برنامه ریزی برای صحبت کردن با شخص عصبی

خشم و عصبانیت

اختلافات بین فردی و استرس غیر ضروری اغلب هنگامی که احساس تسلیم شدن می کنیم پیش می آیند. در مورد آنچه دوست دارید به شخص دیگری بگویید برنامه ریزی کنید. گاهی در شرایطی قرار می گیرید که برای آن آماده نبوده اید اما بسیاری اوقات متوجه شرایطی که پیش رو دارید می شود و امکان آماده سازی خود برای آن تعامل را دارید. قدری نقش بازی کنید. آنچه را ممکن است بگویید و همین طور نحوه ی واکنش شخص مقابل را تجسم کنید. سپس تصور کنید که چگونه پاسخ خواهید داد. اما فراتر از این بروید و تجسم کنید که آن شخص حالتی ناراحت و خسمانه به خود بگیرد. خود را ببینید که با این موقعیت کنار می آیید. خود را تجسم کنید که آرام، پرجرات و تحت کنترل هستید. با موضوعات مختلف نقش بازی کنید تا آنکه احساس کنید برای هر موضوعی آماده هستید.

باختن درگیری، بردن جنگ:

کمتر پیش می آید که طی یک هفته یا روز شخصی حرفی نزند که زمینه ی شروع یک ناراحتی را داشته باشد. در زندگی هر فردی موارد زیادی برای اختلاف پیش می آید. شاید شما یکی از افرادی باشید که احساس می کنند مجبورند به هر رفتار تحریک آمیز، توهین یا تحمیل کوچکی پاسخ دهند که ذهن شما را بسیار مشغول و پر استرس می کند.

در عین حال که این سبک باید جایی در مهارت های بین فردی شما داشته باشد و مواردی پیش می آید که مواجهه ی مستقیم می تواند موثر باشد اما گاهی اوقات چشم پوشی از درگیری می تواند انتخاب درستی باشد. چه کسی گفته که شما باید به هر چیزی که در مسیرتان قرار گرفت واکنش نشان دهید؟ کمی عقب نشینی کنید اجازه دهید آن مسئله بگذرد نگاهتان را عوض کنید و حرفی نزنید. نکته در آنجاست که بدانید چه موقع اقدام کنید و چه موقع عقب نشینی کنید. یعنی آنکه همه ای اتفاقات را با اهمیت یکسان ننگرید. یعنی درگیری هایتان را عاقلانه برگزینید و انتخاب کنید که در درگیری های کم اهمیت تر بازنده باشید تا در درازمدت برنده شوید.

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *