تابوت سنگی در زیر هرم خفره

تابوت سنگی

این تابوت سنگی در زیر هرم خفره یافت شده و هیچ مومیایی داخل آن نبوده ، جنس سنگ از دیوریت ، سخت ترین سنگ موجود است که حتی امروز بدون اره با دندانه های الماس تراش آن غیر ممکن است.

نکته عجیب دیگر در مورد تابوت سنگی هرم خفره این است که از داخل یک سنگ دیوریت خالص یک تکه ساخته شده است . دیوریت سخت ترین سنگ در زمین است و تراش یا برش آن بی نهایت دشوار است ، یعنی اگر شما خواسته باشید آن را بتراشید باید اره ای برقی بسیار با قدرت یا “هوی دیوتی” با دندانه هایی از جنس الماس داشته باشید ، که البته در مورد این تابوت فقط از چنان اره ای استفاده نشده است بلکه علاوه بر آن از مته هم استفاده شده است و همچنین آن نیز باید مجهز به تیغه های الماس باشد که بنابر کتب باستان شناسی چنین وسایلی موجود نبوده .

تنها گزینه باقی مانده و قابل استفاده در آن زمان چکش و اره های قدیمی که بدون شک و تردید ، عمرا بتوان یک اینج از این سنگ را با آن برید یا سوراخ نمود . از این نکته بگذریم ، نکته جالب تر این است که این تابوت چطور از داخل راهروهای تنگ هرم خفره عبور داده شده ، هیچ جوابی برای این نیز داده نشده مگر اینکه فرض را بر این بگیریم که ابتدا این تابوت در آنجا ساخته شده سپس هرم بر روی آن ساخته شده که بسیار بعید بنظر می رسد . تردیدی نیست که مصر باستان سرزمینی عجیب با مردمانی عجیب تر بوده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *