انتشار اسناد بشقاب پرنده ها در بریتانیا

شی ناشناس در تاتارستان. عکس تزئینی است.
اسنادی که روز پنجشنبه توسط وزارت دفاع و مرکز اسناد ملی بریتانیا منتشر شد، پنجمین مجموعه از شواهد در مورد روئیت اشیاء ناشناخته است که با هدف دسترسی افکار عمومی به این اسناد منتشر می شود.

این مجموعه مفصل ترین شواهد در این زمینه است که مورد مربوط به سال های ۱۹۹۴ تا سال ۲۰۰۰ را شامل شده و در مجموع ۶ هزار صفحه را در بر می گیرد.

بخشی از این اسناد مشاهدات مردی ساکن شهر بیرمنگهام در انگلستان در ماه مارس ۱۹۹۷ است . او مدعی است که حوالی ساعت چهار بامداد یک شیئی نورانی آبی رنگ به شکل مثلث را برفراز حیاط خانه خود دیده است.

در ادامه توضیحات از قول این مرد نقل می شود که این شیئی نورانی بی صدا بوده ولی حضور آن باعث شد که سگهای همسایه به صدا درآیند. این شیئی حدود سه دقیقه بعد به حرکت درآمد و ناپدید شد اما از خود یک پودر نرم و سفید رنگ را برجای گذاشت که روی برگ درختان نشسته بود. این مرد مقداری از پودر را جمع آوری کرده و در یک بطری ریخته است ولی مشخص نیست که چه بر سر آن آمده است.

بخش دیگری از اسناد منتشر شده توسط وزارت دفاع و مرکز اسناد ملی بریتانیا مشاهدات مرد دیگری است که مدعی است یک شب به هنگام رانندگی در جنوب ناحیه ویلز یک ستون نورانی را دیده که از آسمان به سوی زمین کشیده شده بود.

در ادامه این مشاهدات گفته می شود که رادیو اتومبیل و تلفن موبایل این فرد از کار افتاد . او از اتومبیل خارج شده و توانست از درون ستون نورانی عبور کند. پس از بازگشت به اتومبیل حال وی بد شده و در ساعات بعد نوعی بیماری پوستی بروز می کند که ناگزیر می شود برای معالجه به پزشک مراجعه کند.

مورد دیگری از مشاهدات مربوط به ماه اوت ۱۹۹۷ است . سرنشینان یک کشتی ماهیگیری در دریای شمال گزارش داده اند که یک شیئی نورانی و دایره شکل را در آسمان دیده اند. آنها این شیئی را با چشم غیرمسلح و دوربین مشاهده کرده و قبل از ناپدید شدن به مدت چند ثانیه آن را روی صفحه رادار کشتی تشخیص داده بودند.

مورد دیگری از این اسناد مشاهدات افسران پلیس در یکی از شهرهای سواحل شرقی انگلستان است که یک شیئی نورانی یا اصطلاحا بشقاب پرنده را با دوربین فیلمبرداری خود ضبط کرده اند. همزمان نیروی هوایی بریتانیا نیز بمدت چند ثانیه یک علامت ناشناخته را روی رادارهای خود در همان نقطه تشخیص داده بود.

این ماجرا که در اکتبر ۱۹۹۶ روی داد و پوشش رسانه یی گسترده یی پیدا کرد باعث شد که نیروی هوایی بریتانیا تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام دهد. نتیجه این بررسی اعلام می کند که شیئی نورانی یک ستاره یا سیاره درخشان بوده و دلیل بروز علائم ناشناخته روی رادار نیروی هوایی نیز ظاهرا پژواک ممتد صدای ناقوس یک کلیسا در آن حوالی بوده است.

مرکز اسناد ملی بریتانیا همزمان با انتشار این مشاهدات یادآوری می کند که طی قریب به نیم قرن گذشته نحوه توصیف اشیاء ناشناخته و یا اصطلاحا بشقاب پرنده ها تغییر کرده است. در سالهای اخیر مردم معمولا شمای بشقاب پرنده ها را بصورت اجسامی بسیار بزرگ، سیاه و سه گوش توصیف می کنند در حالیکه حدود ۴۰ یا ۵۰ سال پیش ظاهر این پدیده ها معمولا بصورت یک بشقاب نورانی توصیف می شد.

به گزارش سی ان ان، دیوید کلارک استاد دانشگاه و نویسنده کتابی تحقیقی در مورد بشقاب پرنده ها می گوید:« در دهه ۱۹۵۰ تصور می شد که گام بعدی در تکنولوژی پرواز طراحی هواپیماهای دایره شکلی خواهد بود که می توانند بصورت عمودی از زمین بلند شوند. درست در همین دوره مردم مدعی می شدند که اشیاء ناشناخته و بشقاب گونه یی را در آسمان دیده اند. اما در سال های اخیر همزمان با تولید نوع جدید جنگنده بمب افکن های آمریکایی – مدل استیلت – که ظاهری سه گوش دارد و در فیلم های علمی و تخیلی نیز به وفور به نمایش درآمده اند ، مشاهدات مردم از اشیاء سه گوش و مثلثی می گوید.

به اعتقاد دیوید کلارک دلایل چنین ادعاها یا مشاهداتی کاملا روشن نیست اما بدون شک پیشرفت تکنولوژی و طراحی های جدید در علم فضا – هوا روی آنچه که مردم در آسمان می بینند تاثیر داشته است.

به نوشته سی ان ان، حتی شاید عشق به شکلات نیز در مواری بر دید مردم از این پدیده ها تاثیر داشته است. یکی از گزارشات این مجموعه مربوط به مشاهدات مردی در سال ۱۹۹۴ در اسکاتلند است. وی مدعی است که یک شیئی ناشناخته به طول ۱۶ متر و عرض حدود هفت متر را به مدت ۴۰ دقیقه در فاصله چند متری از سطح زمین دیده است. بنابراین گزارش شمایی که این مرد از این شیئی ناشناخته توصیف می کند خیلی شبیه به یک نوع شکلات سوئیسی است که شکل مثلث دارد.

بخش دیگری از اسناد منتشر شده توسط وزارت دفاع و مرکز اسناد ملی بریتانیا به احتمال وقوع تصادف بین هواپیماها و این اشیا فضایی ناشناخته اختصاص دارد. یک مورد از آنها مشاهده یکی از همین اشیاء توسط خلبان و یک خدمه هواپیمای خطوط هوایی بریتانیا در ژانویه ۱۹۹۵ است. سازمان هواپیمایی کشوری بریتانیا پس از انجام تحقیقات نتوانست وجود و یا هویت یک چنین شیئی را مشخص کند.

یک هواپیما دیگر در ماه دسامبر ۱۹۹۶ در حوالی شهر گلاسکو در اسکاتلند نورهای چشمک زن قرمز و سفید رنگی را مشاهده کرد . در این گزارش قید می شود که در آن زمان مشخص نیروی هوایی بریتانیا در آن منطقه هیچ فعالیتی نداشته و توضیح بیشتری ارائه نمی شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *