از گوشی خم‌شو تا بوی خوش هوش مصنوعی

نخستین گوشی خم‌شو

یک شرکت کمترشناخته‌شده در کالیفرنیا ادعا کرده که “نخستین گوشی خم‌شدنی در جهان” را ساخته است.

شرکت Royoul، تولیدکننده نمایشگرهای انعطاف‌پذیر در پکن از گوشی FlexPai رونمایی کرد.

این گوشی وقتی که بازشده باشد، تبدیل به یک نمایشگر ۷.۸ اینچی می‌شود که از بسیاری تبلت‌های فعلی بزرگ‌تر است.

اما هنگامی که مانند کتاب تا شود، نمایشگر به ۳ بخش مجزا در رویه جلویی، عقبی و شیرازه تقسیم می‌شود.

این شرکت که از عمرش شش سال می‌گذرد اعلام کرده که فروش اولیه‌اش در چین خواهد بود و گوشی‌های بین ۱۲۹۰ تا ۱۸۵۳دلار و ۱۰۱۱ تا ۱۴۶۰ دلار بسته به میزان حافظه دستگاه به فروش خواهند رسید.

بسیاری بر این باور بودند که سامسونگ و هوآوی نخستین شرکت‌هایی خواهند بود که دستگاهی با این مشخصات را روانه بازار کنند.

ویدیوهای بررسی گوشی فلکس‌پای در اینترنت نشان می‌دهد که سیستم‌عامل اندروید در این گوشی‌های تاشو همچنان به بهبود نیاز دارد.

شرکت ریول اعلام کرده که در آزمایش‌های کیفی خود، گوشی فلکس‌پای را بیش از ۲۰۰ هزار بار باز و بسته کرده و مشکلی در آن ندیده است.

بوی خوش هوش مصنوعی

شرکت آی‌بی‌ام توانسته به کمک هوش مصنوعی عطرهای تازه‌ای طراحی کند.  این شرکت در همکاری با یکی از مشهورترین تولیدکنندگان ترکیبات معطر، هوشی مصنوعی‌ به نام Philyra را طراحی کرده است.

این برنامه از یادگیری ماشین استفاده می‌کند تا با استفاده از هزاران مواد تشکیل‌دهنده، الگوریتم‌هایی که از انبوه داده‌ها استخراج می‌شوند و عطرهای مورد پسند، ترکیبی منحصر به فرد بسازد.

فلیرا هزاران فرمول و مواد اولیه را بررسی می‌کند تا الگوهای و ترکیب‌های جدید را شناسایی کند. با این ترکیب‌ها می‌توان نیاز فعلی بازار را شناسایی و با رایحه‌ای جدید آن خلاء را پر کرد.

الگوهای استفاده انسان و نحوه پاسخ افراد هنگام مقایسه رایحه‌ها کلید اصلی یافتن سریع رایحه‌های جدید به دست فلیرا است.

شهریه تحصیل راننده از جیب اوبر

شرکت اوبر هزینه‌های دانشگاهی همکاران را پوشش می‌دهد و به عنوان بخشی از یک برنامه جدید به نامUber Pro که به تازگی راه‌اندازی شده، مزایای دیگری چون سوخت ارزان را به رانندگان برگزیده‌اش اهدا می‌کند.

در این برنامه رانندگان در سه سطح پلاتینیوم، الماس و طلا دسته‌بندی خواهند شد. رانندگان دسته پلاتینیوم و الماس که بیش از ۳۰۰۰ سفر را با اوبر انجام داده باشند شامل پوشش شهریه در برنامه آنلاین دانشگاه ایالتی آریزونا خواهند شد. والدین، شریک زندگی و فرزندان آنها نیز می‌توانند از این امکان استفاده کنند. رانندگانی که در دسته طلایی قرار می‌گیرند می‌توانند از مزایایی چون سوخت و تعمیر خودروی ارزان استفاده کنند یا در صف سوار کردن مسافر در مکان‌هایی چون فرودگاه در اولویت قرار بگیرند.

مدیر اجرایی اوبر، دارا خسروشاهی و مدیر دانشگاه ایالتی آریزونا ابراز امیدواری کرده‌اند که این برنامه نمونه‌ای از همکاری یک کسب‌وکار با دانشگاه باشد تا به افراد بیشتری برای به‌دست آوردن مهارت‌های لازم کمک کند که بتوانند در زندگی خود پیشرفت کنند و خدمات بهتری را به خانواده و جامعه خود ارائه دهند.

این برنامه ابتدا در سیاتل، شیکاگو، نیواورلئان، نیوجرسی، اورلاندو، تامپا، فونیکس و دِنوِر آزمایش خواهد شد و رانندگان این شهرها که در سه ماه گذشته در ارزیابی اوبر پرو برگزیده شده‌اند به طور خودکار به آن افزوده خواهند شد.

درگذشت سوپر ماریو

ماریو سگال، مردی که قهرمان بازی سوپر ماریو از روی او نام‌گذاری شد، در سن ۸۴ سالگی درگذشت.

آقای سگال یک آمریکایی ایتالیایی‌تبار و توسعه‌دهنده املاک، اهل ایالت واشنگتن بود.

او در دهه هشتاد انباری را به شرکت نینتندو اجاره داد. پس از آن بود که آنها تصمیم گرفتند تا نام ستاره بازی جدید خود را از روی او انتخاب کند.

سوپر ماریو در ابتدای کار Jumpman یا مرد جهنده نام داشت تا زمانی که نینتندو تصمیم گرفت به شخصیت اصلی بازی نام مناسبی بدهد.

آقای سگال در سال ۱۹۹۳ در گفت‌وگویی با “سیاتل تایمز” به شوخی گفت که هنوز منتظر چِک‌ها برای حق امتیاز نام خودش است.

سری ماریو اغلب به عنوان موفق‌ترین بازی ویدئویی همه دوران شناخته می‌شود.

آخرین بازی ماجراجویی این فرد لوله‌کش، سوپر ماریو اودیسه، در حال حاضر پرفروش‌ترین بازی کنسول جدید سوییچ نینتندو است و بیش از ۱۲ میلیون نسخه به فروش رفته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *