برون فکنی چیست؟ تجربه ای مشابه مرگ و چطور می توان آن را تجربه کرد؟

برون فکنی

قبل از این که بخواهید در مورد برون فکنی بدانید، باید با کالبد اثیری یا کالبد اختری و ویژگی‌های آن آشنا شوید.

کالبد چیست؟

کالبد در حقیقت ابزار‌های ما برای زندگی در ابعاد مختلف است. برای مثال جسم ما یک وسیله برای زندگی کردن در اولین بعد و دنیای فیزیکی است، چیزی که همه ما آن را تجربه کردیم و حتی شما الآن در حال خواندن این مقاله در همین بعد هستید!

در آموزه های کلاسیک گفته می‌شود انسان ۷ کالبد دارد، اما در حقیقت کالبد های انسان چیزی فراتر از این ۷ کالبد است.

رویا‌بینی و برون فکنی چیست؟ و چه کاربرد‌هایی دارند؟

تصور کن که بتوانی بر فراز کوهی با منظره شگفت انگیز به تماشا بنشینی و مثل یک پرنده رها پرواز کنی و اوج بگیری. با حیوانات صحبت کنی و سوار بر سیمرغ دنیا را بگردی یا با اسب تک شاخ از دشتها و مراتع گذر کنی. با سلبریتی مورد علاقت گرم و صمیمی صحبت کنی و یا کنسرت باشکوهی برگذار کنی درحالی که خودت ستاره صحنه هستی.

چه احساسی پیدا میکردی اگر میتونستی تمام رویاهای محالت در دنیای واقعی را تجربه کنی؟ زمانی که از خواب بیدار میشوی، بخاطر تجربه شیرینت احساس خوبی پیدا خواهی کرد و روز شادی را شروع خواهی کرد.

رویا بینی

ما انسانها به جز بدن فیزیکی دارای کالبدی به نام “کالبد اختری” یا ستاره ای نیز هستیم که کالبد احساسی هم نامیده میشود و حاوی تمام افکار و احساساتمان است.

رویاها در این بعد و در مرحله ای از خواب به نام REMs رخ میدهند، در این وضعیت بدن در حالت نهایی ریلکسیشن و حالت فلج به سر میبرد تا رویاهایی که میبینیم را جسم فیزیکی اجرا نکند.

این حالت فلجی کاملا به نفع ماست! تصور کنید در خواب رویای کتک زدن کسی را میبینید، اگر بدنتان دچار این حالت فلجی نباشد و در همان حال نگون بختی از کنار تخت شما رد شود، به احتمال زیاد کتک سختی از شما میخورد!

در این مرحله ذهن ناخودآگاه در دسترس است و در واقع بخش عظیمی از رویاهایی که میبینیم پیامی نمادین از “ذهن ناخودآگاه” است؛ به همین خاطر رویاها میتوانند کلید حل مشکلات باشند زیرا که ذهن ناخودآگاه از این طریق پیامش را به ما میرساند.

رویای شفاف چیست؟

میتوان رویاها را آگاهانه دستکاری کرد تا تقریبا به هر هدفی که میخواهیم در آنها دست یابیم به این فرآیند رویای آگاهانه یا رویای شفاف (lucid dream) میگویند.

رویا بینی یعنی ورود به عالم رویا در حالی که آگاهیتان را حفظ کرده اید.

در زمانهای نادری ممکن است وقتی وارد حالت REM میشوید کاملا آگاه باشید که درحال رویا بینی هستید.

در دوره های آموزشی رویابینی و برون فکنی، تمرینات روزانه آموزش داده میشود که شانس تجربه رویای آگاهانه شما را بالا میبرند. لازم است که این تمرین ها در زمان بیداری انجام شوند به این ترتیب ذهن به شرایط خودش بیشتر آگاه میشود تا زمانی که رویا میبینید متوجه شوید که در حال رویا دیدن هستید.

برون فکنی چیست؟

برون فکنی یعنی انتقال اگاهی به کالبد ستاره ای یا اختری.

برون فکنی، تخیل یا حقیقت؟

بسیاری برون فکنی و رویابینی را یکی دانسته و معتقدند برون فکنی به معنای انتقال آگاهی به کالبد دیگری و سفر و کسب تجربه با کالبدی دیگر حقیقت ندالد و این تجربه ها همانند رویابینی ساخته و پرداخته ذهن است. برخی دانشمندان مادی نگر نیز به این فرضیه معتقدند.

محققی به نام کایت هاراری اثبات میکند که پدیده برون فکنی کاملا با رویابینی متفاوت است. رویابینی در حالت REMsخواب رخ میدهد و یک سلسله حرکات تند چشمی مشاهده میشود. در حالیکه هنگام برون فکنی امواج مغزی در هیچ کدام از حالات مغز در زمان خواب شبیه نیست!

در پدیده برون فکنی امواج مغز شبه آلفا ( و نه آلفا) در آستانه بیداری متعارف میباشد که ۱٫۵ سیکل از امواج آلفا کندتر هستند و حرکات تند چشمی وجود ندارد. تحقیقات ایشان در کتابی با عنوان پرواز روح با ثبت رسیده است.

همین مسئله اثبات میکند که برون فکنی پدیده ای کاملا متفاوت با رویابینی و دیگر سیکل های خواب هست. با توجه به تحقیقات امواج مغزی در هنگام برون فکنی حتی شبیه به حالات مرگ یا اغما هم نیست.

تفاوت رویابینی و برون فکنی

در رویابینی شفاف شما به دنیای درون و ناخودآگاه خود سفر و با تخیل خود آن را خلق و کنترل میکنید. تمام موجودات و دنیاهایی که میبینید همه ساخته ذهن خودتان است. در برون فکنی همانطور که گفته شد شما آگاهیتان را به کالبد دیگر منتقل میکنید. هرچیزی که در آن مشاهده میکنید واقعی هستند و هر شخصیتی که خواهید دید ماهیتی جدا از شما دارند و حقیقی هستند. رویابینی سفری به درون است و برون فکنی سفری به دنیای بیرون و ابعاد دیگر.

فواید رویابینی و برون فکنی

در رویا بینی و برون فکنی، طبق برنامه ای منظم و ۹۰ روزه بصورت گام به گام رویابینی و بعد برون فکنی آموزش داده خواهد شد. برخلاف دوره های رایج برون فکنی که در حقیقت فقط رویابینی را آموزش میدهند در این دوره به شما آموزش داده خواهد شد که چگونه برون فکنی واقعی را انجام دهید و سفر به ابعاد و جهان های دیگر را تجربه کنید.

کالبد اختری چیست؟

کالبد اختری پایین‌ترین لایه از میدان انرژی انسان یا هاله پیرامون انسان است

رویابینی و برون فکنی مناسب چه کسانی ست؟

اشتیاق برای یادگیری و تجربه، قدم اصلی رسیدن به موفقیت در رویابینی شفاف و برون فکنی ست. به قول رابرت کیوساکی “میزان موفقیت شما به میزان قدرت اشتیاق و اندازه رویاهایتان و اینکه چگونه در طول راه با ناامیدی کنار می آیند، بستگی دارد.”

فرافکنی چیست؟

تمرین های انجام برون فکنی

آیا رویای آگاهانه حقیقت است؟

بله این موضوع توسط محققان نیز بررسی و اثبات شده است.

اولین اثبات علمی درباره رویابینی شفاف توسط دکتر کیت هرن صورت گرفت. او تصمیم گرفت که حرکات چشم مردمی ک درحال تجربه رویای آگاهانه هستند را مورد بررسی قرار دهد این مدرک ثابت کرد که در هنگام خواب حرکات تند چشمی و فعالیت امواج مغزی تتا مشاهده میشود. بعد از دکتر هرن و نتایج تحقیقاتش، محققان دیگر نیز به بررسی این موضوع پرداختند.

 

آیا همه میتوانند رویای آگاهانه و برون فکنی را تجربه کنند؟

بله، همه میتوانند این تکنیک ها را یاد گرفته و اجرا کنند.

تفاوت بین فرد موفق با دیگران میزان استعداد نیست بلکه میزان تلاش است. ما به شما نمی‌گوییم که تا این تمرین را انجام دهید امشب رویای شفاف یا برون فکنی را تجربه خواهی کرد، خیر این کاملا غیر منطقی ست. شما با تمرین مستمر و منظم قادر خواهید بود مهارت رویابینی شفاف و برون فکنی را کسب کنید.

 

دوره رویابینی شفاف و برون فکنی میتوانید به توانایی ها ی بسیاری دست یابید، چند نمونه از آنها بدین شرح است:

افزایش سرعت یادگیری

در رویا بینی و برون فکنی شما دچار تایم لاستینگ یعنی گم شدن زمان میشوید! یعنی چی؟

به این معنی که اگر شما برای یادگیری مهارتی در دنیای واقعی روزی سه ساعت ده روزه زمان میگذاشتید، میتونید همین زمان رو در خواب هم داشته باشید و تمرین کنید در حالیکه فقط پنج دقیقه از زمان دنیای واقعی گذشته است! فراموش نکنید شما با توانایی های ضمیرناخوداگاه در رویابینی و برون فکنی سروکار دارید نه ذهن خودآگاه! در رویاها و برون فکنی فیلتری بنام خوداگاه نیست که باعث کند تر شدن روند یادگیری شود. قدرت یادگیری مغز در این حالت ۳۰ هزار برابر خواهد شد.

بهبود مهارت ها و توانایی های فردی

تصور کنید میخواهید برای اولین بار در یک همایش به عنوان سخنران شرکت کنید، احتمالا استرس زیادی خواهید داشت، شما میتوانید با تمرین و هربار سخنرانی کردن مهارت خود را ارتقا دهید، خبر خوب اینکه شما میتوانید رویاهایتان این کار را انجام دهید و در یک همایش هزاران نفره در مقابل چهره های سرشناس و معتبر سخنرانی کنید. قطعا این بهترین تمرینی ست که میتواند باعث پیشرفت شما در مهارت سخنرانی تان شود.

پیدا کردن جواب سوال ها و راه حل مسائل

شما میتوانید با ارتباط مستقیم با ناخودآگاهتان و ابعاد بالاتر جواب سوالهای خود را پیدا و درک کنید. چه مسائلی که مربوط به فیزیک و ریاضی ست و چه مسائلی که مربوط به مشکلات مالی، روابط و دیگر مسائل زندگی ست. طبق تحقیقات دانشمندان ما در حالت بیداری حداکثر استفاده ای که از مغز میتوانیم بکنیم ۷ درصد است که ان را خودآگاه است و مابقیه ذهن ناخوداگاه است که نمیتوان براحتی به آن دست یافت در حالیکه در رویابینی شفاف و برون فکنی در دسترس است.

•بهبود کیفیت خواب

میتوانید چرخه خواب خود را تنظیم کنید و حتی کاهش دهید و سه ساعت بخوابید، سه ساعت خواب که میتواند به اندازه هفت ساعت خواب باکیفیت باشد.

ملاقات با افراد مختلف

میتوانید در رویاهایتان با فرد موردعلاقه تان سر قرار بروید و رمان خوشی را باهم تجربه کنید. میتوانید فردی که همیشه در آرزوی دیدنش بودید را ملاقات کنید و حتی باهم به سفر در دنیای رویایی تان بروید. میتوانید در برون فکنی با افراد ابعاد دیگر و با استادان معنوی بسیاری ملاقات کنید و دانشی فراتر از ذهن کسب کنید.

توسعه حواس پنج گانه

منبع:افکار سبز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *