فواید یوگا – فواید یوگا چیست و چرا یوگا مفید است؟چرا افراد یوگا کار می کنن؟

فواید یوگا :

فواید یوگا چیست ؟ با توجه به نقش پررنگ فعالیتی چون یوگا در سلامت جسم و روح و هماهنگی میان اونها ذکر چند نکته درباره یوگا و یادگیری اون رو مهم دونستیم،

نکته اول، چرا یوگا مفید است؟

شاید برای شما هم این سوال به وجود بیاد که فایده یوگا چیست و برای چی خوبه؟ باید بگیم که یوگا در هر نوع از اون، هماهنگ کننده و بازیابنده توانایی حتی کوچکترین اجزای بدن و روانه!

یوگا

یوگا

  • یوگا حرکات مفاصل رو افزایش داده و باعث افزایش لغزندگی مفاصل و بهبود حرکات بدن میشه. یوگا تنها عضلات رو تقویت نمی کنه بلکه باعث قوی شدن همه بافت های نرم بدن از جمله رباط ها، تاندون ها و بافت های اطراف ماهیچه هم میشه.
  • از یوگا به عنوان یک عامل آنتی اکسیدان یاد میشه که باعث کاهش کلسترول و تری گلیسرید خون و همچنین تقویت سیستم ایمنی میشه.
  • برخی تمرینات یوگا قدرتی بوده و به بهبود توانایی عضلات هم کمک زیادی می کنه.
  • کاهش کاتکول آمین ها هورمون هایی که در پاسخ به استرس و توسط غدد آدرنال یا فوق کلیوی تولید میشن و کاهش سطح واسطه های عصبی از جمله دوپامین، نور اپی نفرین و اپی نفرین در نتیجه تمرینات یوگا، باعث به وجود اومدن احساس آرامش میشن.
  • یوگا موجب افزایش تمرکز، بهبود خلق و خو و انرژی مثبت در افراد میشه.
  • به دلیل تنفس عمیق و تکرار اون در فعالیت های یوگا، حجم ریه افزایش پیدا می کنه و امکان انجام ورزش های دیگه هم برای فرد مهیا میشه.
  • یوگا اثرات مثبتی بر یادگیری و حافظه، کند شدن روند پیری، افزایش اعتماد به نفس، بهبود روابط و ارتقای سطح انرژی هم داره.
یوگا

نکته دوم، چرا افراد یوگا کار می کنن؟

فواید فوق العاده زیاد درباره یوگا بخصوص در ایجاد آرامش و تمرکز حواس باعث میشه تا افراد بیش از هر فعالیتی به یوگا روی بیارن. تحقیقات نشون میده که بیشتر از ۹۰% مردم یوگا رو برای سلامت جسمی و کاهش استرس آغاز می کنن اما دو سوم اونها، بعد از یکسال تغییراتی رو در حالات روحی خودشون احساس می کنن. حالات معنوی در اونها بیشتر بیدار شده و اعتماد به نفسشون بالاتر میره؛ در واقع یوگا بیشتر از تمرینات بدنی ما رو انسانهایی مهربانتر، قوی تر و متوجه تر می کنه.

چگونه یوگا یاد بگیریم؟

یوگا

برای آموختن درباره یوگا قبل از هرچیز بدونید که چه زمینه هایی رو باید برای اون ایجاد کنید، قبل از هرچیز یک نقطه راحت برای تمرین یوگا ایجاد کنید؛ اگر شما یک اتاق اضافی دارید که می توانید به یوگا اختصاص دهید، عالی است!

سعی کنید نقطه ای رو پیدا کنید که آروم باشه، دیواری خالی از تابلو رو برای خودتون انتخاب کنید و جلوی اون بشینید و عطری از شمع های عطری و عود رو هم می تونید به فضا اضافه کنید. یک تشک غیر لغزنده مرغوب هم فراهم کنید تا بتونید به راحتی روی اون بشینید!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *