کهکشان شروع به پیچیدن به دور هم می‌کنند


آسمان شب در 4 میلیارد سال بعد

حدودا ۷ میلیارد سال بعد، همه چیز آرام خواهد شد. دو کهکشان یک کهکشان بسیار بزرگ بیضوی شکل را با یک هسته درخشان تشکیل می‌دهند که آسمان شب را پر می‌کند

اما این پایان کار نیست؛ این مبارزه تا میلیاردها سال و تا زمانیکه دو سیاهچاله ی عظیم که در مرکز این دو کهکشان قرار دارد به یکدیگر نزدیک شده و ادغام شوند، ادامه خواهد داشت. بعد از ۶ میلیارد سال از جنگ دو کهکشان، آسمان شب در زمین، با هسته های جدید و درخشان کهکشان جدید، فروزان خواهد شد، البته اگر زمینی باقی بماند. چرا که پیش بینی می شود خورشید تا ۵ میلیارد سال دیگر زمین را خواهد بلعید.


آسمان شب در 4 میلیارد سال بعد

ادغام و یکی شدن کهکشان ها، میلیاردها سال طول خواهد کشید، به همین دلیل ستاره شناسان به جستجو در آسمان ها پرداخته اند تا مراحل مختلفی از این برخورد عظیم را بیایند. در تصویر زیر، برخورد و ادغام دو کشهکشان مارپیچی را در مراحل اولیه ی آن می بینید. این تصویر در سال ۲۰۰۹ توسط هابل به ثبت رسیده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *