افسانه های بومیان آمریکایی در مورد غول های سفید

غول های سفید

غول های سفید

در سال ۱۸۵۷ یک سرخپوست آمریکایی از قبیله ی کومانچی (Comanche) در مقابل گروهی از مردم قبیله ی خود ایستاد و داستانی را برای آن ها بدین ترتیب تعریف کرد: ” بیشمار ماه قبل، گروهی از مردان سفید [ با ۳۰۵ سانتیمتر طول]، بسیار قوی تر و متمول تر از سفیدپوستانی که الان در این مناطق زندگی می کنند در بخش زیادی از کشور سکونت داشتند. آن ها سرخپوستان را از خانه هایشان بیرون کشیده و از دم تیغ گذراندند و دره هایی که پدران سرخپوست ها در آن ها سکونت داشتند را تحت سلطه ی خود درآوردند”.

به نظر می رسید که این داستان تفسیری از شرایط موجود در آن برهه از زمان بوده باشد. اما هنگامی که یک مدال و دو سکه ی یونانی در اوکلاهاما کشف شد موضوع تغییر کرد. بعد از آن یک شجره شناس به نام دونالد ییتس این مدارک را کنار هم گذاشت و در نهایت به این نتیجه رسید که داستان سرخپوست مذکور پربیراه نبوده است.

قبیله ی سرحپوست چوکتاو (Choctaw) نیز افسانه ای در مورد «نسلی از غول ها» با پوست سفید دارند که در مناطق امروزی تِنِسی زندگی می کرده اند و افسانه های مشابهی نیز در میان دیگر قبایل سرخپوست آمریکا وجود دارد. استاربو، نویسنده ی یونانی، در مورد «قاره ی غربی» سخن گفته است که نشان می دهد وی اطلاعاتی در مورد قاره ی آمریکا داشته است.

ییتس بر این باور است که این افسانه ها کاملاً ساختگی نیستند. شاید ماجراجویان و سیاحان یونانی توانسته اند خود را به قاره ی آمریکا برسانند و با مردم بومی ساکن این مناطق جنگیده اند و از خود میراثی به جای گذاشته اند که در طول سالیان بازگویی این افسانه بر ابعاد آن ها افزوده شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *