اگر زمین تخت بود!

چندین سال است که گروهی از افراد اصرار دارند زمین مثل یک پن‌کیک تخت و مسطح است.

نظریه‌ای می‌گوید زمین تخت است. این نظریه احمقانه است، اما سوال جالبی را مطرح می‌کند.

اگر حق با آن‌ها بود چه اتفاقی می‌افتاد؟

اگر واقعا روی یک سیاره تخت زندگی می‌کردیم چه می‌شد؟

دانشمندان جواب این سوال را پیدا کرده‌اند. اگر زمین تخت بود، دنیا جای کاملا متفاوتی بود.

اگر زمین تخت بود چه اتفاقی می‌افتاد؟

جاذبه، دائما شما را به سمت شمال می‌کشید

جاذبه افراد را به سمت پایین نمی‌کشد، بلکه به سمت مرکز زمین می‌کشد. به همین دلیل کسی از روی زمین سقوط نمی‌کند.

البته تا وقتی روی یک سیاره گرد زندگی کنید، این سیستم جواب می‌دهد. زمین تخت، نازک و طولانی خواهد بود. زمین تخت، شما را به سمت وسط سیاره می‌کشد که این مدل به سمت قطب شمال خواهد بود. به همین دلیل همه افراد روی زمین کشش مداومی به سمت قطب شمال حس می‌کنند. هر چه از قطب شمال دورتر شوید، سخت‌تر به سمت وسط کشیده می‌شوید.

خورشید زمین را می‌سوزاند

مشکلات زیادی روی زمین تخت و مسطح وجود دارد. زمین توسط میدان مغناطیسی از تابش خورشیدی محافظت می‌شود. این میدان تنها بخاطر چرخش سیاره‌مان وجود دارد. اگر چرخش سیاره ما به هر دلیلی متوقف شود، این میدان از بین می‌رود.

پرتو‌های خورشیدی زمین را بمباران می‌کنند. لایه اوزون و در نهایت اتمسفر از بین می‌رود. نسبت به سیارک‌ها و شهاب سنگ‌ها آسیب پذیر می‌شویم. بدون میدان مغناطیسی یا اتمسفری که از ما محافظت کند، سیارک‌ها و شهاب سنگ‌ها به زمین برخورد می‌کنند. سطح زمین شبیه به سطح ماه می‌شود.

می‌توانید مسافت‌های واقعا دور را ببینید

زندگی روی یک سیاره مسطح چیزهای خوبی هم دارد. مثلا می‌توانید از پنجره ببینید در کشور‌های دیگر چه خبر است. چشمان ما واقعا قوی‌تر از آن چیزی هستند که به نظر می‌رسند. تنها دلیلی که مسافت‌های دور را نمی‌بینیم این است که انحنای زمین اجازه نمی‌دهد فاصله بیشتر از ۵ کیلومتر را ببینیم.

هیچ فصلی وجود نداشت

روی زمین تخت، هیچ فصلی نخواهیم داشت. فصل‌ها به دلیل انحراف زمین از محورش ایجاد می‌شوند. به همین دلیل تابستان نیمکره شمالی، زمستان نیمکره جنوبی است.

اما در زمین تخت، این انحراف وجود ندارد و همیشه یک فصل خواهد بود. اگر کل سیاره یک فصل باشد، تفاوت اقلیمی هم وجود نخواهد داشت. بنابراین نمی‌توان از جابجایی میکروب‌ها و حیوانات در جهان جلوگیری کرد. در زمین تخت هر بیماری که در یک بخش زمین شایع شود به سرعت به دورترین مناطق هم می‌رسد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *