برای درمان قاعدگی نامنظم چه باید کرد ؟

 قاعدگی نامنظم

قاعدگی نامنظم

نامنظم بودن عادت ماهانه مشکل بسیاری از خانم هاست، در این بین بسیاری از خانم ها ممکن است بی اهمیت از کنارش رد شده در صورتی که همین نامنظمی ممکن است در آینده ایجاد مشکلاتی را برای آن فرد کند.

در این گزارش تصمیم داریم تا بسیاری از نکاتی که هر خانم باید در زمینه قاعدگی نامنظم بداند یک جا در اختیار شما قرار دهیم.

پس با ما همراه باشید:

در ابتدا باید بدانید که به قاعدگی دردناک دیسمنوره گفته میشود . اما میدانید مهمترین علت ایجاد این درد چیست و از چه مواد خوراکی ای باید پرهیزکرد؟

اگر شما هم از دیسمنوره رنج می برید از مصرف ماست، ماهی ، مرغ ، عدس , دوغ ، ترشی ، گوشت گوساله ، غذاهای ترش و خیار و کاهو در زمان قاعدگی و همینطور یک هفته قبل از قاعدگی پرهیز کنید.
حمام کردن در دوران پریودی اصلن توصیه نمی شود.

برای کاهش درد در این دوران از دم کرده بابونه ، بادرنجبویه و رازیانه به صورت دمنوش و به جای چای استفاده کنید، کاهش درد را به خوبی حس میکنید.

یکی دیگر از اختلالات عادت ماهانه عقب افتادگی قاعدگی یا نبودن عادت ماهانه است که به آن، آمنوره گفته میشود. باید بدانید که پرهیز از خوردن مواد غذایی با طبع سرد، و دوری از هر سردی ایی باعث درمان قاعدگی نامنظم می شود و قاعدگی عقب نمی افتد.

از جمله غذاهای سرد می توان به برنج ، عدس ، گوشت گوساله و سماق اشاره کرد.

اگر مجبور به مصرف غذاهای سرد هستید در کنار این مواد حتمن به یاد داشته باشید که سبزی هایی چون نعناع، کرفس و جعفری به معتدل کردن طبع غذا کمک خواهد کرد.

تاثیر غذاهای سرد باعث درد در رحم میشود، برای درمان آن از دم کرده دارچین و زنجبیل استفاده کنید.

برای منظم شدن پریود ، مصرف کنجد را در برنامه غذایی خود قرار دهید…. فواید کنجد بسیار است مخصوصن برای خانم ها مصرف این ماده غذایی ضروری است. اگر این ماه تاریخ پریود شما نامنظم شده است کنجد خام را به مدت یک ماه مصرف کنید و نتیجه آن را ببینید.

شما به عنوان یک خانم اگر همیشه از نامرتب بودن تاریخ پریودتان شکایت می کنید بهتر است تحت نظر پزشک قرار بگیرید چون تا به حال اصلی ترین علت نامرتبی قاعدگی از تخمدان پلی کیستیک یا تنبلی تخمدان می باشد، اگر به مدت ۳ ماه قاعدگی نامنظم داشتید یا هر چند ماه یک بار پریود می شوید سریعن به دکتر مراجعه کنید اما منظور در اینجا به نامنظم شدن گهگاه تاریخ پریود نمی باشد چراکه با تغییر هر فصل و گرم شدن هوا

و همینطور با داشتن استرس زیاد جلو افتادن یا عقب انداختن پریود طبیعی است.

گل گاو زبان و زعفران قاعده آور هستند اگر به هر دلیل از موعد پریودتان گذشته است دم کرده گل گاو زبان و نبات و همینطور از دمنوش زعفران و نبات که بسیار مفید است استفاده کنید. قبل از مصرف این دمنوش حتمن از باردار نبودن خود مطمئن شوید چون مصرف زعفران خطر سقط جنین را همراه دارد.

ممکن است شما هم پس از خواندن این مطالب از خود بپرسید پریودتان منظم است یا خیر برای پاسخ باید بگوییم اگر فاصله بین هر دوره از۲۲ روز کمتر و از ۳۵ روز بیشتر نمی شود وهر ماه پریود می شوید مشکلی ندارید و سیکل شما طبیعی است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *