توصیه های انگیزه بخش کارآفرینان موفق

 

راهنمایی‌های کارآفرینانی بزرگی که باوجود همه‌ی سختی‌ها و موانع کسب‌وکارشان را با موفقیت هدایت کرده‌اند، درک شما را از دنیای واقعی کسب‌وکار افزایش می‌دهد.

هنگامی‌که تصمیم می‌گیرید کسب‌وکار خودتان را شروع کنید، باید نکات زیادی را در مورد بازار و صنعتی که به آن وارد می‌شوید یاد بگیرید. البته راه‌اندازی یک کسب‌وکار به دانش و مهارت‌های دیگری هم نیاز دارد و شما صرف‌نظر از تحصیلات دانشگاهی‌تان، می‌توانید با شرکت در دوره‌های کاربردی و اجرایی  نظیر MBA، گستره‌ی دانشتان را در زمینه‌های ارتباطات مؤثر، تفکر تحلیلی و حل خلاقانه مسائل، افزایش دهید.

بااین‌حال برای تبدیل‌شدن به یک کارآفرین موفق، علاوه بر تحقیقات و آموزش‌های آکادمیک، به اعتمادبه‌نفس، جاه‌طلبی، اخلاق حرفه‌ای و همچنین انگیزه‌ی کافی نیاز دارید. ویژگی‌هایی که حتی در دوره‌های سخت به شما کمک می‌کنند راهتان را به سمت هدف، ادامه دهید. در این زمینه توصیه‌ها و راهنمایی‌های بزرگانی که کسب‌وکارشان را از موانع و دشواری‌ها عبور داده‌اند و به موفقیت رسیده‌اند، انگیزه‌بخش خوبی برای شما خواهد بود:

 Richard Branson

شروع کسب‌وکار

۱- «زمانی که ایده‌ای در ذهن دارید و نمی‌توانید از فکر کردن به آن دست بکشید، احتمالاً ایده‌ای است که ارزش پیگیری را دارد.» جاش جیمز، هم‌بنیانگذار شرکت آنالیز وب Omniture و شرکت نرم‌افزاری Domo

۲- «چه فکر کنید که می‌توانید و چه فکر کنید که نمی‌توانید، در هر دو صورت حق با شما است.» هنری فورد، مؤسس شرکت فورد موتورز

۳- «شما نباید روی این موضوع تمرکز کنید که چرا نمی‌توانید کاری را انجام دهید، (که متأسفانه اغلب مردم همین کار را انجام می‌دهند) بلکه باید روی این مسئله متمرکز شوید که چرا احتمالاً می‌توانید با موفقیت این کار را انجام دهید و به یکی از افراد استثنایی تبدیل شوید.» استیو کیس هم‌بنیانگذار  AOL

۴- «مهم این است که از امتحان کردن شانسمان نترسیم.» دبی فیلدز مؤسس میسیز فیلدز کوکیز

۵- «برای شروع کسب‌وکار به سه پارامتر ساده نیاز دارید: محصول خودتان را بهتر از هرکسی بشناسید، مشتری‌تان را بشناسید و واقعاً مشتاق موفقیت باشید.» دیو توماس، بنیان‌گذار وندی

۶- «مهم‌ترین اصل این است که از جای خود بلند شوید و دست به عمل بزنید. به همین سادگی! بسیاری از مردم ایده‌های خوبی دارند، اما تعداد کمی از آن‌ها تصمیم می‌گیرند همین حالا کاری در مورد آن انجام دهند و ایده‌ی خود را به فردا، هفته‌ی بعد، یا آینده موکول نکنند. کارآفرین واقعی یک انسان اهل عمل است، نه یک رؤیاپرداز.» نولان بوشنل، مؤسس آتاری و Chuck-E-Cheese

۷- «بزرگ‌ترین انگیزه‌ی من چیست؟ اینکه خودم را به چالش بکشم.» ریچارد برانسون، مؤسس ویرجین گروپ

Jeff Bezos

چگونه می‌توان به موفقیت دست‌یافت؟

۸- «اگر می‌خواهید یک کارآفرین باشید، باید بدانید که کارآفرینی یک شغل نیست، بلکه سبک زندگی است. رفتاری است که شما را تعریف می‌کند. تعطیلات و برگشتن به خانه سر ساعت ۶ بعدازظهر را فراموش کنید. آخرین کاری که شب انجام می‌دهید، ارسال ایمیل‌ها است و صبح هم که بیدار می‌شوید پیش از هر کاری ایمیل‌هایتان را چک می‌کنید. به‌علاوه بارها و بارها نیمه‌شب‌ها نیز از خواب بیدار می‌شوید.» نیکلاس زنسترام، بنیان‌گذار اسکایپ

۹- «من متوجه شدم که مهم‌ترین تفاوت کارآفرینان موفق و افرادی که به موفقیت نرسیده‌اند، در پشتکار و پیگیری آن‌ها است.» استیو جابز، هم‌بنیانگذار اپل

۱۰- «اگر در مورد ایده‌ای پرشور هستید و سخت کار می‌کنید، به موفقیت می‌رسید.» پیر امیدیار، بنیان‌گذار Ebay

۱۱- «در دهه‌ی بیست زندگی‌ام، هرگز یک روز هم مرخصی نگرفتم، حتی یک روز.» بیل گیتس، مؤسس مایکروسافت

-Howard Schultz

مدیریت شکست

۱۲- «من می‌دانستم که اگر شکست هم بخورم پشیمان نمی‌شوم. تنها موردی که می‌توانست بعدها باعث افسوس و پشیمانی‌ام شود، این بود که تلاش نکنم.» جف بزوس، مؤسس آمازون

۱۳- «من شکست نخوردم، بلکه هزار راه برای به جواب نرسیدن پیدا کردم.» توماس ادیسون

۱۴- «نگران شکست خوردن نباشید. کافی است که فقط یک‌بار درست پیش بروید.» درو هوستون، هم‌بنیانگذار دراپ‌باکس

۱۵- «به من یک نفر را نشان دهید که هرگز هیچ اشتباهی مرتکب نشده و من به شما نشان می‌دهم که او اصلاً هیچ کاری انجام نداده است.» ویلیام روزنبرگ، بنیان‌گذار Dunkin’ Donuts

سایر مردم

۱۶- «اجازه ندهید سروصدای عقاید دیگران، صدای درون شما را خاموش کند. با شجاعت از قلب و شهود خودتان پیروی کنید، چراکه آن‌ها می‌دانند که شما چه می‌خواهید. سایرین فقط حاشیه‌اند.» استیو جابز

۱۷- «بازی‌هایی را که درک نمی‌کنید، بازی نکنید. حتی اگر می‌بینید عده‌ی زیادی از این راه پول در می‌آورند.» تونی هسیه، مدیرعامل زاپوس

۱۸- «ریسک، بیش از آنچه دیگران فکر می‌کنند بی‌خطر است. رؤیا، بیش از آنچه دیگران فکر می‌کنند کاربردی است.» هاوارد شولتز، مدیرعامل استارباکس

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *