تنفس و اتصال به انرژی

?تنفس و اتصال به انرژی :
همبشه دقت کنید که شما به نفس هایتان دستور ندهید و بگذارید تنفس به شما فرمان دهد و بعد شما فرمان او را به هر میزان ک شش ها لذت میبرند اطاعت کنید.
. اساطیر قدیم یوگا معتقد بودند که در هوا ماده ای به نام پرانا وجود داره که امروزه بهش میگیم مغناطیس .
هر چقدر پرانا را از طریق تمرینات تنفسی بیشتر جذب کنیم آنلاین بودن ذهن که در مباحث قبل گفتیم بیشتر شده، و در نهایت منجر به افزایش تمرکز فکر می‌گردد
پرانایاما ترکیب دو واژه ( پرانا و آیاما) است .پرانا به معنای انرژی حیاتی ست که تمام جهان هستی را احاطه کرده ست. این نیروی عالی در جامدات، گیاهان و حیوانات وجود دارد. موجودات زنده پرانا را از طریق تنفس وارد بدن می کنند. پرانا هوا نیست ولی ارتباط نزدیکی با هوا دارد، عنصری ست لطیف تر از هوا و می توان آنرا بعنوان انرژی موجود در تمام ذرات کهکشان توصیف کرد. آیاما نیز به معنای کنترل است. پرانایاما بطور کل به کنترل تنفس اطلاق می شود.
به پرانایاما نباید بعنوان یک سری تمرینات تنفسی که موجب افزایش ورود اکسیژن به بدن می شود توجه کرد. هدف نهایی این تمرینات، کنترل جریان پرانا در بدن است و فرد را قادر می سازد تا با تقویت پرانا و تصفیه نادی ها، مسیر زندگی اش را فراتر از آگاهی عادی اش پیش ببرد.

صورت چهارگانه تنفس:

درتمرینات کنترل تنفس ما چهار جنبه بسیار مهم را به شرح زیر مشاهده می کنیم:
۱-  دم (پوراکا
۲-  بازدم (ریچاکا)
۳-  حبس نفس در درون ( آنتارکومبها کا)
۴-  حبس نفس در خارج (بهیر کومبهاکا)
مهمترین قسمت پرانایاما، حبس دم است. برای حصول این مرحله لازم است که فرد ضمن آگاهی از مراحل سیستم تنفس درانجام تمرینات مهارت پیدا کرده باشد. ازاین رو در تمامی تمرینات تاکید بر دم و بازدم زیاد است تا ظرفیت شش ها افزایش یابد و بین سیستم اعصاب و سیستم پرانیک تعادل لازم ایجاد شود تا فرد قادر به حبس دم گردد. همچنین با تصفیه نادی ها، جریان پرانا را در آنها منظم و متعادل می کند و بدین ترتیب، ظرفیت فیزیکی و روانی فرد افزایش می یابد.

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. مجید گفت:

    عالیییییییییی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *