توضیحات مختصر در مورد شاخه های متافیزیک:

تلهپاتی: که عبارت است از ارتباط بین دو یا چند نفر بدون استفاده از حواس پنجگانه و با استفاده از نیروی فکر
سفر_روح: که عبارت است از خروج اختیاری روح از بدن و بازگشت اختیاری آن به بدن
سایکومتری: که عبارت است از سنجش و استخراج خاطرات ثبت شده در اشیاء بیجان
هاله_شناسی: که عبارت است از بررسی انرژیهای لطیف و ظریف اطراف بدن انسان که منشاء آن جسم، روان و روح بوده و با حواس پنجگانه قابل احساس و ادراک نمیباشد و همچنین چگونگی انتقال و تبادل این انرژیها بین افراد(ارسال و دریافت آن)
هاله_نورانی:که عبارت است از انرژیهای لطیف و ظریف اطراف بدن انسان که منشاء آن جسم، روان و روح بوده و با حواس پنجگانه و در حالت عادی قابل احساس و ادراک نمیباشد، همچنین ارتباط هاله نورانی با بهداشت و سلامت جسم و روان
پیشگویی: که عبارت است از تلاش جهت کسب اطلاعات و اخبار در مورد آینده با استفاده از روشهای مختلف
کف_شناسی: که عبارت است از بررسی و مطالعه خطوط کف دست و ارتباط آنها با خصوصیات جسمی، روانی و روحی فرد و ارتباط این خطوط با سلامت انسان و بعضاً ارتباط آن با برخی از وقایع آینده
حس_ششم: که عبارت است از دریافت برخی اطلاعات و احساس برخی چیزها بدون استفاده از حواس پنجگانه
هیپنوتیزم:که عبارت است از قرار گرفتن فرد در وضعیت خاصی که ناخودآگاه او فعال شده و در حالت تمرکز ذهن قرار میگیرد
خود_هیپنوتیزم:که عبارت است از قرار گرفتن در حالت خاصی از تمرکز به منظور خود تلقینی برای تقویت محاسن و تضعیف معایب
مراقبه(مدیتیشن):که عبارت است از توجه و تمرکز بدون تلاش بر یک موضوع خاص دیداری، شنیداری، گفتاری، فکری و قلبی به عنوان ابزاری برای درک و احساس جهان هستی و رهایی موقت و محدود از دنیای فیزیکی و مسائل و مشکلات آن و سوق دادن توجه و تمرکز به درون
روح_و_روح_شناسی: که عبارت است از تحقیق و تفحص درمورد ماهیت روح، منشاء و مرجع آن، خصوصیات و ویژگیهای آن، غایت و مقصد آن، تشابه و تفاوتهای آن با جسم و روان
روح_پزشکی: که عبارت است از شناسایی و درمان بیماریهای روحی
ارتباط_با_ارواح: که شامل تلاش برای ایجاد ارتباط با ارواح زندگان و مردگان به صورت مستقیم و یا با واسطه ابزار و وسایل بوده و این ارواح میتوانند متعلق به افراد معمولی یا افراد تکامل یافته و پاک باشند
ارزانسرای آرایشی
خودشناسی: خودشناسی غایت و نهایت شناختهاست که به شناخت خداوند حکیم منتهی میشود. هر کس خود را بشناسد، خدای متعال را خواهد شناخت. خودشناسی برترین حکمتها و سودمندترین شناختهاست
خداشناسی: شناخت خداوند عزوجل آغاز دینداری، از جمله بالاترین شناختها و عامل کامل شدن معرفت است. شناخت حضرت حق تعالی سبب دوستی با او و بینیازی از خلق و دل کندن از دنیا میشود. کسی که خدا را بشناسد تنها نخواهد ماند(هو معکم این ما کنتم) هر چند به ظاهر از خلق دور ماند، چرا که خداشناسی مونس هر تنهایی و یار و یاور هر بیکسی است. خداشناسی نیروی هر ناتوانی، روشنایی هر تاریکی و شفای هر بیماری است(یا من اسمه دوا و ذکره شفا)