برای کسب و کار خود رایگان بازاریابی کنید

بازاریابی مستقیم

از نظر بیشتر کارآفرینانی که به تازگی کسب و کار خود را آغاز کرده‌اند، سخت‌ترین قسمت کار پیدا کردن و نگهداشتن مشتری است.

بازاریابی برای یک کسب و کار یا محصول می‌تواند وقت‌گیر و هزینه‌بر باشد و این دو، چیزهایی هستند که کارآفرینان نوپا ندارند و نمی‌توانند کار بازاریابی را به متخصصان بسپارند. با این حال، روش‌هایی برای بازاریابی وجود دارد که به کارآفرینان اجازه می‌دهد بدون این‌که منابع‌ با ارزش‌شان را مصرف کنند، بر چالش‌های بازاریابی غلبه کنند و کسب و کارشان را توسعه دهند.

 

از اطراف خود شروع کنید

با حضور در مجله‌های محلی و وب‌سایت‌ها می‌توانید خودتان را به کاربران و مشتریان احتمالی‌تان معرفی کنید و به مردم در مورد کسب و کارتان اطلاعات دهید و مشتریان جدید جذب کنید. در حالی که کسب و کارهای در حال رشد بخش وسیعی از نیروی انسانی خود را به روابط عمومی اختصاص می‌دهند، استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای کوچک می‌توانند روابط عمومی را با انجام کارهایی ساده شروع کنند.

با همکاری با انتشارات و نویسنده‌هایی که صنعت یا کسب و کار شما را تحت پوشش قرار می‌دهند شروع کنید. پس از این‌که نویسندگان و موضوع مطالبی که می‌خواهید در موردشان بنویسند را مشخص کردید، کسب و کار خود را طوری برای آن‌ها توضیح دهید که به آن علاقه‌مند شوند. مثلا برای آن‌ها توضیح دهید کسب و کار شما چگونه روی اقتصاد و صنعت تاثیر می‌گذارد.

 

با بازاریابی ایمیلی مشتریان را درگیر کنید

طبق نتایج تحقیقاتی که توسط Ascend2 انجام شده، ایمیل ساده‌ترین و موثرترین روش بازاریابی دیجیتال است و بیشترین میزان برگشت سرمایه را دارد. برای مشتریان یک خبرنامه تهیه کنید تا بتوانید اطلاعات و خبرهای کسب و کارتان را به آنان منتقل کند. به این شکل می‌توانید مشتریان خود را به یک جامعه تبدیل و کاری کنید محصول یا کسب و کارتان در ذهن‌شان بماند.

لازم نیست کارآفرینان برای شروع کردن یک کمپین ایمیلی به آژانس‌های بازاریابی پول بدهند. خودتان می‌توانید با استفاده از خدمات رایگانی مثل MailChimp این کار را انجام دهید. این‌گونه خدمات به شما اجازه می‌دهند ایمیل‌های تبلیغاتی، پیام‌های خودکار یا کمپین‌های هدف را برای مشتریان ارسال کنید. اگر می‌خواهید این کار را خودتان شخصا انجام دهید، می‌توانید از Sidekick استفاده کنید. این سایت به شما اطلاع می دهند که کدام یک از کاربران ایمیلی که برایش فرستاده‌اید را باز کرده است.

 

 

از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

استفاده از شبکه‌های اجتماعی رایگان است و شروع به کار در آن‌ها آسان؛ و پس از مدتی می‌توانید به شبکه‌ای وسیع از مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید. قسمت سخت آن زیاد کردن فالوورها بدون هدر دادن زمان است. سعی کنید کانال‌هایی که شما را به مشتریان‌تان وصل می‌کنند پیدا کنید.

هدف‌ این است که برای مشتریان چیزهای مفید و جالبی فراهم کنید که بتوانند در صفحه‌ی خود به اشتراک بگذارند. در شروع کار فقط هفته‌ای چند پست بگذارید تا مخاطبان خود را بشناسید. بعد از این‌که متوجه شدید مخاطبان‌تان به چه چیزهایی علاقه دارند تازه می‌توانید برای بیشتر کردن تعداد آن‌ها تلاش کنید.

 

از مشتریان استفاده کنید

مشتریان راضی می‌توانند بهترین ابزار تبلیغاتی و بازاریابی باشند. از طریق روابط عمومی، شبکه‌های اجتماعی و ایمیل مشتریان خود را درگیر کنید. مثلا کسب و کار خود را از دید یک مشتری راضی برای نویسنده‌ای که در موردتان مطلب می‌نوسید توضیح دهید. با استفاده از این تاکتیک داستان قابل‌باورتر می‌شود و رابطه‌ای عمیق‌تر با مشتریان برقرار می‌کنید. پس از این‌که تعداد زیادی از مشتریان‌تان تبدیل به سخنرانان کسب و کارتان شدند، بگذارید تجربیات مثبت‌شان را به اشتراک بگذارند.

بازاریابی برای یک کسب و کار کوچک اهمیت زیادی در موفقیت آن دارد اما این بدان معنی نیست که باید مقدار زیادی سرمایه برای این کار در نظر بگیرید. می‌توانید با استفاده از روش و ابزار مناسب بدون خرج کردن پول‌های هنگفت، کسب و کار خود را به مردم بشناسانید و مشتریان زیادی جذب کنید.

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. تکدو گفت:

    بسیار عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *