به سایر فواید ورزش توجه کنید

  • انرژی بیشتری دارید. کسانی که از نداشتن انرژی کافی برای ورزش شکایت دارند در حقیقت نمی دانند که ورزش اثری لازم را تامین می کند. بر اساس مطالعات انجام شده زنان میانسالی که به مدت یک سال با وزنه ورزش کردند در زندگی روزمره ۲۷ درصد بیشتر از گذشته فعال شدند.
  • بهبودی پس از زایمان سریع تر انجام می شود. زنان فعال نه تنها کمتر از زنان بدون تحرک دچار افسردگی پس از زایمان می شوند بلکه این دوره را سریع تر سپری می کنند. مادران شاداب و قوی بهتر با بی خوابی ها و گریه های شبانه ی نوزاد و کوهی از لباس و کهنه ی کثیف کنار می آیند.
  • بدنتان انعطاف پذیر و باریک می ماند. اجرای روزانه ۵ دقیقه حرکات کششی به فعال ماندن عضلات و چالاکی بدن کمک می کند.
  • تعادل بدنتان بیشتر می شود. ۸۰ ساله هایی که تمرینات تعادلی- مثل راه رفتن روی خط مستقیم و ایستادن روی یک پا – را انجام داده بودند تنها در عرض سه ماه به تعادلی در حد افراد سه تا ده سال جوان تر از خودشان دست یافتند.
  • از دوران بازنشستگی بیشتر لذت می برید. هر چند سرگمی هایی مثل شطرنج و حل جدول وجود دارد اما سالمندان برخوردار از سلامتی و آمادگی جسمانی دامنه ی انتخاب وسیع تری مثل بازی گلف، کشاورزی یا مسافرت دارند.

رابطه سبک زندگی سالم و طول عمر

پروفسور بازنشسته ای می گفت که در طول سال هایی که شاغل بوده همیشه به سالمندانی که در طول سفرهای خود با آنها برخورد می کرده توجه ویژه ای داشته است. طبق مشاهدات او کسانی که به فعالیت های جسمانی پرداخته بودند نسبت به سایرین کارایی بیشتری داشتند. همین بررسی ها باعث شد که خود او هم پیاده روی و تمرینات کششی را آغاز کند. این خانم پروفسور ۶۱ ساله آمادگی جسمانی کافی برای فتح قله ی کوه را هم داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *